Jump to content

Redningsskøyte tråden


Avsluttet_1

Recommended Posts

Ser det søkes etter folk i RS, lurer på om det er et ufravikelig krav om denne utdanningen :Maskinoffiser kl.3 eller kl.2 (3000kw)Jeg har fagbrev som mekaniker, og erfaring med større dieselmotorer. Hva vet du om dette JLDO :confused:

EDIT: eller andre for den saks skyld

Redigert av agder840 (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Hei Agder840, det er nok et ufravikelig om minimum klasse 3 på disse båtene.

Skal du ut som maskinist uten sertifikat må samlet framdriftseffekt være under 750 KW, altså ca.1000 hk og det er det vel ikke så mange av skøytene som har lenger

I tillegg må du ha fartstid for å få mønstret uansett hvilken stilling du skal ha ombord. Det er ikke så lett :headbang:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Må man gjennom full utdanningsplan for å oppnå dette, eller er det en eller annen snarvei .. tenker ikke på en viss metode som ble brukt av en rik kar inne på østlandet :giggle:

I anleggsbransjen er det flere veier som fører til full kompetanse..bla en vei hvor du kan arbeide i 5år.. og deretter avlegge eksamen, teoretisk.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Er det langt fra Arendal til Krsand? for de har sjøredningskorps man kan være med i der, da trenger man førstehjelpskurs og et lite sikkerhetskurs

Det blir kanskje litt snaut å leve av


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Det er ikke mer en en liten time å kjøre tik krsand nå, så det er ikke værre en at det kunne latt seg ordne. men som Fruen sier blir det ikke til salt på grøten om man skulle velge det som levevei. Og etter et besøk ombord i BB Connector, og diverse fantasier man løper rundt med i et forvirret hode, kom lysten til å forsøke seg med noe maritimt som levevei. I tillegg var det en kjenneing av meg som arbeider ombord på Stad Valiant som prøvde å lokke meg ut på dypt vann.

Og jeg må jo si at hvis en kunne jobbet på ei redningsskøyte, og få lov å hjelpe folk.. og endatil få betaling..jo det fristet..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

JLDO, dere trenger ikke en litt overvektig, middeladrende stuert, med avansert 1,hjelpskurs og dykker sertifikat?

Begynner å bli dritt lei av å jobbe på skip med 110-400 mann, alene som norrman.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

B.B er en mulighet. Hadde egentlig vært ok og avsluttet karrieren med forholdsvis rolige dager som kokende stuert på en slepebåt.

Uansett, først må jeg nok starte opp cateringen :discuss::headbang::sweat: på en heavy lift/pipe lay vessel i Singapore. maxpob 405pax med så vidt jeg vet kun 1 Nordmann (og det er meg)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Så det er blitt såpass, trodde dere fortsatt hadde kokk.

Regener vel egentlig med a jeg blir der hvor jeg er. livet er som regel ikke "grønnere på andre siden av gjerde".+er og -nuser over alt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...