Jump to content

Oppussing av Wave rider 20 fot


M-V

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Mitt første oppusings prosjekt er igang. Ikke satt noe fremdriftsplan siden jeg er student å må prioritere skolen før båten frem til siste eksamen er levert :rolleyes:

Båten skal ribbes ned til skroget og forsterkes en del, siden den engelske båtbyggeren har vært litt kjip med plastinga! Så får vi se om det kan bli en brukende båt ut av dette.

 

Ett par bilder før båten ble satt i garasjen:

 

img_0616.jpg

 

78_1526211893.jpg

 

Riving ++ Bare sorgen!!

 

dscn0058.jpg

 

pb261219.jpg

 

pc111211.jpg

 

Rustritt og syrefast er sjelden vare her ombord.Går mest i galvanisert og ubehandla kryssfiner.:headbang:

 

pc111210.jpg

 

Litt fremskritt. Brukt Alu dørkplater til å stive av baugen litt.

 

dscn0040.jpg

 

dscn0053.jpg

 

dscn0062.jpg

 

Plasting av litt nye deler for å skille av inn til lugar langs kjøl:

 

dscn0059.jpg

 

Nye syrefaste halegatt 45,-(Maritim) KUPP :thumbsup:

dscn0061.jpg

 

Tegninger:

forslag.png

 

sett_ovenfra.png

 

Planen er å lage u-sofa og i forkant av sofaen (bb-side) skal jeg ha kjøleskap og sikringskap forkant (sb side.

 

Vil trenge litt hjelp og forslag fremover:)

 

Hadde tenkt å trekke puter selv, men har liten greie på dette så tror jeg må overlate det til noen som har peiling. Noen som vet om noen i Kr.sand området som kan fikse dette til en grei student pris?:)

Redigert av M-V (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det NT503 & Bredo

 

Ja regner med det kan bli litt dyrt ja! :crazy: Er kun u-sofa som skal trekkes om. Puter i lugar trekker jeg selv og nye stoler skal kjøpes inn.

Har kjøpt inn plater og stoff, må bare handle litt skumplast og finne ei hygelig flink sydame!:)

Må også skifte ut kalesje og plexiglass, så er en del kronasje som må ut enda før alt er på plass!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Da ble det endelig en helg med tid til båtpuss igjen!