Jump to content

Bavaria - sjøens Skoda?


Arimar

Recommended Posts

<div class='bbc_spoiler'>

<span>Innlegget er satt usynlig grunnet brudd på <A HREF="https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=help&do=01&HID=51">regler for sitering</A>. </span> <input type='button' class='bbc_spoiler_show' value='Show' />

<div class='bbc_spoiler_wrapper'><div class='bbc_spoiler_content' style="display:none;">

Tar det som et positivt tegn at dere Bavaraia eiere (og noen av dere andre) velger å tulle bort tråden, traff tydeligvis et ømt punkt som bekrefter min påstand: Bavaria eiere er egentlig selv klar over at båtene deres er noe billigdritt som de håper folk skal tenke på som store, fine båter. Noe det så absolutt ikke er. At de er så mye billigere enn tilsvarende båter fra andre produsenter er et tegn.

 

Men for all del, bare kos dere med båtene deres. Såvidt jeg strekker meg til å kalle det båter, ligner mer på en solid molo. Men ikke rygg moloen deres inn og flash de løsnignene og den dårlige interiørkbaliteten, orker ikke se på. Takler så vidt å se det klumpete og høye fribord.

 

Ha en fin båtsommer (uavhengig av båtmodell)!

 

http://www.ulleval.no/modules/module_123/news_template_avdeling.asp?iCategoryId=764

 

Tror det haster...</div></div>

</div>

Link to post
Share on other sites

Og hva skal vi være enige med deg i? At du har riktig smak eller at vi er uenige med deg? Du må like eller ikke like hva du vil - men man kan ikke si at andre har feil fordi de liker noe du ikke liker.

 

Det blir som damer det vil du oppdage etterhvert. Noen liker dem slanke, noen liker dem runde. Men stort sett gjør de samme nytten.

 

tttog du han? Her er en som ikke er så kresen som du

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

PS!

 

Vil beklage at jeg tok i litt mye i denne tråden, Satte det veldig på spissen, og blandet inn andre ting enn designet. bavria er selvfølgelig ikke dritt.

 

Skal holde meg for god til å komme med usakligheter fra nå av.

 

Bavaria er masse båt for pengene, og har et helt sykt bovolum. Klasseledende der. Jeg har mine meninger om designet, smaken er delt. Dere har kanskje andre snspunkter.

 

Jeg foreslår at vi konkluderer med at smaken er som baken - og at alle parter holder seg for gode til usakligheter.

Link to post
Share on other sites

Desverre Arimar så er det nok flere med deg som skriker mer om Bavaria enn de har belegg for, kan noen ganger virke som om at enkelte tror at det å kritisere Bavaria gjør en til spesialister på båt.

 

Jeg har selv Bavaria (min andre) og diskuterer gjerne min båt og det er vel ikke noe merke som er blitt mer diskutert og der det er kommet fram lite og ingenting fakta.

Det er liksom andre "regler" for hvordan en kan omtale Bavaria og dens eiere sitt valg, idioter, lettlurte, drittbåter osv.. Dette sier nok mer om de som kommer med dette enn sannhetsgehalten i det.

 

Bavaria og Lunde båt er nok en av de båtmerkene som har minst lik og hemmeligheter i skapet, siden disse båtene blir diskutert i det vide og brede i nasjonalt og internasjonalt og har også sitt eget åpne forum i flere land der problemer legges fram.

 

Så la oss gjerne diskutere Bavaria men da slik som vi diskuterer andre merker og ikke lavmål som Arimar og flere andre.

Link to post
Share on other sites

 

Jeg har selv Bavaria (min andre) og diskuterer gjerne min båt og det er vel ikke noe merke som er blitt mer diskutert og der det er kommet fram lite og ingenting fakta.

 

Bavaria og Lunde båt er nok en av de båtmerkene som har minst lik og hemmeligheter i skapet, siden disse båtene blir diskutert i det vide og brede i nasjonalt og internasjonalt og har også sitt eget åpne forum i flere land der problemer legges fram.

 

Helt enig. Jeg er i ferd med å anskaffe min 3. Bavaria i disse dager. Det forhold at jeg har en forhandler som tar eventuelle problemer på alvor er mer tungtveiende enn design for min del. ( Ja vi har hatt noen feil med tidligere båter men de er blitt ordnet på en elegant måte) Og jeg tror med respekt å melde at de båtene jeg har hatt har hatt godt over gjennomsnittet av brukerdøgn per sesong. D.v.s hver eneste helg fra April til November.

 

Hadde det vært lavmål av kvalitet tror jeg feileneh adde vist seg fort ved vårt bruk. Jeg vil imidlertid aldri komme på å si at båtene jeg har hatt har føltes eksklusive og at de er direkte vakre. Nøkternt og funksjonelt er vel mere riktig betegnelse.

( selv om de utnytter eventuelle "tom rom" , som kunne vært benyttet til skap, luker og skuffer vanvittig dårlig)

 

Så jeg er egnentlig enig i overskriften i denne tråden. Bavaria er sjøens Skoda. Intet mer og intet mindre. Skoda har jo forøvrig også fått omtale som "mye bil for pengene" o.s.v.

