Jump to content

Redningsskøyte tråden


Avsluttet_1

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Datteren til Erling, Tui Tambs? Hm, kanskje vet du enda mer om henne (Sandefjord)? Da må du gjerne kontakte meg :yesnod: (Du finner forresten flere Tambs på facebooksiden hennes, dersom det skulle være kjenninger/slekt av deg.)

 

Et pussig sammentreff i dag. Jeg er på fødselsdagslag hos min gamle mor på 87 år, og der dukker min aller eldste fetter opp. Har vel ikke sett ham siden 1960 eller så. Dette er nettopp svigersønnen til Erling Tambs, som vi har snakket om tidligere i denne tråden. Kommer hjem og tar en bryggesleng i forbindelse med Colin Archerdagene her i Larvik, og der ligger "Sandefjord" i Skottebrygga. :rolleyes:

Jeg er redd "Skjælø" at han ikke har så mye å tilføre rundt skøyta di, men pussig var det jo at dette skulle dukke opp på samme dag.

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

...Kommer hjem og tar en bryggesleng i forbindelse med Colin Archerdagene her i Larvik, og der ligger "Sandefjord" i Skottebrygga.... :rolleyes:

 

mvh tuffff

Beklager så mye tuffff, men har ikke sett denne før nå. Det var litt av et sammentreff ja. Ser du/dere oss en annen gang, så er dere hjertelig velkomne ombord om dere har lyst :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Går selv ikke strekket Sandefjord, rakke, mølen med mer en 8--10ms. Sjøen rett inn i siden stort sett hele veien, men nå har jeg deplasmentskrog og går i 7-8kn. da

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

[...]Da tar vi turen nedover om en times tid :-)

Kom akkurat hjem etter en fisketur ved Tønsberg Tønne, og solgangsbrisen har akkurat begynnt, så bør være behagelige forhold i 1-2 (kanskje 3) timer til. Men ikke drøy det for lenge... om du ikke liker frisk solgangsbris og stampesjø rett i trynet da :giggle:

Redigert av millisivert (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kopiert fra ny brosjyre som kom i dag

Nye takster for assistanse til ikke- medlemmer i Redningsselskapet

Totalmedlemmer i Redningsselskapet har fri assistanse i inntil tre timer fra redningsskøytene. For assistanse ut- over dette betaler de en medlemspris på; 1.950,- kr timen

De som ikke er medlemmer må betale 3687,50 kr (2950 kr + mva) per time for assistansen.

Dersom du tegner et tre års medlemskap nå til 2535 kr, vil du få denne assistansen til medlems- pris (nesten halv pris av ikke-medlemsprisen), og er samtidig sikret alle våre medlemsfordeler i tre år fremover.

Med andre ord – gir du beskjed til redningsskøyta om at du ønsker et tre års medlemskap, så sparer du noen kroner. I tillegg er du med på å bidra til at Redningsselskapet har en redningsskøyte i beredskap også neste gang du eller noen du kjenner trenger hurtig hjelp eller assistanse på sjøen.

PS: Alle som er i havsnød slik at det er fare for livet har gjennom varsling av Hovedredningssentralene på Sola eller i Bodø, rett til fri assistanse fra alle tilgjengelige ressurser. Bare et fåtall av alle assistanser vi yter til fritidsflåten faller inn under de strenge vurde- ringene som gjøres, derfor er det ekstra lurt å ha medlemskapet i orden i fremtiden.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Litt oppdatering her for dere som har interesse for de eldre redningsskøytene. Den Norske Veteranredningsskøyteforening er tidligere nevnt og den eksisterer i beste velgående. I tillegg har foreningen fått egne facebooksider som er tenkt som en møteplass for alle med interesse for disse flotte skutene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...