Jump to content

Bavaria - sjøens Skoda?


Arimar

Recommended Posts

Ja, er de det?

 

Virker som Bavaria har slagordet "kvantitet foran kvalitet (som i design)" som deres hovedvisjon. Jeg mener, båtene deres har et totalt fravær av godt design. Fribordet er altfor høyt, dollbordet er overdimensjonert, de ser ut som et badekar og badeplattformen er altfor høy. Mens feks. Princess sin hekk (badeplattform) er mer som en snerten rumpe i Baywatch, er Bavarias hekker som en bestemors på et gamlehjem. Når det er sagt forventer jeg ikke at finishen og designet er like bra som hos sine storebrødre, men det rare er at kjøperne finner seg i det? En ting er at man får mye båt for pengene, det er greit nok. De koster jo halvparten som sine like store søstre hos andre produsenter. Men kan man egentlig kalle det en båt? Man kan vel det siden den flyter, men å sammenligne den med sine overprodusenter blir bare for dumt.

 

Må være prisen og rommleigheten, som gjør at de selger så bra. Noe annet kan det jo ikke være.

 

Kommentarer?

Link to post
Share on other sites

Kan ikke forstå hvorfor folk skal ha så mye i mot Bavaria. Hva er dårlig med dem? Går de i stykker i bølgene eller hva er det?

 

Har f eks sett respateks i interiøret i både Princess og Windy. Ikke rålekre alle modellene der heller. Men ja, det er mye plast i Bavaria. Men at designet skal være så ille?

Link to post
Share on other sites

Det er en ganske sterk trend i båtverden at bovolum prioriteres mer og mer på bekostning av utvendige linjer og sjøegenskaper. Se feks på Princess P50, Bavaria 38, Windy 44. Til og med NordWest lager høyere båter nå.

 

Det er markedet som bestemmer - hjelper ikke å lage verden lekreste båt om ingen kjøper den.

 

Bavaria er veldig gode på å treffe sitt markedssegment.

Link to post
Share on other sites

En får inderlig håpe de også velger CMD sine dieselmotorer også og blir kvitt den svenske grønne gørra engang for alle.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

<div class='bbc_spoiler'>

<span>Innlegget er satt usynlig grunnet brudd på <A HREF="https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=help&do=01&HID=51">regler for sitering</A>. </span> <input type='button' class='bbc_spoiler_show' value='Show' />

<div class='bbc_spoiler_wrapper'><div class='bbc_spoiler_content' style="display:none;">

Det er en ganske sterk trend i båtverden at bovolum prioriteres mer og mer på bekostning av utvendige linjer og sjøegenskaper. Se feks på Princess P50, Bavaria 38, Windy 44. Til og med NordWest lager høyere båter nå.

 

Det er markedet som bestemmer - hjelper ikke å lage verden lekreste båt om ingen kjøper den.

 

Bavaria er veldig gode på å treffe sitt markedssegment.

 

Er enig i det du sier, bovolum og antall lugarer er blitt viktig. Men selvom bovolum er vitkig, er det ingen automatikk i at de skal se ut som en Bavaria. Princess og Windy har velproposjonerte båter med volum, Bavaria har bare volum. Får innovertiss av båtene til Bavaria.</div></div>

</div>

Link to post
Share on other sites

Er enig i det du sier, bovolum og antall lugarer er blitt viktig. Men selvom bovolum er vitkig, er det ingen automatikk i at de skal se ut som en Bavaria. Princess og Windy har velproposjonerte båter med volum, Bavaria har bare volum. Får innovertiss av båtene til Bavaria.

Link to post
Share on other sites

Å nei ikke nok en tråd om Bavaria. Blir det temaet aldri utdebatert ?. :headbang:

 

Kan ikke noen finne på å diskutere et annet merke for en gangs skyld. Andre merker trenger også oppmerksomhet :thumbsup:

 

:lipseal:

 

PS! Jeg kjører Skoda. Det er vel den bilen jeg har hatt minst problemer med. Så sjøens Skoda er vel en hedersbetegnelse da.

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg lurer egentlig om det er meg det er noe galt med... Jeg synes disse Bavariabåtene ser fine ut jeg! Ok, jeg har bare vært inni en slik Bavaria så det er sikkert noe jeg har gått glipp av. Og jeg snakker ikke for min syke mor, jeg har ikke Bavaria.