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du fått kjeft av pappa? Hva trua han med? Å ta fra deg jolla hele sesongen om du ikke oppfører deg?

Kjerp deg! Dette var lavmål :nonod:

 

De fleste her har vært 16 år og verdensmeseter, og vet godt hvordan det er.

Gutten har tatt tilbakemeldingene på alvor og beklaget seg. Det er tøfft godt, og det stør det respekt av :yesnod:

Mange her på forumet som kunne lært av det, meg selv inkludert.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hadde satt pris på om du hadde kommet med et seriøst svar.

Leste gjennom tråden med Arimars heftige utfall i øst og vest, og holdt på å ramle av stolen når jeg så denne tilbakemeldingen. :lol: :lol:

Svaret var vel helt i tråd med innlegget.

Snakk om å snu på hælen :thumbsup:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skarpe kanter er det vel imye nye båter det, titt i prinsess V båt bare skarpe kanter der også:)

 

Du har neppe vært særlig bevandret i Princess regner jeg med :lol: ...men om der forekommer 1-2 skarpe kanter spiller det ingen rolle da båtene går særs stødig i sjøen og bør ses på som sikkerheten selv. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

De fleste her har vært 16 år og verdensmeseter, og vet godt hvordan det er.

 

16 år ja , men verdensmestere på internettforum nei. Tror det gjelder et fåtall . Du var ikke slik selv , så hvorfor sier du dette? Når de prøver å gape høyere enn kjeften rekker , bør de lukke den før den går ut av ledd.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Du har neppe vært særlig bevandret i Princess regner jeg med :lol: ...men om der forekommer 1-2 skarpe kanter spiller det ingen rolle da båtene går særs stødig i sjøen og bør ses på som sikkerheten selv. :yesnod:

 

Definisjon av skarpe kanter kan jo alltid diskuteres, men det er klart at jo større båten er jo stødigere blir den jo:)

båten i annonsen under syntes jeg har mye skarpe kanter men kan sikker diskuteres det også:)

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=26738996

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Kjerp deg! Dette var lavmål :nonod: De fleste her har vært 16 år og verdensmeseter, og vet godt hvordan det er.Gutten har tatt tilbakemeldingene på alvor og beklaget seg. Det er tøfft godt, og det stør det respekt av :yesnod: Mange her på forumet som kunne lært av det, meg selv inkludert.

Da har jeg fått kjeft på forumet for første gang! :giggle:

Har vært 16 og verdensmester men kan ikke huske at jeg var så verdensmester. Når en ung tenåring endrer syn på tingene og samtidig blir såpass høflig og veltalende, så ligger det gjerne en god motivasjon bak... Derfor tenkte jeg på rederen i familien.

Når det er sagt, så skal Arimar ha for at han skriver bra, tegnsetter, og har færre skrivefeil enn mange andre her. Tyder på intelligens, og han kan nok bli et flott medlem til forumet og samfunnet, med ett og annet spark i rett retning. :wflag:

Link to post
Share on other sites

Veeel, har fulgt tråden her, og trådstarter har gjort seg vel fortjent til krass kritikk. Man registrerer seg ikke på et forum og slenger dritt i første innlegg/tråd. Da virker det som om man kun er ute etter å "føkke opp stemningen". Liker man ikke en båt-type, kan man holde det for seg selv, eller si det på en grei måte. Jeg har vel ikke så kjempemasse sansen for Ibiza-båter, men lager ikke en tråd om det, eller slenger med leppa i Ibiza-relaterte tråder. Jeg forteller heller om båter jeg liker...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Det morsomme med denne tråden er jo at den etter mitt syn virket mot sin hensikt for trådstarter.... :thumbsup:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er så aboslutt enig i at jeg fortjener kritikk fra tidligere oppførel i tråden. Har beklaget meg, og innbydde til en saklig tone videre i tråden og forsåvidt i andre tråder, men legger merke til at noen av dere fortsetter å være usaklige. Hadde satt pris på om min tidligere oppførsel kan leggees til side, og at også dere kommer med saklige innlegg fra nå av. Det synes jeg at jeg fortjener etter å ha beklaget meg, til tross for dårlig førsteinntrykk.

 

Og ja, denne tråden endte annerledes enn jeg hadde trodd (og håpet), dessverre. La opp til det meste selv, så har bare megselv å takke.

 

Håper sakligheten er gjensidig fra nå av!

Link to post
Share on other sites

Jeg har for lengst akseptert din unnskyldning Arimar. Noen ganger får vi en på trynet - de tøffe tar det som en mann. Det er en gjeng med ganske skarpskodde voksne her inne - da får du fort svar på tiltale. Og det fikk jo du også merke :smiley:

 

Velkommen ombord på Baatplassen - det er flott at du fortsatt er med oss :smiley:

 

Så et tips - om du nå lar denne tråden dø av seg selv er den glemt om noen dager. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...