Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

24 minutes ago, Mare Nostrum said:

Indre Vassholmen Bærum?

 

Stemmer :clap: 

Til H i bildet ses den nå nedlagte marinaen som holdt til på Vassholmen. Gikk litt lommepenger der ute i ungdomsåra :rolleyes:

 

23 minutes ago, Worry II said:

 

Er det en Jupiter ?

 

Stemmer :thumbsup: Jupiter 31, 1978 modell. Kjøpt ny av opphavet hos Svelvik marina. Solgt i ´84.

 

Originalt utstyrt med ca 150 hk Ford ett eller annet som var for knapt og upålitelig. Den ble revet ut året etter og erstattet med en TAMD 60B, samt ny aksel og propell som ga marsjfart på ca 20 kn. 

Må forøvrig være verdens våteste halvplanere om det blåste litt. Var dog veldig myk i sjøen. Hadde opprinnelig støpt dieseltank under dørken fremme + vanntank som ikke hjalp på. Det ble satt inn 2 syrefaste dieseltanker ved siden av motoren som hjalp litt på balansen.

 

Etter husken har jeg blitt fortalt at det ble levert 2 eller 3 slike nye i Norge.

 

her er bilde til i godt driv

 

D5A0E23F-42AC-42ED-9798-A33B9ADD4633.jpeg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 8 minutter siden:

 

Etter husken har jeg blitt fortalt at det ble levert 2 eller 3 slike nye i Norge.

 

Ja det var en skikkelig nøtt. Jeg fikk det ikke til å stemme med bare 2 vinduer på hver side foran. Jeg ville ha det til å være 3 på hver side. Men 2 of a kind :-) Vakker båt var det !

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...