Link to post
Share on other sites

Synes Bavaria-båtene er helt kurante. Finnes penere, og finnes styggere. Men de er godt priset, hvilket har ført til økt konkurranse og gjort flere båter tilgjengelige for mange. Har du småbarnsfamilie og litt stram økonomi er det jo fortsatt flott å kunne ha båt med godt innvendig volum.

 

Hva gjelder Princess som trådstarter mener er så mye bedre. Dette er da litt "Skoda" i yacht-verdenen? Det er hvertfall mitt inntrykk ved sammenligning med andre produsenter som Fairline, Windy etc.

 

Og hva er egentlig galt med Skoda? VW-motor, understell, fabrikat osv. til lavere pris. Hvorfor ikke? Ville aldri kjøpt det selv, ikke fordi det er en Skoda, men fordi jeg rett og slett ikke liker VW-produkter og kjører heller noe annet. Men om fornuften skulle seire ved bilvalget ville vel Skoda kommet høyt opp på lista over kurante kjøp.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Ja, er de det?

 

designet er like bra som hos sine storebrødre, men det rare er at kjøperne finner seg i det? En ting er at man får mye båt for pengene, det er greit nok. De koster jo halvparten som sine like store søstre hos andre produsenter. Men kan man egentlig kalle det en båt?

Kommentarer?

Man skal høre mye før øra ramler av :headbang:

Tror du designerne til Bavaria er en gjeng med hengehuer?

Folk vil ha sånne båter, og hvis man ikke kan eller vil bruke så mye penger som de andre båtene koster, så er saken klar! Jeg syns Bavaria sine båter er helt fine, og noe riktig må de vel gjøre siden de selger så enormt mange båter!

Jeg fatter ikke hvorfor noen irriterer seg så mye over disse båtene? Det er jo bare å la være å kjøpe dem :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Det er jo bare å la være å kjøpe dem :flag_bp:

 

Å Går det ann det da?? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

Er nå enda bra at alle ikke har samme smak.

Vært veldig kjedelig hvis alle båtene skulle se like ut.

Selv om jeg syns at i flybridge segmentet 36-42fot. Har båtene etterhvert fått ett veldig likt utseende.

Er selv ikke så vweldig glad i Bavaria, men det er min høyst private mening og forvwenter ikke at alle andre skal mene som meg.

Siden Bavaria selger så godt både av seil og motorbåter, er det kanskje meg det er noe galt med.

 

Er ikke alle som mener at den bomaskinen jeg har er verdens vakreste heller. Men er det noe jeg blåser en lang mars i er det akkurat det.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er ikke alle som mener at den bomaskinen jeg har er verdens vakreste heller. Men er det noe jeg blåser en lang mars i er det akkurat det.

Sier det samme! Sikkert mange som synes båten min er fæl, men det dri..... Jeg i :flag_bp:

Alle har vi vår helt egne smak, men det virker som om det har gått inflasjon i å ikke like Bavaria.

Link to post
Share on other sites

:worry: Lite fantasifullt å lage enda en Bavaria-tråd, men for oss som lenge har sett at dette er mye båt for pengene, er jo all PR god PR.

 

Smaken er som baken, men det er et faktum at Bavaria har vært suverene på å treffe markedet - også med siste serie som er designet av BMW-sine design-folk.

 

Så om trådstarter mener at BMW-designere lager Skoda-design, er jo det litt artig

 

Jeg våger spådommen at Bavaria er nok en gang vil bli trendsetter med høye fribord, mye volum og lav pris. Nå venter noen av oss i spenning på hvordan 31 foteren som skal lanseres i september vil se ut. Denne er den siste i den nye serien.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det noen som kan gi en link til bavaria/mercruiser nyheten? Var tidligere på dagen på batliv.no, men fant ikke noe.

 

Kan jo være en troll med innovertiss som har plantet nyheten. Eller det er en måte å redusere den nominelle grunnprisen på båtene ytterlig.

Link to post
Share on other sites

.... men det virker som om det har gått inflasjon i å ikke like Bavaria.

 

Det har vel heller gått inflasjon i å kjøpe dem? De har truffet sitt marked, mye båt (og volum) for pengene, men du får nok ikke se meg som eier av en Bavaria.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...