CB. Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 De nok ikke egnet for norske fohold, litt tynt og spinkelt etter min smak men mye ft for pengene får en da. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Rastløs Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Interessant påstand. Vet ikke om Bayliner og andre solbåter er helt tilpasset norske forhold heller. Allikevel ser jeg en haug av dem hver sommer . Så markedet i Norge vil vel gjerne ha denne type løsninger, m.a.o er det rom for de også i det norske markedet. Et stort antall av norske båteiere (ialle fall her på østlandet) bruker jo kun båten kun i godt vær. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Har akkurat solgt en Bav 42. Tror faktisk det blir en til. Bare litt større. Den flyter og det er kravet mitt Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Interessant påstand. Vet ikke om Bayliner og andre solbåter er helt tilpasset norske forhold heller. Jeg hadde en Bayliner før, og jeg fikk mye båt for pengene! Windy av samme str. Hadde kostet tre ganger så mye for samme årsmodell.Og med mye dårligere plass. Det hadde ikke jeg råd til, så vi storkoste oss i Baylineren! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Har akkurat solgt en Bav 42. Tror faktisk det blir en til. Bare litt større. Den flyter og det er kravet mitt Deep Blue? Sitér dette innlegget Link to post
Janniz Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Hmmmmm.... Trådstarter deler rundhåndet ut heftig kritikk ang. Bavaria....å sammenligner den med Skoda... Skoda fabrikken i Tsjekko som flere år på rad har ligget i øvre sjikt ang byggkvalitet.. Trådstarter er forøvrig innehaver av denne:http://www.batguiden.no/wip4/product.epl?id=3742 Lurer bare på hva som er hensikten til trådstarter...? Vise for resten av BP att man har enorm erfaring å masse båter "under beltet"..?...neppe....ikke med den båten som du har...tenker du er en rimelig ung sprek mann(plages dog med litt innovertiss..)som har sine meningers mot...Kjempefint!! Men,en smule ydmykhet kanskje.. å respekt for att det finnes alle sjatteringer av båter/båtfolk å ingen er mere verdt enn noen andre. Mvh Janniz. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Søren og. Kjente jeg ble litt fornermet, men meg om det. Bavariaen går ut neste uke og den vil bli brukt nesten hver helg til oktober. Om isen flyter og det er kuldegrader er det like varmt inne. Selv under kalesjen. Skjønner ikke det at den ikke er laget for norske forhold. At jeg lar meg trekke, utrolig. Flotte dolbord som det går ann å gå på med hendene fulle av poser og grillmat mm. Høy badeplattform er sikkerhet delux. En Viksund fikk motorstans i fjor sommer med akterenden mot bølgene fra en passasjerferge som kom forbi. Resultat for han som stod på hue i motorrommet var hue full av vann. Porten er jo ikke tett. Godt med høy badeplattform. Bare fornøyd jeg da med vår Bavaria. Kunne ikke tenke meg å bytte. To grønne seksere server oss når vi forventer det også. Aldri tull med noe. for Bavaria. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 nyregistrert medlem. Fjortistroll tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 nyregistrert medlem. Fjortistroll tenker jeg Siden fjortisene er de største trollene her på forumet... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
finnmarken Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Jeg kjenner ikke spesielt mye til kvaliteten på disse Bavaria-båtene, men jeg har aldri hørt at disse båtene er av dårlig kvalitet. Jeg tror den store forskjellen først og fremst handler om masseproduksjon. Bavaria har på mange måter tatt over for billig-merke Scand boats. Disse har alltid vært billigere enn Nidelv, Windy og Marex m. flere, men de har laga fine båter. Finishen har kanskje ikke vært like "gjennomført", men helt greit. Fabrikken Scand Boats har vel også alltid vært litt "jalla" sammenliknet med de mer seriøse. Men en Scand Baltic ble plutselig ikke fullt så attraktiv lenger når "Nye Scand Boats" satt prisen til 1,75 mill. Da var det plutselig mye annet som ble fint.... Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 (redigert) Har akkurat solgt en Bav 42. Tror faktisk det blir en til. Bare litt større. Hmm... Blir vel denne da ?: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26463631 Redigert 16.Mars.2011 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Flott båt det Rastløs Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 (redigert) Det er vel bra priser som gjør at det selger bra, gjør båtlivet tilgjengelig for flere. Flott at de selges med bensinmotorer også, noe som betyr bedre totaløkonomi for mange. Design er kanskje ikke det viktigste for alle, de er fine inni syns nå jeg og et vettugt alternativ til amerikanske båter. For min del er jeg mindre imponert av cuttersprøyte-støpte skrog, men det virker vel. Og badekar fasong på skrogene er sånn det blir når inneplassen har høy prioritet. Selv syns jeg Både norske og engelske båtprodusenter lager flotte båter, og ville vel heller kjøpt en brukt herfra enn en ny Bavaria/Bayliner. Redigert 16.Mars.2011 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Liker Bavariakonseptet godt. Høyt, og bredt skrog setter jeg som er 1.92 pris på. Så om de kommer med flere sitteplasser sammen med fører. Samt kutter ut bruk av plass til 2 trapper opp fra badeplattformen, tror jeg Bavaria vil være på listen over fremtidige alternativer. Men må vel si at jeg vil prøve å strekke meg lenger for å prøve å komme opp på en med samme grunnskrog. Men mye finere: Sealine. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
baatsman Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Det en kan si om en Bav. Den er ikke den estetisk peneste, ikke er den råest på teknologi, ikke seiler den raskest osv. Men konseptet fungerer.Og båten holder. Og det lokker mange til båt-typen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
tkb Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=602579&cat=5867 Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Bavaria har jo nu inngått samarbeid med Brunswick-Marine for innstallering av Mercruiser. Kanskje dem får Folkevogn motor også? Da blir det skikkelig Skoda da...... Godt at det er goooooooood plass i motorrommet i Bav motorbåter slik at man kan sitte der å skru.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Arimar Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Høy badeplattform og sikkerhet? Er du tre år eller? Det ser i hvertfall ikke ut. Eller ser ut som en bestemors rumpe, men. Hadde eller gått ned til en 25 Mirage enn en 32 Bavaria (er jo samme pris), kan ikke bli sett i en Bavaria faktisk. DET blir for dumt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Er du tre år eller? Det ser i hvertfall ikke ut. Hadde eller gått ned til en 25 Mirage enn en 32 Bavaria (er jo samme pris), kan ikke bli sett i en Bavaria faktisk. DET blir for dumt. Det som blir for dumt er vel at du mener at en 25 Mirage er en erstatning for en 32 Bavaria!!! Skulle sett en familie på fire på fire ukers ferie med en 25 foter, kontra en 32 foter! Dessuten så har du en sjeldent nedlatende måte å svare på ! "er du tre år eller?" er ikke en spesielt fin måte å argumentere på! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 (redigert) I følge chatten i går er Arimar 16 år og gutt. Åpenbart en kar med sterkere enn velbegrunnede meninger Virker som om han savner Nettby Redigert 16.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Jaja men så gjør det da kjære deg. Bavaria har vinnerresepten, lik det eller ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Jeg vil anta at gutten får et annet syn på saker og ting den dagen han må jobbe inn pengene som skal brukes på båt! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 (redigert) På Öppet Varv i år sa minste min "Pappa - denne båten er akkurat passe for meg". Det var en HR 54 Men god smak har han i hvertfall Redigert 16.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 kommer vel an på pappas lommebok kanskje? min strakk ikke til for poden. Men han tok det som en mann Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.