Teerex Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 harrel greia er jo gammel stålblokk med gassere, seven marine sine er "litt" lekrere Det er faktisk innsprut på den. Ellers hadde den nok ikke funket i vertikal posisjon. Men ellers er det jo himmelvid forskjell på motorene. En "hjemmesnekra" og en i moderne produksjonskvalitet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Mitt forslag er at siden motoren ser ut til å mangle tilt, skrur man på den metallrammen når man skal kjøre på henger. Sitter antageligvis en rull e.l. på enden slik at stativet virker som en "wheelie bar" og hindrer at motor slår i bakken under kjøring Godt at vi har noen våkne hoder her Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Det er faktisk innsprut på den. Ellers hadde den nok ikke funket i vertikal posisjon. Men ellers er det jo himmelvid forskjell på motorene. En "hjemmesnekra" og en i moderne produksjonskvalitet. fant høyere oppløsning på bildet, og ser da tydelig mpi systemet ja http://rib.net/forum/attachment.php?attachmentid=56911&d=1296856361 fasinerende at han ikke har brukt syrefast på eksos, og at man kan se rusten, også fasinerende dårlige sveiser. patenten med å ha motoren flatt løser endel issues rundt veivlager, og smøring. så "nye" måten er nok bedre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 det var vel en prototype så han ville kanskje prøve med stålrør først for å spare $$$ i tilfelle endringer. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
volfro Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Tøfft var det men veldig kjedelig med drivstoffutgiftene i Norge. Glad det ikke er eg så må fylle tanken Blir vel meir som dette ja. Kjekt å ha? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Kanskje man kan kjøre dem på gass Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 fant høyere oppløsning på bildet, og ser da tydelig mpi systemet jahttp://rib.net/forum/attachment.php?attachmentid=56911&d=1296856361fasinerende at han ikke har brukt syrefast på eksos, og at man kan se rusten, også fasinerende dårlige sveiser. patenten med å ha motoren flatt løser endel issues rundt veivlager, og smøring. så "nye" måten er nok bedre. Hmm. Er ikke dette TBI da.. Tuned barrel injection. MPI er Multi port injection. Der er vel en dyse per sylinder. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 (redigert) TBI, Throttle body injection, 1 to 4 injectors mounted in a carblike thing usually on top of the intake manifold, these are batchfire and not timed to the cylinders needing fuel they just sort of dump it in the intake and hope for the best. TPI, is Tuned Port Injection, this a a form of MPI(more later) GM used, the "tuned" part comes from the tuned intake designed to produce a ram effect at certain engine speeds. MPI, MultiPort Injection, one injector per cylinder usually monted in the intake manifold immediately before the head and pointing at the valve, these are again batch fire usually firing one whole side of the engine at once so it is not timed to the valves opening. SFI, Sequential Fuel Injection, like a multiport but is timed to individual valve opening, this is the good stuff Redigert 22.Mars.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 De er nesten man for list til å investere i en fiskestang og sløyfe fiskebutikken i sommer når man ser disse bildene...men bare nesten... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
Nonsense Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Hmm. Er ikke dette TBI da? Tuned barrel injection. MPI er Multi port injection. Der er vel en dyse per sylinder. Se nøye på bildet, så ser du ledninger til 4 injektorer på hver side. Du kan også se fuelrailen. Selv om spjeldhuset har fire åpninger betyr ikke det at det er en quadrajet, eller en elektronisk erstatning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Du har så rett så rett. Lenge siden eg har rota med slikt nå.. Bøyer meg for infoen. hehe Og jamme må eg ha vert trøtt i øynene. Eg ser det jo godt nå i "dagslys" kremt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 (redigert) Dette er et EFI system (electronic fuel injection), eller kall det gjerne MPI for de som måtte ønske det, det er i hvert fall ikke TBI. TBI er i grunn ikke så vanlig på båtmotorer ettersom de systemene trenger en O2 sensor for å fungere slik de skal, og det er en del plunder å bygge om TBI til å ikke bruke O2 sensor. Hvis noen lurte, så er selvfølgelig grunnen til at man ikke kan ha O2 sensor på en båtmotor at det ikke funker med sensoren i våt eksos. Det er mange andre ting også som gjør TBI rimelig uinteressant på båt, selv om det finnes enkelte systemer for båtmotor, Holley har blant annet et TBI system for båt, men det funker vistnok heller dårlig. Redigert 22.Mars.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Det må vel være bedre å gå for en turbinløsning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 (redigert) En mellomting mellom turbin og V8 vil jo være å bruke en lett og vibrasjonsfri Wankel. Sjekk denne, spesielt fra 40 sekunder og utover (sett opp lyden på PC) Her står motoren i en skiboat, men det burde gå greit å sette denne på toppen av ett undervannshus. Redigert 23.Mars.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 problemet med wankel er jo at selv i bil, holder det ikke, og hvis du trodde v8 brukte mye bensin..wankel er ekstremt! krever også 2t olje i bensinen for å holde lenger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Men frekt er det definitivt!! Turtallet stiger jo endeløst. Utrolig kult lydbilde Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 23.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 (redigert) Tror jeg hadde foretrukket behagelig V8-brumming framfor hysterisk wankelvræl eller turbinhyl på langturen Redigert 23.Mars.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Asbjørn2 Svart 6.August.2011 Del på Facebook Svart 6.August.2011 Det må vel være bedre å gå for en turbinløsning. Det er en Rolls Royce Allison 250, sansynligvis c18-modellen. Helikoptermotor med rett under 300 hk, og 575 Nm ved 1500 rpm. Vekten er 50-60 kg, drivstofforbruk på ca. 90 liter pr. time ved maks effekt. Grei motor Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bay_liner Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 Heftig, men håper på litt mindre symfoniorkester og cadillac og litt mere motorlyd i neste snutt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Sikkert kult å vise seg fram med, men kan noen vennligst forklare poenget med påhenger på over 200hk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 Først og fremst fleksible innredningsmuligheter og god plass i båten ? God servicetilgjengelighet på motorene? Men hadde sikkert vært kult med en slik motor eller to på drev også. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Plutselig mye lavere pris her http://www.bereapowersquadron.org/home/sevenmarine557 Merkelig...$36.666. Må være noe feil der. Ganske svære greier Lurer på hvor mange Polakker det må til for å stjele en slik ? De hadde nok fått det til Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 4.November.2011 Del på Facebook Svart 4.November.2011 Men hadde sikkert vært kult med en slik motor eller to på drev også. Men det finnes jo i hopetall og har gjort det i årevis. Dette er en GM smallblock med kompressor, ikke noe uvanlig akkurat. Fleksible innredningsmuligheter? Du ødelegger jo muligheten til å bruke den bakerste meter'n til noe annet enn plass til å tilte opp motoren Servicetilgjengelighet...... Tja, får det blitt enklere enn på en drevmotor så må du si ifra. Jeg tar av drevene mine på tjue minutter for hånd, hjelpe meg om jeg skulle begynnt å løfte av motorene hver høst..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 4.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2011 Det er vel ikke helt vanlig GM smallblock? Er jo alublokk og derav den lave vekten. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.