Jump to content

Volvo Penta DPH drev, produksjonsfeil, shims må byttes.


Per Harald

Recommended Posts

MajorAndy, det var ivhertfall VP-merkeverksted som hevdet dette, og slik jeg forstod det, så var det ikke fordi det var en Grandezza. Jeg regner med at dersom det var mulig å skifte uten å flytte/ ta ut motor så hadde de gjort det da den sto på land ved service i høst og problemstillingen ble tatt oppp da. De byttet tross alt aktuator til neten 13000 kroner på garantien uten å kontakte VP først. Da jeg purret på VP-verkstedet for 2 uker siden for å få en avklaring, snakket jeg med en av "sjefene" på kontoret. Han mente da at det ikke var wire men at gearet var tregt... Uttalelsen kom uten at han har hørt på lyden, undersøkt motstanden i wire... Men jeg vet at lyden var der også FØR drevet ble byttet juli 2009. Så da må det være uavhengig av gir/ drev.

 

Jeg forstår forsåvidt at motoren må flyttes, for det er veldig trangt bak der. Skal ta et bilde i morgen. Det ble sagt at det var fordi vinkelen på gearwire ble for knapp når den skulle ut og inn. Men jeg ser også at wire går inn i en egen slange/ tube i overkant av drevet fra innsiden av motorrommet, så man skulle tro at det bare var å dytte den igjennom.

Får håpe den nye wiren er designet slik at man ikke trenger å gjøre dette i fremtiden.

 

Tok å testet aktivatoren i kveld før jeg avsluttet i båten. Satte den i gear uten at motoren gikk. Lyden er ganske høy og 2 ulike frekvenser. Samt en 3. lyd som er mere en gnisselyd.

 

Hvordan er lydbildet når dere aktiverer aktivator? er det en lav lyd/ høy lyd, en eller to ulike lyder/ frekvenser etter hverandre?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...