Jump to content

Meningsmåling: Hva mener du om KNBF's arbeid?

Mariell

Recommended Posts

Jeg har hatt stor glede av ordningen med besiktigelsesmenn i KNBF og stiller meg positiv forøvrig. Er ikke rammet av noe kollektivt, men synes forøvrig at slike ting må være helt fritt. Noen her er sikkert medlem av ulike fagforeninger også, og for meg vil det da være et problem hvis disse i tillegg er en del av LO og støtter Arbeiderpartiet. For andre ikke. Har ikke det problemet heller, men minner om at det kan ha visse likhetstrekk; akkurat for den kollektive delen av debatten.

Har ikke noe inntrykk av ny ledelse i KNBF ennå, men er positiv til alt som drar rette veien for oss båtfolk. Og melder meg bare ut hvis jeg er uenig (men inn igjen, hvis jeg trenger en besiktigelse eller en takst). Jeg framstår vel som fullstendig prinsippløs og egosentrisk nå, men det får jeg heller leve med. :giggle:

mvh Bergen Dørk

Den dagen KNBF går ut offisielt og sloss for at også båter drevet frem av bensinmotorer skal være fritatt for de samme avgifter på drivstoff som båter drevet frem av diesel så melder jeg meg inn!

Foreløpig har jeg skjønt at de er livredde for å vekke den sovende ulv ved å ta opp saken, muligens av frykt for å miste det gode de (ledelsen) har på sine egne båter? :lipseal:

– Båtfolket får ikke fem øre i statsstøtte. Når de skriver at vi skal være med å betale de kostnader som båtbruken innebærer skulle jeg gjerne visst hva de tenker på, sier Syvertsen. Han frykter at det er det store flertallet som har spinket og spart i mange år for å få råd til båtdrømmen som rammes.

Neivel, og hvorfor skal da dieseldrevne båter ha noen fordel fremfor bensindrevne båter?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Vel, "Støtter" / "støtter ikke" blir litt for udifferensert og de tråder som har gått i det siste får ikke sikkelig frem at KNBF har faktisk stor forbedringspotential med all den tullediskusjon om medlemskap av et enkeltmedlem som har pågått her.

Jo jeg syns det burde finnes en eller flere slagkraftige organisasjoner for båteiere. Men jeg syns KNBF fremstår ofte som litt tamm og har bare klart å favner båtorganisasjoner og i liten grad folk som bor på vestkant med dyre daycruisere. Jeg syns til og med at KNBF har opptrådd noe arrogant overfor denne gruppen istendfor å omfavne den. (Ref. "Folk i båt" diskusjonen et år tilbake.) Syvertsen har nok også bidratt at organisasjonen har hatt en litt gammeldags image. Skipperluen er litt symptomatisk her. Håper den nye ledelsen klarer å starte en fornyelsesprosess.

Mye av det som KNBF foretar seg er bra og støtter det fullt ut. Setter pris på en del medlemsfordeler også. Men noen synspunkter synes jeg er direkte kontraproduktiv til et fri og uavhengig folkeslag som båteiere ofte er. (Påbud med redningsvest f.eks.)

Videre MÅ de gjøre noe med imagen. KNBF utrstråler en sjarm som en dårlig vedlikeholdt 1960-talls båt. Hvor er en levende ungdomsorgnaisasjon? Hva med en litt moderne webside? Hvor er tilbud til ungdommer som liker å frese rundt i en skjærgårdsjeep? Hvor er berøringspunktene til familien som har daycruiseren i en kommersiell marina og bruker den til grilling og badeliv bare i godværshelgene?

Synes KNBF har mye å lære av RYA i England for eksempel. Ja jeg støtter KNBF, men de må skjerpe seg om vi som har båt skal føle at de representerer oss.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Enig med det meste du fremfører Fanafjord, men det er kun med massiv støtte via medlemskap at vi kan få en sterkere organisasjon. Mouche prater bare tull fordi han ikke er medlem og likevell vil at KNBF skal gjøre noe som gagner ham. Om alle vi som har bensindrevne båter var medlem så kunne vi lagt press på KNBF for at de skal tale vår sak. Mouche, de taler ikke ikke-medlemmers sak, sånn er det bare.

Den dagen KNBF går ut offisielt og sloss for at også båter drevet frem av bensinmotorer skal være fritatt for de samme avgifter på drivstoff som båter drevet frem av diesel så melder jeg meg inn!

Foreløpig har jeg skjønt at de er livredde for å vekke den sovende ulv ved å ta opp saken, muligens av frykt for å miste det gode de (ledelsen) har på sine egne båter? :lipseal:

Tiltredes. :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Har selv vært medlem i mange år og enda ikke forstått hvorfor diesel diskusjonen ikke også inkluderer bensin selv om jeg vet at Syvert var sikker på at sistnevnte aldri hadde gått igjennom. Synes alikevel de burde ha jobbet sterkere med dette. :thumbsup:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

I følge pumpeprisene har det ikke skjedd noe enda etter hva jeg vet ?

Å det betyr??

Kanskje pumpeprisen på drivstoff ville vært doblet om det ikke var noen som jobbet for å forhindre dette, eller vet noen noe annet med sikkerhet. Nei, det er tydeligvis noen som ikke forstår hvorfor vi er der vi er i dag. Tar vi en relasjon til arbeidslivet så hevder mange at arbeidstageroganisasjonene ikke gjør noe for seg. Men hvem er det som i årtier har jobbet for et værn og rettigheter for arbeidstagerne, iverfall ikke de uorganiserte snylterne. Minner meg om parasitter ..

Hvorfor det ?

Fordi myndighetene svarte med å ville innføre lik avgift på båtdiesel.

Heldigvis ble det stoppet pga. logistikk problemene og ikke minst logistikk kostnadene dette ville medføre på vår langstrakte grisgrente kyst.

Mindre kystsamfunn ville mistet bunkersmulighet for småbåter.

KNBF gjør ikke samme tabben en gang til.

Mouche er nok ikke enig, han ser nok helst at de tabber seg ut nok engang...

Har meldt meg inn i KNBF for jeg har sånn totalsett og med noen kvalifikasjoner tro på konseptet.

(Har foresten aldri meldt meg inn i noen fagforening siden jeg tror jeg har kommer mye bedre ut når jeg snakker for meg selv enn å la andre gjøre det. En som la vare å organiserer seg utøver bare ivaretar sin gode (menneske)rett og er ingen parasitt!)

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Dette synes jeg var litt svada Motor. :confused:

Dersom vi diskuterer Knbf her så la oss da slippe diskusjoner om Lo pampene, det kan gjøres på ot. :thumbsup:

Er enig i det Contraband :saint: Men det er tydeligvis noen som ikke forstår at KNBF faktisk har gjort mye og aktivt påvirker. Det er ikke alt arbeid som blir synligjort gjennom forbedring men gjennom at vi ikke opplever forværring og vanskeligere kår. Dette arbeidet må også applauderes.

Enig i det Motor, derfor er jeg også medlem :thumbsup: Dersom Knbf ikke hadde vært her kunne situasjonen for båtfolket vært meget anderledes enn det er i dag. Dette blir naturligvis noe hypotetisk :thumbsup:

Etterlyser forøvrig hva som gikk feil med bensin og avgifter og hvorfor det var den største tabben Knbf har vært borte i ?

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...