Kjappfot Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Bavaria har gjort et tappert forsøk på å gjøre noe med designet ved å trekke inn BMW design studio, men om resultatet er velykket eller ikke er det ulike meninger om. Hvilke båter synes du er penere til samme prisnivå, Arimar? Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Avsluttet_1 Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Smaken og baken og hva er pent ?? Det er i svært mange tilfeller en privat opplevelse. Et par dager for ca to år siden hadde jeg den gleden å beskue flere dekkshusbåter i 40 f klassen som lå på svai, og fra ulike vinkler. og vinneren var Bavaria, og da var jeg ikke i tvil. Men det var min smak. Nå snakker jeg om båter med b og med mast, ikke forstørra såpestykker hvor alle er like og forskjellen handler bare om hvor mye de skummer Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Det er hyggelig at du fikk tenkt deg om, og kom fram til at du dro strikken litt. Dette forumet kan gi deg mye lærdom og kunnskap fra folk som har mye kompetanse, men som du erfarte, så er det ikke særlig lurt å være kjepphøy. Dette ser det ut som om du forsto, og det skal du ha for. Lykke til videre, og velkommen skal du være Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 båten i annonsen under syntes jeg har mye skarpe kanter men kan sikker diskuteres det også:) http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=26738996 Kan du påpeke ett skarpt punkt i den refererte båten som ikke står til forventningene om hvordan en badebåt bør se ut ? Aller helst en kommentar om hva som ikke er tiltrekkende Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 (redigert) Badebåt???? Redigert 18.Mars.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Han var på chatten å fikk opplæring av meg og FM 8-12 Det var litt av noen læremestere Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
FM 8-12 Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Hva mener de hifo? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Er ganske fersk her selv, og har ikke vært med lenge nok til å oppleve mye Bavaria-hets-tråder. Men jeg likte faktisk denne tråden. Et aggressivt utgangspunkt, men det tok ikke av likevel, et nytt "nyutdannet" medlem, og tråden nærmer seg en relativt bra slutt. Om det ble i favør av Bavaria eller ikke er ikke så viktig. Forøvrig trenger vi ikke usakligheter, men samtidig tenker jeg at om to personer i et rom er enige, så er en av de overflødig. Derfor er det en stor verdi i det som skjer her på båtplassen med diskusjoner. Så lenge vi holder oss til saken - og er "kompiser" når støvet har lagt seg :-) Jeg har fått så utrolig mange og bra tips her - enten vha spørsmål jeg har stilt, eller ved å bare søke og lese om dere andre. Så et stort thanks fra Drammen til dere og de som driver denne sjappa ! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Bitteliten Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 (redigert) Han var på chatten å fikk opplæring av meg og FM 8-12 er ikke helt sikker på om det er bra eller dårlig men dere lykkes godt - det skal dere ha! til jldo - for å spore litt av: jeg så Uni Oslofjord i ny RS drakt på messa i dag. Den så ut som et litet krigsskip med den sorte stripa på overbygget. Den skremmer folk til å oppføre seg ordentlig på vannet Redigert 18.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Så lenge sluttresultatet er bra hva mer kan man klage på Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Jeg har fått så utrolig mange og bra tips her - enten vha spørsmål jeg har stilt, eller ved å bare søke og lese om dere andre. Dette er et fantastisk nettsted der den kollektive kunnskapen er enormt stor. Jeg har lært masse her - og lærer nytt hver dag. Det som også er spennende er at vi får ta del i så mange ulike båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 G l e d e r m e g nå! Til ny båtsesong - med båten vår !! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Julie III Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Enig med deg. Flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Nå snakker jeg om båter med b og med mast, ikke forstørra såpestykker hvor alle er like og forskjellen handler bare om hvor mye de skummer Er det VM i å snakke nedlatende om andres meninger her inne noen ganger? Jeg beklager og det er mulig jeg er helt på jordet, men noen ganger forstår jeg ikke helt mål og mening til kommentarer her når voksne folk kommer med "min båt er mye bedre enn din båt" kommentarer. Dette er ikke kun rettet mot deg spesielt pettersand, men på generelt grunnlag Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Enig med deg, men siden seilbåter nesten konsekvent betegnes "pinnebåter" samt andre "morsomme" betegnelser så frister det til tider å ta litt igjen uten at det ligger noen dyptfølt behov i det. Også med tanke på at motorbåtfolk kanskje er en verneverdig rase i faresonen, særlig Astor. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 G l e d e r m e g nå! Til ny båtsesong - med båten vår !! Bavarias forrige modellserie synes jeg var litt kjedelig utseendemessig, men med den nye BMW-looken er den den blitt veldig tøff! Det er selvfølgelig andre båter som har mye finere linjer og finish (Storø 34 f.eks), men i kategorien "yogurtbeger" er bavarias nye design supert! At båtene er billige i tillegg gjør jo heller ikke noe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Jeg synes Bavaria 28 sport er en kjempeflott båt, og kunne gjerne ha tenkt meg en, men 1,2mill er mye penger i mine øyne:) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Jeg så tre Bavariaer på bådudstillingen i Bella Center i dag. Den nye BMW-serie er klart den flotteste. Var også ombord i en 38, der var stor men lidt trist i indretningen efter min smag. Men at man får meget båd (=plads) for pengene er indiskutabelt. 28 kunne jeg selv have valgt hvís jeg skulle downsize. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Bavaria har mange spennende løsninger, og det høye fribordet er jo praktisk da, tar vel noe mer tid å venne seg til kanskje. Men det å bytte ut passasjersetet med en solseng synes jeg var helt på jordet. Det betyr at i fart blir føreren sittene helt alene, mens resten av familien sitter bak i sofaen og kan holde utkikk akterover? Eller synes jeg de eldre modellene av 37 foterern er de fineste. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Nøtterøy fremmheves med det flotteste innlegget i denn tråden så langt Det er flott at vi har mye å velge mellom. Og det er jo også helt klart at vi har ulik smak og hvilke typer båter som appelerer til hvilke type mennesker er også høyst variabel. Og bra er det. Personlig liker jeg innredningen bedre før Bavaria kom med highline og BMW design. Men om de blir "tørrere" med det nye skroget så er det jo glimrende. dennrick: Gratulerer med ny båt du helt sikkert får masse glede av. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
enter4u Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Kjenner en som har Bavaria 37. Syns det er en fin båt med masse fine løsninger. Eneste jeg syns er negativt med den er at det er for mye plastikk og hvitt i cocpiten. Men han har hardtop og har trekt opp taket. Det ble knallbra Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 (redigert) . Men det å bytte ut passasjersetet med en solseng synes jeg var helt på jordet. Det er en konsekvens av at man vil ha stor høyde i midtkabinen. Jeg synes disse plassene er for ubeskyttet til at jeg ville hatt folk liggende her i litt sjø. På 38 tenkte jeg at dette kunne være en utrygg plass der en unge kan bli hivd ut av båten om man er skikkelig uheldig. Det er en generell trend nå at båtene blir større og større under dekk - det ser ut som om bovolum er viktigere enn sjøegenskaper. Les feks testen av Sealine og Fairline 42 fotere i siste lørdagsmagasin til Finansavisen. For meg er sjøegenskaper en viktig del av båtgleden - da er jeg villig til å ofre invnendig volum for å få det. Men vi bruker båtene ulikt - jeg liker å ikke være så væravhengig og ha god komfort selvom det er rufsete vær- Med høye skrogsider får man høyere tyngdepunkt og det påvirker sjøegenskapene Redigert 20.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Det er en generell trend nå at båtene blir større og større under dekk - det ser ut som om bovolum er viktigere enn sjøegenskaper. Det samme har vel vært gjeldende i seilbåtmarkedet i mange år nå, båter som ikke akkurat ser knallvakre ut men på den annen side har mange cm3 med luft under dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.