Jump to content

Meningsmåling: Hva mener du om KNBF's arbeid?


Mariell

Recommended Posts

Demokrati er noe herk, mye enklere med Anarki.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Kan ikke huske at noen gjorde et så stort vesen av sin ikke-medlemskap i en organisasjon som Alfred. Det eneste jeg kan komme på er at det var visst noen tilfeller rett etter krigen som var veldig nøye på hva de ikke ha vært med på. :giggle:.

 

Skulle ikke forundre meg om Alfred blir ikke bare det første kollketive KNBF-ikke-medlem, men også det siste... :lol:

 

Syns vi burde gå tilbake til topic av denne tråden, nemlig en konstruktiv diskusjon hvordan KNBF kan forbedres.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Godt forslag Fanafjord

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Var på båtmessen i Bergen i går. Merkelig nok var der ingen stand fra KNBF. (Såg iallefall ingen) Så det ble desverre ingen KNBF-caps til meg... :nonod:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Var på båtmessen i Bergen i går. Merkelig nok var der ingen stand fra KNBF. (Såg iallefall ingen) Så det ble desverre ingen KNBF-caps til meg... :nonod:

Hei Fanafjord,

Det at KNBF ikke har stand på "Dra til sjøs" skyldes flere forhold, men kanskje først og fremst at messearrangøren skal ha samme betaling fra KNBF som fra andre utstillere i motsetning til "Sjøen for alle" hvor KNBF ikke betaler standleie. KNBF Region Vest har heller ingen ansatte. Det betyr at standen må bemannes med frivillige som må benytte arbeidstiden og/eller fritiden til å stå på standen. Med 4 ansatte (hvorav 1 i 80 % stilling) i sekretariatet i Oslo vil det å sende folk til Bergen bety betydelige kostnader og svekkelse av kapasiteten i sekretariatet fordi vanlige regler i arbeidslivet innebærer at overtid skal betales eller avspaseres. Da er det billigere for KNBF at du får en cap, men det har ikke jeg noe med lenger...

Hilsen Syvert :cheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Hei Syvert, det var ikke så veldig alvorlig ment med den capsen...

 

Men det er jo synd at KNBF ikke blir representert på den neststørste båtmessen i Norge. Her var det Forsikringselskaper og Telenor Radio, her var det Redningselskapet og Sjøfartsdirektoratet. Skipsregisteret og spesialister på ankervinsjer samt "alle" båtmerker som du kan kjøpe i Norge. Må si at jeg savnet KNBF. Her kunne de fått snakket med mange båtinteresserte mennesker som idag kanksje ikke en gang vet at KNBF ønsker å representere de.

 

På vestlandet er det jo mange båtfolk som har sine båter i kommersielle marina. Spesiellt på Vestlandet er det jo mange mindre "foreningsmarina" en på Østlandet. Jeg kjenner ikke til KNBF sin medlemstatisktikk, men jeg kan tenke meg at Vestlandet er underepresentert. (Når man ser på KNBF Medlemmer / Antall båteiere)

 

Akkurat den gruppe båtfolk som KNBF ikke har favnet om kommer på den messen i Bergen. Ser man på meningsmålingen her i denne tråden så støtter jo bare halvparten KNBF. (Og de som har stemmt her er jo etter all sannsynlighet båteiere). Skal KNBF representere "alle" må de få hånd om de som kjøper tøffe daycruisere også, og da bør KNBF absolutt vært til stede på messen, synes nå jeg.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Fanafjord,

Jeg er selvfølgelig enig med deg, men KNBF har nok vesentlig mindre ressurser å rutte med enn de andre du nevner. I forhold til antall båter har KNBF flest medlemmer på Vestlandet og i Nord-Norge og er dårligst stilt nettopp på Østlandet, selv om Region Øst har det største medlemstallet. Det ideelle ville vært at KNBF var representert over alt hvor båtfolket samles, men det er ikke så lett når driften av forbundet krever en streng prioritering når det gjelder bruk av både penger og mennesker.

