Jump to content

Tråden for Scand Baltic


Kodvaag

Recommended Posts

Har du kjøpt den med hardtop på finn????

Ah, ja det er sant, Scand Baltic leveres jo i en billigutgave med tøytak for almuen. :giggle:

 

Jepp, jeg har kjøpt en som lå på Finn, som er slettet derfra nå nå.

Røverkjøp, men, ingen båt er verdt mer enn noen vil gi for den desverre, så prisen er nok akkurat riktig. Både kjøper og selger var nok fornøyd, hvis ikke hadde det ikke blitt noen handel.

Et hint arnearmoa: Det er nok ingen økonomisk gullgruve å bytte motor i båten...

 

Men gode nyheter til andre som vil ha ei god campingvogn: Det kommer nok en billig Master 820 til salgs snart.

Link to post
Share on other sites

hehe, ja dette var tilfeldig, sjekket akkurat Finn.no og la merke til at Balticen med Yanmar 290 ikke lå der lenger :-) Gratulerer så mye !!!

 

Tror det var et godt kjøp!

 

Vurderer å bytte motor i Balticen min selv.

Ikke mange tenkerundene som skal til før en skjønner at motorbytte ikke lønner seg økonomisk ;-)

Har en 330hk Iveco med et ZF 80A gir for hånd, men jeg og selger av motor er ikke helt enig om pris ennå desverre.

Kunne tenkt meg annen båt da vi trenger mer "stueplass", men siden de Balticene på Finn.no ikke akkurat går unna som "varmt hvetebrød" blir det nyere maskinist.

 

Et spørsmål rundt denne maskinen (Ivecoen) :

-har noen formening om hvor mye mer til-luft den trenger ifht de 3 x Ø75 originale slangene til inn og ut luft man trenger for at motoren skal få nok luft ?

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye. Dette var moro. Jeg har forlengst skjønt at det ikke var noen penger å tjene på å bytte motor. Det gikk veldig fort i svingen når jeg kjøpte den motoren. Skikkelig impulskjøp, 149 båtpenger for en 290 Yanmar med 85 timer på telleren fristet for mye. Men legger man sammen konas impulskjøp og sammenligner med mine, knuser hun meg sikkert uansett. Og det har jo vært veldig interessant, og jeg har lært veldig mye i tillegg til det økonomiske. Og så er det jo litt deilig å ha den sølvklumpen nedi der, da.

Link to post
Share on other sites

Oi, det var billig!!! Er ikke den summen som står på kvitteringene for min motor akkurat... :thumbsup:

Til den prisen så vil jeg si du har gjort et fornuftig motorbytte!!!

 

 

Jeg skal dra på Scand og kjøpe original trekrybbe til 4000,- til fredag.

 

Noen som har bedre forslag/tilbud til meg?

Link to post
Share on other sites

Det er et godt tilbud!

Tusen takk, har allerede sendt deg IM.

 

I dag har jeg kjørt glykol gjennom saltvannssiden på yanmarmotoren i Baltic'en.

Jeg ble positivt overrasket over hvor fint den gikk.

Minnes med gru den harde støyen i 3,5 liters rekkefirern jeg hadde i Joda 7500'en før, og trodde dette skulle være noe ala det samme...

Men nei, Yanmarmotorer kan altså ha behagelig gange. :thumbsup:

 

 

Polarn? Kjøpe Master'n?

Tar du med den nye krybbe mi fra Nøtterøy og ned når du kommer for å se på'n? :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Noen forslag til hvordan jeg kan pusse opp "rekkverket" som står oppe på akterkabinen? Det er av type forniklet (fra en -84 modell), og har anløpet ganske kraftig i årenes løp. Jeg har vært i kontakt med et par-tre verksteder som steller med fornikling og forkromming, men delene er for store til at de kan håndtere dette uten å dele opp i mindre biter. Blir det noe greie på å pusse det ned, grunne og deretter lakke med en 2-komponent lakk?

Link to post
Share on other sites

Båten min mangler varmeapparat, da det originale var så ødelagt at forrige eier kastet det.

 

Hvilken type varmeapparat skal jeg kjøpe til en Scand Baltic 29?

 

Etter et par år med Wallas som har gått på parafin (2400 i Jodan, 3200 i Mastern) så har jeg lyst på et som går på diesel fra motorens tank.

 

Hva anbefales?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...