Jump to content

Sover dere med Webasto varmeren på?


dennrick

Recommended Posts

det er vel forskjell på kva alarmen reagerer på... eksos- er fellesnavnet, men sot og svevestøv og gasser er det fleire typer av om eg forstår rett. Man kan altså ikkje lukte denne farligste gassen korbondioksid om eg husker rett....

 

Men nokon kan vel teste sin alarm med ein pose eksos i ? ...eg må kjøpe først... :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Sente en mail til www.elma-instruments.no da de er bra på alarmer.

Fikk dette svaret fra svaret fra produktsjefen i Danmark.

 

Vi har ikke noget på 12V som jeg formoder at det skal være til båd.

En CO alarm har et højt strømforbrug for at kunne drives, vi har set på batteri og 12V løsninger, men vi har valg dem fra, da de er ustabile i drift.

 

Hvis der er installeret et ”fyr” i båden, så vil jeg placere en CO føleren så tæt på fyret og dets aftræk som muligt, det er jo her at vi man har ”kilden” til CO udviklingen.

Hvis CO føleren placeres nær en køje, eller i kahytten så skal CO’en brede sig fra fyret og til hele kahytten for at den bliver detekteret, det er ikke så hensigtsmæssigt.

 

Venlig hilsen / Best Regards

Elma Instruments A/S

 

Da er det en fordel med lukket forbrenning som denne.

http://www.dickinsonmarine.com/propane.php

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...