Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

glalaks skrev 12 minutter siden:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=343698548
 

bilde 12? Båt i plan eller båt på skjær?🙈

Så dette jeg også tidligere idag. Men den båten ser ut for å stå solid plantet på skjæret. Ingen hekksjø. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

16 hours ago, Okkaby said:

Så dette jeg også tidligere idag. Men den båten ser ut for å stå solid plantet på skjæret. Ingen hekksjø. 

 

Den var satt godt high and dry, ja :giggle:

Foruten mangel på sjø, sprut eller hekksjø som du sier, får man aldri en Fjord Terne så høyt opp av vannet om man så hadde satt i en big block V8 med kompressor :yesnod:

 

Sikkert litt å rydde opp i understellet etter den "parkeringen" tipper jeg...

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev Just now:

 

Den var satt godt high and dry, ja :giggle:

Foruten mangel på sjø, sprut eller hekksjø som du sier, får man aldri en Fjord Terne så høy opp i vannet om man så hadde satt i en bib block V8 med kompressor :yesnod:

 

Sikker litt å rydde opp i understellet etter den "parkeringen" tipper jeg...

Så jo også ut som de hadde roen de i gummibåten på siden hehe

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev for 1 time siden:

Det virker på meg mer som at akkurat det bildet  er for å vise båten på skjæret for det gir jo ikke noe vesentlig merinformasjon om salgsobjektet.

"Skadefryd er den eneste sanne glede"...

Theodor Ardono

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok det heller er for å sikre oppmerksomheten enn "skadefryd". Altså har nå utrolig mange flere folk sett annonsen av denne båten enn uten dette. Også fordi annonsen pga dette havnet på båtforumet.

Men at folk ser en annonse uten at de er interessert i en slik båt hjelper jo ikke på annet enn at selger tror det er stor interesse for båten. Men det kan jo alltids hende noen som er interessert i slik båt oppdager den tilfeldig da.

Husker det var flere kjøpere som skulle ha tak i Alicraften dagen etter den ble annonsert og måtte virkelig "rope kjøpt" så de andre ville ikke by usett. Får vel håpe det er annerledes med "store gamle dritere" da prislappen er jo slik at mange færre kan bare løpe og kjøpe for slike summer. De er vel også oftest utenom Princess 415 priset over ferdigpris så de må prutes uansett og ikke bare løpes og kjøpes.

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 12 timer siden:

Får vel håpe det er annerledes med "store gamle dritere" da prislappen er jo slik at mange færre kan bare løpe og kjøpe for slike summer. 

 

Utvalget i båter i den størrelsen er også betydelig mindre, så jeg tenker at forholdet mellom tilbud og etterspørsel blir det samme også på store båter. Og som du allerede har opplevd så vet du ikke hva markedsprisen for en båt er før noen andre har kjøpt den. Og da er det for sent.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Maika skrev for 4 timer siden:

Bruce Roberts 39 (Stål), denne må jo friste mange her inne:
https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=344042243

 

Skikkelig @Hulda båt dette jo! Ser ut som om alt er gjort veldig solid og bra, håper denne får en ny eier som verdsetter arbeidet som er lagt ned i den. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Korsfjord skrev 1 time siden:

Dette er vel ikke en Windy?

 

https://www.finn.no/308150555

 

Det ligner ikke helt på noen Windy jeg har sett iallefall. Da må det være en one-off eller noe annet spesielt.

Ifølge teksten er det muligens en Draco, hvis det har noe med overtakelsen av Draco å gjøre. Men litt skeptisk til det.

 

Som vanlig fryktelig irriterende når det ikke brukes skikkelige bilder, men bare skjermbilder fra mobilen i finn-annonser. Har bedt selger fikse det :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 19 minutter siden:

Som vanlig fryktelig irriterende når det ikke brukes skikkelige bilder, men bare skjermbilder fra mobilen

 

Er bildene skjermbilder av annonse for en annen båt?
At eldre båter av ukjent opphav legges ut som "With", "Selco", "Fjord" etc. er dessverre ikke uvanlig.

Link to post
Share on other sites

Stormwatch skrev 19 minutter siden:

 

Er bildene skjermbilder av annonse for en annen båt?
At eldre båter av ukjent opphav legges ut som "With", "Selco", "Fjord" etc. er dessverre ikke uvanlig.

 

Det er iallefall lite strøm på mobilen hans :-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg tipper den er skrevet av mannen, og leser man den med de brillene, så skinner det godt gjennom at mannen syns kona hadde urealistiske forventninger med mye syting og klaging, men også at de hadde litt uflaks med været.

Båten selges for å redde ekteskapet, men ikke uten å gi et lite stikk til konemor.

Link to post
Share on other sites

Maika skrev 6 minutter siden:

Jeg tipper den er skrevet av mannen, og leser man den med de brillene, så skinner det godt gjennom at mannen syns kona hadde urealistiske forventninger med mye syting og klaging, men også at de hadde litt uflaks med været.

Båten selges for å redde ekteskapet, men ikke uten å gi et lite stikk til konemor.

Mitt tips er at de har skrevet annonsen sammen og at det etterhvert blir motorbåt på dem.

Link to post
Share on other sites

Annonsen går langt i å antyde at jeg-personen (kona) ikke har peiling på båt. Likevel tar hun bilder de riktige stedene, har full kontroll på de tekniske løsningene, spesifikasjoner, årstall ting er kjøpt, osv. Er nok heller ekteparet som sammen har forfattet og stått for denne annonsa tenker jeg😄  Morsom tekst da. Og nok et bevis på at drømmer ikke alltid er forenelige med virkeligheten.

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 8 timer siden:

Da ligger det en meget baktung skipsplast ute igjen. Har prata endel med eieren de siste dagene siden jeg hjelper kameraten hans med båten. Det tar ikke så mange sekundene før den har 61knop, nesten 10knop pr sekund i aksen 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=311464647

 

 

Tror en 115 hk hadde vært en mere fornuftig motorisering, når man først skal overmotorisere en 15-foter :giggle:

Da hadde man sluppet unna så mye jobb. 65 hk er jo max. motor sånn offisielt....

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...