Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

  bmwmaxi skrev On 28.5.2024 at 17.26:

Ser annonsen er fra 2018 Var det da du hadde den? Husker godt den fra kvelds rundene rund Bærøy, noen som holdt den tradisjonen ved like senest i helgen? bilder fra Ramberg med den gamle taxibåtene vekker minner.

Vis hele sitatet  

 

Det stemmer :) hvite catte på 21fot eller rød Frode 21 du så i helga ? 

Link to post
  Okkaby skrev On 24.5.2024 at 18.24:

Denne var spesielle. Viknes 830 fra 2014 med D3-170 og så på montert en 50hk Yamaha som backup.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=354204527

Har Volvo Penta blitt så dårlige nå, at en trenger stor utenbords som backup?

Vis hele sitatet  

 

  Gullfisk skrev On 24.5.2024 at 18.51:

Ja:giggle:

De med Yanmar har i hvertfall ikke denne ekstramotoren:rolleyes:

Vis hele sitatet  

 

  Okkaby skrev On 24.5.2024 at 18.52:

Nei, å så tar jo dette stor del av badeplatform. Skjønner ikke dette opplegget jeg nei.

Vis hele sitatet  

 

  TrikkerN Lønning skrev On 24.5.2024 at 18.58:

De skulle over Jæren vet du ?

 

Dette gir ingen mening spør du meg,?

Vis hele sitatet  

 

Det er jo ikke så vanskelig å skjønne om man leser annonsen. Båten er spesialbygget for bruk som surveyfartøy, og har derfor en stillegående motor på plattform sammen med styring for denne. Samt kasse for aggregat samme sted. Påhengsmotor med tilbehør følger ikke med med mindre kjøper vil betale ekstra for denne. Og som fritidsbåt har dette uansett lite for seg. Men en rimelig 830 er det i alle fall, om man vil ta jobben med å konvertere den til fritidsbåt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
  index skrev On 29.5.2024 at 10.37:

 

 

 

 

Det er jo ikke så vanskelig å skjønne om man leser annonsen. Båten er spesialbygget for bruk som surveyfartøy, og har derfor en stillegående motor på plattform sammen med styring for denne. Samt kasse for aggregat samme sted. Påhengsmotor med tilbehør følger ikke med med mindre kjøper vil betale ekstra for denne. Og som fritidsbåt har dette uansett lite for seg. Men en rimelig 830 er det i alle fall, om man vil ta jobben med å konvertere den til fritidsbåt. 

Vis hele sitatet  

Sto å så på båten igår, da den ligger på samme brygge som meg i Stavanger.

Så ut som den har ligget stille uten bruk siden den var på land i fjor. 

Så ikke så veldig velholdt ut heller der den ligger.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
  Okkaby skrev On 29.5.2024 at 10.54:

Sto å så på båten igår, da den ligger på samme brygge som meg i Stavanger.

Så ut som den har ligget stille uten bruk siden den var på land i fjor. 

Så ikke så veldig velholdt ut heller der den ligger.

Vis hele sitatet  

 

Det kan nok stemme, det er vel ikke så ofte de har oppdrag som krever en såpass liten båt. Jeg ser også at prisen er pluss moms ved privatsalg, så da er den ikke så billig likevel....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
  index skrev On 29.5.2024 at 11.45:

 

Det kan nok stemme, det er vel ikke så ofte de har oppdrag som krever en såpass liten båt. Jeg ser også at prisen er pluss moms ved privatsalg, så da er den ikke så billig likevel....

Vis hele sitatet  

Nei når moms kommer på, så ble det ikke noe kupp lengre. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post

Nå er jeg kanskje dum, men har den ikke ferskvannskjøling da? Det heter vel bare saltvannskjøling om saltvannet kjøler den direkte og ikke kjøler ned ferskvannet som går i lukka krets? Eller har kanskje Perkins motor saltvannskjøling og de tar feil?

Link to post
  XardasKSP skrev On 5.6.2024 at 18.29:

Nå er jeg kanskje dum, men har den ikke ferskvannskjøling da? Det heter vel bare saltvannskjøling om saltvannet kjøler den direkte og ikke kjøler ned ferskvannet som går i lukka krets? Eller har kanskje Perkins motor saltvannskjøling og de tar feil?