Hilsen Syvert :rolleyes:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Det var interessant at KNBF står så sterkt her vest. Det hadde jeg faktisk ikke trudd. Jo, en messe er veldig resursskrevende. (Har selv vært med og organisert messestands i helt andre sammenhenger). Men har ikke KNBF tilgang til frivillige resursser? Noen ildsjeler fra lokale båtforeninger som stiller opp på disse fire dagene med kanskje en proffesjonell fra hovedkontoret? Til og med de kommersielle aktørene hanker inn frivillige (F. eks i noen båter som låg ute på flytebryggene)

 

Jeg såg Norske Sjø hadde en stand. De er jo hovedsamarbeidspartner med KNBF, hadde det ikke gått an å få en stand sammen med de? Jeg er enig i å prioritere medlemmenes penger varsomt, men noen ting bør man jo bare prioritere. Var nettopp på KNBF sin hjemmeside og såg litt på statistikker og der er står det at de har 28000 medlemmer - Det er jo ikke akkurat noe å skryte av når det finnes kanskje 4-500000 fritidsbåter i Norge. Det er jo langt under det www.baatplassen.no har som medlemmer. Jeg mener KNBF må få et bredere fundament på medlemssiden for å lykkes på sikt.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

attn: Fanafjord. Det er jo ikke akkurat noe å skryte av når det finnes kanskje 4-500000 fritidsbåter i Norge. Det er jo langt under det www.baatplassen.no har som medlemmer. Jeg mener KNBF må få et bredere fundament på medlemssiden for å lykkes på sikt.

 

 

Hvor mange små-båt-redere som finnes i Norge er noe usikkert. Båtliv skriver i nr 8/10 at en undersøkelse som Synovate har utført er det i alt 851.000 nordmenn som har båt. En undersøkelse ifm båtregisteret for noen år siden ble det antatt ett tall mot 900.000. Jeg har tidligere påpekt at KNBF med sine 28000 medlemmer er i hovedsak kollektivt påmeldte og ikke ”reelle” medlemmer. KNBF favner ”hele båtfolket” i deres utsagn. I de fleste båtforeninger som er kollektivt tilsluttet er det f.eks en stor grad av seilbåter.

Utfra denne vurderingen og andre markeds betraktninger har KNBF mindre enn 0,5% tillit i markedet. Jeg har påpekt at KNBF driver med usann reklame for sin virksomhet. Kan det være grunnen til dårlig oppslutning? Som forslag til forbedring burde KNBF først analysere seg selv på det område.

 

Det er verd å merke seg at i denne debatten "Hva mener du om KNBF's arbeid?" er det bare 87 stemmer som derved gir 48,33%. Båtfolket bryr seg ikke om KNBF.....det er vel svaret på den målingen?

mvh

Alfred Sælid

Link to post
Share on other sites

Alfred, du har jo nå for hele verden dokumentert at du er utmeldt, så det blir jo bare tull at du nå stadigvekk blander det inn i KNBF-interne diskusjoner. :lol:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Med all respekt Alfred S.! Hvorfor i hel...... slipper du ikke taket? Jeg er ganske sikker på at de aller fleste her på forumet har fått med seg Ditt private korstog mot KNBF, og jeg synes det er rart at folk gidder å svare gang etter gang på sytinga di!!!!!!!

Legg saken død, for jeg tipper at det ikke er en eneste kjeft som har meldt seg UT som følge av din "kamp" mot KNBF

Link to post
Share on other sites

Hei Tom Rør,

Det er ytringsfrihet i dette landet, også her på Baatplassen, men det er også noe som heter at tale er sølv, men taushet er gull. La nå Alfred Sælid fortsette med å spy ut sitt kråkesølv, mens vi andre kanskje heller bør vie oppmerksomheten til de mange gullkornene som kommer i andre tråder her på Baatplassen.

Hilsen Syvert :lipseal:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...