Jump to content

Bavaria - sjøens Skoda?

Arimar

Recommended Posts

Smaken og baken og hva er pent ?? Det er i svært mange tilfeller en privat opplevelse.

Et par dager for ca to år siden hadde jeg den gleden å beskue flere dekkshusbåter i 40 f klassen som lå på svai, og fra ulike vinkler. og vinneren var Bavaria, og da var jeg ikke i tvil. Men det var min smak. Nå snakker jeg om båter med b og med mast, ikke forstørra såpestykker hvor alle er like og forskjellen handler bare om hvor mye de skummer :sailing:

Det er hyggelig at du fikk tenkt deg om, og kom fram til at du dro strikken litt.

Dette forumet kan gi deg mye lærdom og kunnskap fra folk som har mye kompetanse, men som du erfarte, så er det ikke særlig lurt å være kjepphøy.

Dette ser det ut som om du forsto, og det skal du ha for.

Lykke til videre, og velkommen skal du være :thumbsup:

båten i annonsen under syntes jeg har mye skarpe kanter men kan sikker diskuteres det også:)

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=26738996

Kan du påpeke ett skarpt punkt i den refererte båten som ikke står til forventningene om hvordan en badebåt bør se ut ? :lol: Aller helst en kommentar om hva som ikke er tiltrekkende :yesnod::giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Er ganske fersk her selv, og har ikke vært med lenge nok til å oppleve mye Bavaria-hets-tråder. Men jeg likte faktisk denne tråden. Et aggressivt utgangspunkt, men det tok ikke av likevel, et nytt "nyutdannet" medlem, og tråden nærmer seg en relativt bra slutt. Om det ble i favør av Bavaria eller ikke er ikke så viktig.

Forøvrig trenger vi ikke usakligheter, men samtidig tenker jeg at om to personer i et rom er enige, så er en av de overflødig. Derfor er det en stor verdi i det som skjer her på båtplassen med diskusjoner. Så lenge vi holder oss til saken - og er "kompiser" når støvet har lagt seg :-)

Jeg har fått så utrolig mange og bra tips her - enten vha spørsmål jeg har stilt, eller ved å bare søke og lese om dere andre.

Så et stort thanks fra Drammen til dere og de som driver denne sjappa !

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Han var på chatten å fikk opplæring av meg og FM 8-12

er ikke helt sikker på om det er bra eller dårlig :lol::wflag:

men dere lykkes godt - det skal dere ha!

til jldo - for å spore litt av: jeg så Uni Oslofjord i ny RS drakt på messa i dag. Den så ut som et litet krigsskip med den sorte stripa på overbygget. Den skremmer folk til å oppføre seg ordentlig på vannet :lol:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg har fått så utrolig mange og bra tips her - enten vha spørsmål jeg har stilt, eller ved å bare søke og lese om dere andre.

:yesnod: Dette er et fantastisk nettsted der den kollektive kunnskapen er enormt stor. Jeg har lært masse her - og lærer nytt hver dag. Det som også er spennende er at vi får ta del i så mange ulike båtliv.

Nå snakker jeg om båter med b og med mast, ikke forstørra såpestykker hvor alle er like og forskjellen handler bare om hvor mye de skummer :sailing:

Er det VM i å snakke nedlatende om andres meninger her inne noen ganger? Jeg beklager og det er mulig jeg er helt på jordet, men noen ganger forstår jeg ikke helt mål og mening til kommentarer her når voksne folk kommer med "min båt er mye bedre enn din båt" kommentarer. Dette er ikke kun rettet mot deg spesielt pettersand, men på generelt grunnlag :wflag:

G l e d e r m e g nå! Til ny båtsesong - med båten vår !!

Bavarias forrige modellserie synes jeg var litt kjedelig utseendemessig, men med den nye BMW-looken er den den blitt veldig tøff! Det er selvfølgelig andre båter som har mye finere linjer og finish (Storø 34 f.eks), men i kategorien "yogurtbeger" er bavarias nye design supert!

At båtene er billige i tillegg gjør jo heller ikke noe :-)

Bavaria har mange spennende løsninger, og det høye fribordet er jo praktisk da, tar vel noe mer tid å venne seg til kanskje. Men det å bytte ut passasjersetet med en solseng synes jeg var helt på jordet. Det betyr at i fart blir føreren sittene helt alene, mens resten av familien sitter bak i sofaen og kan holde utkikk akterover?

Eller synes jeg de eldre modellene av 37 foterern er de fineste.

2010_0214bavaria0044.jpg

Nøtterøy fremmheves med det flotteste innlegget i denn tråden så langt :cheers:

Det er flott at vi har mye å velge mellom. Og det er jo også helt klart at vi har ulik smak og hvilke typer båter som appelerer til hvilke type mennesker er også høyst variabel. Og bra er det.

Personlig liker jeg innredningen bedre før Bavaria kom med highline og BMW design. Men om de blir "tørrere" med det nye skroget så er det jo glimrende.

dennrick: Gratulerer med ny båt du helt sikkert får masse glede av.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

. Men det å bytte ut passasjersetet med en solseng synes jeg var helt på jordet.

Det er en konsekvens av at man vil ha stor høyde i midtkabinen. Jeg synes disse plassene er for ubeskyttet til at jeg ville hatt folk liggende her i litt sjø. På 38 tenkte jeg at dette kunne være en utrygg plass der en unge kan bli hivd ut av båten om man er skikkelig uheldig.

Det er en generell trend nå at båtene blir større og større under dekk - det ser ut som om bovolum er viktigere enn sjøegenskaper. Les feks testen av Sealine og Fairline 42 fotere i siste lørdagsmagasin til Finansavisen. For meg er sjøegenskaper en viktig del av båtgleden - da er jeg villig til å ofre invnendig volum for å få det. Men vi bruker båtene ulikt - jeg liker å ikke være så væravhengig og ha god komfort selvom det er rufsete vær-

Med høye skrogsider får man høyere tyngdepunkt og det påvirker sjøegenskapene

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...