Jump to content

Bavaria - sjøens Skoda?


Arimar

Recommended Posts

Interessant påstand. Vet ikke om Bayliner og andre solbåter er helt tilpasset norske forhold heller. Allikevel ser jeg en haug av dem hver sommer . Så markedet i Norge vil vel gjerne ha denne type løsninger, m.a.o er det rom for de også i det norske markedet. Et stort antall av norske båteiere (ialle fall her på østlandet) bruker jo kun båten kun i godt vær. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Interessant påstand. Vet ikke om Bayliner og andre solbåter er helt tilpasset norske forhold heller.

Jeg hadde en Bayliner før, og jeg fikk mye båt for pengene! Windy av samme str. Hadde kostet tre ganger så mye for samme årsmodell.Og med mye dårligere plass. Det hadde ikke jeg råd til, så vi storkoste oss i Baylineren!

Link to post
Share on other sites

Hmmmmm....

 

Trådstarter deler rundhåndet ut heftig kritikk ang. Bavaria....å sammenligner den med Skoda...

Skoda fabrikken i Tsjekko som flere år på rad har ligget i øvre sjikt ang byggkvalitet..

Trådstarter er forøvrig innehaver av denne:http://www.batguiden.no/wip4/product.epl?id=3742

 

Lurer bare på hva som er hensikten til trådstarter...?

 

Vise for resten av BP att man har enorm erfaring å masse båter "under beltet"..?...neppe....ikke med den båten som du har...tenker du er en rimelig ung sprek mann(plages dog med litt innovertiss..)som har sine meningers mot...Kjempefint!!

 

Men,en smule ydmykhet kanskje.. å respekt for att det finnes alle sjatteringer av båter/båtfolk å ingen er mere verdt enn noen andre.

 

Mvh Janniz.

Link to post
Share on other sites

Søren og. Kjente jeg ble litt fornermet, men meg om det. :yesnod:

Bavariaen går ut neste uke og den vil bli brukt nesten hver helg til oktober. Om isen flyter og det er kuldegrader er det like varmt inne. Selv under kalesjen. Skjønner ikke det at den ikke er laget for norske forhold. At jeg lar meg trekke, utrolig.

Flotte dolbord som det går ann å gå på med hendene fulle av poser og grillmat mm. Høy badeplattform er sikkerhet delux. En Viksund fikk motorstans i fjor sommer med akterenden mot bølgene fra en passasjerferge som kom forbi. Resultat for han som stod på hue i motorrommet var hue full av vann. Porten er jo ikke tett. Godt med høy badeplattform. :yesnod: Bare fornøyd jeg da med vår Bavaria. Kunne ikke tenke meg å bytte. To grønne seksere server oss når vi forventer det også. Aldri tull med noe. :cheers: for Bavaria.

 

Per Harald :wflag:

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke spesielt mye til kvaliteten på disse Bavaria-båtene, men jeg har aldri hørt at disse båtene er av dårlig kvalitet. Jeg tror den store forskjellen først og fremst handler om masseproduksjon.

 

Bavaria har på mange måter tatt over for billig-merke Scand boats. Disse har alltid vært billigere enn Nidelv, Windy og Marex m. flere, men de har laga fine båter. Finishen har kanskje ikke vært like "gjennomført", men helt greit. Fabrikken Scand Boats har vel også alltid vært litt "jalla" sammenliknet med de mer seriøse.

 

Men en Scand Baltic ble plutselig ikke fullt så attraktiv lenger når "Nye Scand Boats" satt prisen til 1,75 mill. Da var det plutselig mye annet som ble fint....

Link to post
Share on other sites

Det er vel bra priser som gjør at det selger bra, gjør båtlivet tilgjengelig for flere. Flott at de selges med bensinmotorer også, noe som betyr bedre totaløkonomi for mange. Design er kanskje ikke det viktigste for alle, de er fine inni syns nå jeg og et vettugt alternativ til amerikanske båter. For min del er jeg mindre imponert av cuttersprøyte-støpte skrog, men det virker vel. Og badekar fasong på skrogene er sånn det blir når inneplassen har høy prioritet. Selv syns jeg Både norske og engelske båtprodusenter lager flotte båter, og ville vel heller kjøpt en brukt herfra enn en ny Bavaria/Bayliner.

Redigert av DieselDahl (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Liker Bavariakonseptet godt. Høyt, og bredt skrog setter jeg som er 1.92 pris på. Så om de kommer med flere sitteplasser sammen med fører. Samt kutter ut bruk av plass til 2 trapper opp fra badeplattformen, tror jeg Bavaria vil være på listen over fremtidige alternativer.

Men må vel si at jeg vil prøve å strekke meg lenger for å prøve å komme opp på en med samme grunnskrog. Men mye finere: Sealine.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Bavaria har jo nu inngått samarbeid med Brunswick-Marine for innstallering av Mercruiser.

Kanskje dem får Folkevogn motor også? Da blir det skikkelig Skoda da...... Godt at det er goooooooood plass i motorrommet i Bav motorbåter slik at man kan sitte der å skru....

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Høy badeplattform og sikkerhet? Er du tre år eller? Det ser i hvertfall ikke ut. Eller ser ut som en bestemors rumpe, men.

 

Hadde eller gått ned til en 25 Mirage enn en 32 Bavaria (er jo samme pris), kan ikke bli sett i en Bavaria faktisk. DET blir for dumt.

Link to post
Share on other sites

Er du tre år eller? Det ser i hvertfall ikke ut.

 

Hadde eller gått ned til en 25 Mirage enn en 32 Bavaria (er jo samme pris), kan ikke bli sett i en Bavaria faktisk. DET blir for dumt.

 

 

Det som blir for dumt er vel at du mener at en 25 Mirage er en erstatning for en 32 Bavaria!!!

Skulle sett en familie på fire på fire ukers ferie med en 25 foter, kontra en 32 foter!

Dessuten så har du en sjeldent nedlatende måte å svare på ! "er du tre år eller?" er ikke en spesielt fin måte å argumentere på! :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...