Jump to content

Redningsskøyte tråden


Avsluttet_1

Recommended Posts

Nema problema JLDO. Tror det hadde gått helt greit. :thumbsup:

 

Seilte også noen år selv om jeg ikke hadde noen seilkunnskaper når jeg startet. (Nesten flaut å si det høyt, men jeg kjøpte er lærebok i seiling :giggle: ).

Jeg mener det viktigste er å være vant til å håndtere båt, enten den nå drives frem av seil eller motor. Når du vokser opp i fjæra innbiller jeg meg at du får inn i ryggmargen en del om krefter og hvordan en båt oppfører i sjøen.

Når du skal på langtur er man kanskje heller ikke så opptatt av å få ut den siste hundredels knopen som de drevne regattaseilerne er.

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Link to post
Share on other sites

Nema problema JLDO. Tror det hadde gått helt greit. :thumbsup:

Tror nok en 14 åring (eller helst en 18 åring slik at ikke barnevernet overtar styringen) hadde taklet en jordomseiling bedre enn en som er kommet opp i årene. Har følelsen av at dess eldre en blir dess mere forsiktig blir de fleste av oss. Muligens dette kommer med "IQ utviklingen" og erfaringen en tillegger seg i årenes løp. Selv slapp jeg tidlig tak i moderlande, men tror nok at barrieren for ett lignende stunt i dag ligger adskillig høyere.

 

Men det var over sletta en skulle og der skjer det som oftest ikke noe av betydning :wink:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Må takke "Emmy Dyvi" for at hun kuttet opp isen rundt "SEBI" her i helga - og det helt uoppfordret. Så at hun var inne i fjorden og oppdaget dette med isen etterpå da hun hadde seilt ut av fjorden. :flag_bp:

 

Selv var jeg forhindret fra å foreta meg noe på fjorden og så med gru på at isen la seg rundt skuta :sweat:

 

Tusen takk :cheers_wine:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

blir i alle fall ikke triveligere for nye båtfolk å bli møtt med negative holdninger fra gamle ulker som vet og kan alt. Jeg tror båtlivet ville blitt både bedre og sikrere for nye båtfolk hvis vi alle husket at vi har vært førstereis en gang, og ikke liker å bli minnet om alle de tabbene vi selv har gjort. En utstrakt hånd og en tamp i den andre er ikke så dumt...kanskje?

Hilsen Syvert :sailing:

:thumbsup:

 

Den båten blir slept altfor fort.

Den er utsatt for voldsomme belastninger.

Det tenkte jeg også på. Glad det ikke er min båt...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Datteren til Erling, Tui Tambs? Hm, kanskje vet du enda mer om henne (Sandefjord)? Da må du gjerne kontakte meg :yesnod: (Du finner forresten flere Tambs på facebooksiden hennes, dersom det skulle være kjenninger/slekt av deg.)

Redigert av Skjælø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...