Bitteliten Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 Kan hende de løftet frem motorene litt uten å ta dem ut Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 Nope, der var ikke plads i den hal hvor båden stod til at sætte nogen form for kran ind. Så med mindre de har løftet motorerne med hånden, så... Og hvornår skal Bitteliten så i vandet og hjem? Du må vel være utålmodig, tænker jeg...? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 Enklere hos oss hvor alt er digitalisert. Gang på gang viser mekanikken seg å være sårbar Snart, snart skal viut. Må bare få unna et par hundre andre ting først Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 MajorAndy, det var ivhertfall VP-merkeverksted som hevdet dette, og slik jeg forstod det, så var det ikke fordi det var en Grandezza. Jeg regner med at dersom det var mulig å skifte uten å flytte/ ta ut motor så hadde de gjort det da den sto på land ved service i høst og problemstillingen ble tatt oppp da. De byttet tross alt aktuator til neten 13000 kroner på garantien uten å kontakte VP først. Da jeg purret på VP-verkstedet for 2 uker siden for å få en avklaring, snakket jeg med en av "sjefene" på kontoret. Han mente da at det ikke var wire men at gearet var tregt... Uttalelsen kom uten at han har hørt på lyden, undersøkt motstanden i wire... Men jeg vet at lyden var der også FØR drevet ble byttet juli 2009. Så da må det være uavhengig av gir/ drev. Jeg forstår forsåvidt at motoren må flyttes, for det er veldig trangt bak der. Skal ta et bilde i morgen. Det ble sagt at det var fordi vinkelen på gearwire ble for knapp når den skulle ut og inn. Men jeg ser også at wire går inn i en egen slange/ tube i overkant av drevet fra innsiden av motorrommet, så man skulle tro at det bare var å dytte den igjennom. Får håpe den nye wiren er designet slik at man ikke trenger å gjøre dette i fremtiden. Tok å testet aktivatoren i kveld før jeg avsluttet i båten. Satte den i gear uten at motoren gikk. Lyden er ganske høy og 2 ulike frekvenser. Samt en 3. lyd som er mere en gnisselyd. Hvordan er lydbildet når dere aktiverer aktivator? er det en lav lyd/ høy lyd, en eller to ulike lyder/ frekvenser etter hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske hvordan lyden fra aktuatoren er. Men næste gang jeg er i båden tager jeg en lydoptagelse og lægger op - så kan du høre den! Andy Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 veldig bra. jeg har aldri hørt lyden av andre like aktuatorer, så det hadde vært fint! jeg skal prøve å gjøre det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.