Jump to content

Tråden for Scand Baltic


Kodvaag

Recommended Posts

  • 8 måneder senere...

Jeg har lenge savnet en kryssholt på dollbordet midtskips for spring fortøyninger. Utfordringen sånn jeg ser det er at det ikke er bare å bore hull å få boltene tredd innenfra. Plassering er tiltenkt i den lille vinkelen/ skråkant(som på bildet)helt ute i borde på dollbordet midtskips. 

Er det noen som har gjort dette på sin båt? Og vil dele noen erfaringer? 

Det er på en baltic fra 1986. 

IMG_20230817_143536_087~2.jpg

Link to post
Share on other sites

Taklampene vippes av ved å presse inn et flatjern mellom himlingen og lampen på den ene eller andre siden av bryterpanelet. Ved å lirke/vri på skrujernet så slipper vanligvis dekselet taket.

 

Diesel: Lurt å fjerne all/mest mulig luft i forkant - Hvis det finnes ved finfilteret er det fort gjort å pumpe frisk diesel fra dieseltank, via vannutskiller og frem til finfilteret slik at alle tilførselslanger og filter er fri for luft før du starter motoren.

 

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, B_a_p_p_e_n said:

Taklampene vippes av ved å presse inn et flatjern mellom himlingen og lampen på den ene eller andre siden av bryterpanelet. Ved å lirke/vri på skrujernet så slipper vanligvis dekselet taket.

 

Diesel: Lurt å fjerne all/mest mulig luft i forkant - Hvis det finnes ved finfilteret er det fort gjort å pumpe frisk diesel fra dieseltank, via vannutskiller og frem til finfilteret slik at alle tilførselslanger og filter er fri for luft før du starter motoren.

 

Takk, skal prøve å ta en flattrekker mellom taket og lampen på en av sidene.

 

Prøvde i går å pumpe ved den manuelle pumpen før filteret men kom ikke så mye inn i vannutskilleren, mulig jeg pumpet for lite? Pumpet raskt i et minutt men kunne ikke kjenne noe motstand / sug.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg hadde planer om å rense intercooler på min VP Tamd41a (1987) og tok av toppen etter jeg hadde drenert i bunn.

Var grønt og litt slimete men fikk ikke til til å løfte opp selve innmaten, men kom til å tenke på om denne er festet flere steder enn på toppe?

 

Ved dreneringsbolten så er det to små skruer men antok at dette var bare får drenerings festet til bolten, stemmer dette?

 

Hvordan får jeg innmaten opp for rens?

 

IMG_6179.jpeg

IMG_6177.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...