Sydvesten Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 (redigert) Vel, ut i fra bildene på bla. Hvilke modeller er det snakk om da... alle modellene bruker jo tilnærmet de samme moduler i interiøret, enten det er seil eller motorbåter.. Så dermed kunne det vært interessant og høre hvilke modeller det er som skiller seg ut her. Dette av den enkle grunn at jeg ikke har sett denne typen Bavaria ennå... Redigert 17.Mars.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
VannTro Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Er det ikke ganske stor forskjell på de gamle og den nye BMW designen da ? Interiøret som er designet i den nye serien er jo ganske firkantet, men hjørnene er likevel mer avrundet enn hva man kan finne hos mange andre produsenter. Ser man på nye Sealine 42 så er den langt "skarpere" i kantene og den båten betegnes av flere båtblader som en "design-bombe" ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Nonsense Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 (redigert) Hvilke modeller er det snakk om da? Her er noen bilder av Bavaria Cruiser 32. Uten å ta stilling til om det gjør noe med skarpe kanter, så konstaterer jeg at de finnes. Rent personlig anser jeg det som mer sannsynlig å få ei lårhøne av denne båten, enn konkurrentene. Men det hele avhenger jo av bruken. Redigert 17.Mars.2011 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Rent personlig anser jeg det som mer sannsynlig å få ei lårhøne av denne båten, enn konkurrentene. Men det hele avhenger jo av bruken. Hvilke konkurrenter tenker du på? Hanse,Jeanneau,Benetau,Dufour eller andre? Hvilke av disse har avrundene kanter. Har akkurat solgt en Bav 42 og den hadde avrundende kanter. Er i ferd med å kjøpe ny og setter pris på sikkerhet. Hvilke mener du har avrunde kanter? Skal se på de. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Nonsense Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Oi, ser at det antakeligvis dreier seg om motorbåtene til Bavaria, og de har ikke jeg vært ombord i engang Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Bildene lyger nok litt, har vært ombord i en slik flere ganger og kantene er ikke skarpe mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Vet ikke hvilke vaner du har, men jeg pleier hvertfall ikke å fortelle folk på brygga at jeg synes båten deres er stygg... På et nettforum tillater jeg meg å si det, for det er vel hele poenget med et nettforum? Sjøl synes jeg at folkeskikk bør en ha både på nett og utenfor nett. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 (redigert) Hvilke konkurrenter tenker du på? Hanse,Jeanneau,Benetau,Dufour eller andre? Hvilke av disse har avrundene kanter. Jeg sammenlignet umiddelbart Bavaria Cruiser 32 med Jeanneau 33i og Delphia 33, som begge er mer avrundet. Hanse'n kan jeg ikke huske hvordan er faktisk. Ser av bilder på nettet at også denne ser mer avrundet ut. Redigert 17.Mars.2011 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg håper ikke mine innlegg blir oppfattet som Bavaria-hets. Jeg har absolutt ingenting imot Bavaria, tvert imot. Kanskje var det bare tull å poste noe saklig i denne tråden. Det er flott at man har mye å velge i, slik at man kan vektlegge det som betyr mest for en selv. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Er enig i den nye BMW/Farr desigen på seilbåter er skarpere i kantene enn den gamle criuser serien til Bavaria... mulig den nye deep blue serien på motorbåtsiden også kan være det, men har ikke sett noen slike i virkeligheten.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ribtjenester Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Skarpe kanter er det vel imye nye båter det, titt i prinsess V båt bare skarpe kanter der også:) Min Bav har ikke noe skarpe kanter ihvertfall:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Arimar Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Tar det som et positivt tegn at dere Bavaraia eiere (og noen av dere andre) velger å tulle bort tråden, traff tydeligvis et ømt punkt som bekrefter min påstand: Bavaria eiere er egentlig selv klar over at båtene deres er noe billigdritt som de håper folk skal tenke på som store, fine båter. Noe det så absolutt ikke er. At de er så mye billigere enn tilsvarende båter fra andre produsenter er et tegn. Men for all del, bare kos dere med båtene deres. Såvidt jeg strekker meg til å kalle det båter, ligner mer på en solid molo. Men ikke rygg moloen deres inn og flash de løsnignene og den dårlige interiørkbaliteten, orker ikke se på. Takler så vidt å se det klumpete og høye fribord. Ha en fin båtsommer (uavhengig av båtmodell)! Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg har ikke og har forsåvidt heller ingen planer om å skaffe meg en Bavaria, men båtene er fine de. Men ja, som argumentasjonsteknikk så brukes latterliggjøring. Det er en såkalt hersketeknikk. I denne tråden er det imidlertid Arimar som tuller. Det vil si at enten så tuller han eller så er han en tulling. Jeg får håpe for hans del at det er det første. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Sjøl synes jeg at folkeskikk bør en ha både på nett og utenfor nett. Det er jeg enig i Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Security Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Trådstarter mener at Bavaria er noe billig dritt. Hadde vært interessant å vist hva han mente var billig og bra da? Personlig liker jeg Bavaria og mener man får mye for pengene. Spesielt hvis båten bare skal brukes til turbruk. Vurderer selv å handle Bavaria, men er åpen for andre merker hvis det er noen andre merker som man får like mye for pengene for som er billig og bra!! Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Takler så vidt å se det klumpete og høye fribord. Ha en fin båtsommer (uavhengig av båtmodell)! He he ja det problemet har ikke du på båten din, den skylder jo fribord:))) Ha en fin sommer du også, Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Cirion Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Men for all del, bare kos dere med båtene deres. Såvidt jeg strekker meg til å kalle det båter, ligner mer på en solid molo. Men ikke rygg moloen deres inn og flash de løsnignene og den dårlige interiørkbaliteten, orker ikke se på. Takler så vidt å se det klumpete og høye fribord. Tipper du sliter med å finne plasser uten Bavaria båter... Bavaria er tysk kvalitet. Designet av Farr/BMW, så vil ikke akkurat kalle dem sjøens Skoda. Det at de klarer å levere til bedre priser enn konkurrentene er grunnet masseproduksjon. Så lenge de fortsetter å produsere båter med design, interør og løsninger som folk flest ønsker så vil de fortsette å dominere markedet her i landet. Ha en fin båtsommer du også ;) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 så vil de fortsette å dominere markedet her i landet Er derfor jeg ikke har lyst på Bavaria. vil ikke ha makan båt til halve fjorden. Er nok litt sær sånn. sier nok mer om meg enn om Bavaria. Hadde en Baltic i en periode, plutselig føltes det at halvparten av båtene jeg så på fjorden Balticer. One and only båter, det er meg Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Da må jeg si du er litt sær mariell det er utrolig lite baltic båter å se på fjorden, de er jo skjelden/aldri å se Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Håper for båtfolkets del at Bavaria er noen hakk bedre enn Skoda. Vi som er oppvokst med Skoda snudde oss ikke da en Skoda dro forbi. De har vel bedret seg noe.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
omh1 Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Er Bavaria så bra! det visste jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Du vet at innovertiss ofte er det kvinnelige kjønnsorgan, så trådstarter blir dame når han ser en Bavaria. Det finnes jo historier om folk som blir varulver ved måneskinn. Hehe, er mulig trådstarter i tillegg er i ferd med og komme ut av skapet, og tenner på staute menn i Bavaria Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Det der var noe annet enn en SCAND Baltic Enzo. Nesten så jeg fikk lyst til å konvertere, mangler vel kun noen 0er på kontoen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Skjønte egentlig det med en gang, men kunne ikke la muligheten til å legge ut linken forbli ubrukt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.