Jump to content

Hentetur Tyskland-Norge, Hanse 400


alidal

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Han inspektøren har vært litt sløv i tjenesten så eg tok og reiste en tur nedover selv i forrige uke. Flykapteinen meldte snøstorm når vi landa i Ålborg, men eg synest det var meir som vanlig vestlandsvær.

Båten låg fint den, lite bevegelse. Du hadde gjort en god jobb spesiellt med fendringen så de ikke snur seg. Det låg ett tynnt tau innom eine fenderen som eg la inn på brygga. Har du varme ombord? Trur det har blitt lit kaldere denne uken? Eg er hjemme igjen nå men kompisen min er fremdeles der visst det er noe du vil han skal sjekke? Bildene var tatt onsdag i forrige uke.

 

hanse_400_alidal_skagen.jpg

 

hanse_400_skagen_side.jpg

Link to post
Share on other sites

Da var vi i gang igjen....

Gikk fr Skagen kl. 1200 i går. (tirsdag 7) Passerer Lindesnes om en ca. halv time (0700). Har vært helt stille hele turen, så det er Yanmaren som får kjørt seg.

Har vært innom Mandal og bunkret 90 liter diesel. Omtrent samme pris som i Danmark, 9,81 pr. liter

Ellers fungerte alt vannet også når det bare ble tint opp.

Ellers går det i ett til Tananger, hvis det ikke blir noe krøll med været

Redigert av alidal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott dette da... god tur videre hjemover med nybåten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da var vi kommet til Tananger! Fikk en kuling rett i mot sør for Jærens rev, men vi kom oss da frem til slutt. Var fortøyd rundt kl. 1900 ved Hummeren hotell og fikk bunkret diesel og fikk tak i lampeolje til varmeren. Regner med å få tatt resten av etappen i morgen.

Har ellers hat en flott tur med veldig fint vær. :sailing: Ble jo lite seiling i så lite vind, men fikk en fin etappe fra Egersund og nordover, da det kom en fin sydøstlig bris.

Hadde et pussig tilfelle hvor motoren plutselig gikk ned et par hundre omdreininger uten noen åpenbar årsak. Ingen alarmer. Etter en stund kom den tilbake til normalt turtall. Kandet ha vært noe dritt i dieseltanken som kan ha tettet litt? (etterlatenskap fra produksjon)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...