Vis hele sitatet  

 

En Perkins diesel med sjøvannskjøling i en slik båt hadde vært like utenkelig som dieselmotor i en Ferrari  :giggle:

Så at de framhever dette er jo komisk.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

@Teerex De vet jo aldri hvem som er kunden i den prisklassen (selv om jeg antar dette er fortsatt utenfor konfirmanters rekkevidde med mindre foreldre er veldig rause med penger og noen sparer hvert øre med gevinst på børsen siden man er 10) det kan jo være noen som meg når jeg kjøpte mini snekka. Den gangen når jeg var 15 var jeg så dum at jeg lurte på hvordan man har ferskvannskjøling i saltvann og at kanskje båtene var ment for ferskvann når det stod ferskvannskjøling. :lol:

 

Sånn kan det gå når man lærer å derivere og integrere på skolen, klarer kanskje til og med å forstå en teknisk analyse av aksjekurs, men har ikke peiling på hvordan ting i livet fungerer :giggle::lol:

For øvrig tror jeg at jeg visste en god del om biler som at Ferrari har bensinmotor men ikke en dritt om båter. Det kan jo alltids være noen som skal kjøpe første båten.

Link to post
  Stormwatch skrev On 5.6.2024 at 18.20:

Firma fremhever at motoren i Scand Atlantic har ferskvannskjøling...

Vis hele sitatet  

 

Kjent og mye brukt begrep som beskriver indirekte / 2-krets kjølesystem på en folkelig og så godt som alment kjent måte.

 

  Teerex skrev On 5.6.2024 at 21.51:

En Perkins diesel med sjøvannskjøling i en slik båt hadde vært like utenkelig som dieselmotor i en Ferrari  :giggle:

Vis hele sitatet  

 

Bra sammenligning, haha :lol:

Mvh. SAP

Link to post
  Eika skrev On 5.6.2024 at 22.42:

 

Hva med en Lamborghini med båtmotor ? :p 

 

Vis hele sitatet  

 

Alltid noen som må tøye strikken :giggle:

 

Men hvis det først skal gjøres, så ville nok jeg ha valgt en V12 TDI motor fra gode gamle Audi Q7 :smiley:

500 hk og 1000 Nm FØR man begynner tuninga.

 

audiv12.jpg.45c9475a5ba56d7c3b7ccb6ee9da4fca.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 2 uker senere...
  Førstefender skrev On 20.9.2021 at 6.54:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=222338087

 

56fot og drev er vel ikke helt vanlig i en turbåt, ikke "kun" 4m bredde heller..

Byggekosnader har nok vært betydelige, hvis man begir seg ut på et slikt prosjekt, bør det vel være for å ha båten "livet ut"

Vis hele sitatet  

Da er denne litt spesielle båten ute igjen :) 

Link to post
  riskyrasmussen skrev On 17.6.2024 at 17.40:

Da er denne litt spesielle båten ute igjen :) 

Vis hele sitatet  

Er nok veldig fornuftig bredde lengde forhold, om man tenker sjøegenskaper! Hadde man bytta ut de drevene med f.eks Konrad drev ville dette vært en meget bra drivlinje og interessant båt! synes den så bra ut innvendig selv om den har litt spessielt design utvendig. Men fine linjer!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
  riskyrasmussen skrev On 17.6.2024 at 17.40:

Da er denne litt spesielle båten ute igjen :) 

Vis hele sitatet  

 

Kikket gjennom videoen som ligger i Finn-annonsen. Ser ut som en god bygd båt dette og innvendig så ser det ut til at den på mange områder holder verftsstandard. Med dagens pris er han jo nødt til å ha tapt mye penger på dette prosjektet. 

Link to post
  • 2 uker senere...

Jeg har sett den før, så tipper den har blitt lagt ut for salg en gang før av samme eiere. 

 

Overraskende fin med flybridge synes jeg. Er jo egentlig en klumpete båt. Buss. Men den kjøres jo som en buss også (lystrer roret godt) og er romslig som en. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post

Langt ifra verste ombygging en har set nei. Å ja masse plass.

Når en ser på bilde 8, så ser en de har bygget solidt når de bygget forhøyet bau. tykt som pokker i åpning tau går gjennom.

Så er nok ikke helt amatører de som har bygget om nei.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...