Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28490198

 

Annonsen er bra den, men "Løen" ville jeg kanskje unngått selv om det kanskje er en typebetegnelse. Uansett er det uheldig sammensetning av ord :lipseal:

 

"Ikke sopp eller no annen dritt" i denne båten, det er godt å vite før kjøp:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27670511

 

Ganske morsom denne også: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27830112

Redigert av Wesling490 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

litt komisk uten motordeksel da...

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

opp-ned bilder på Finn er ikke så vanlig, så det var litt morsomt :lol:

sidelengs er vel mere vanlig

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Om mn tar en titt på siste bildet i annonsen for denne Neptim 8000 så var det vel ikke akkurat god reklame for driftsikkerheten Neptim 8000

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Litt på siden, men jeg averterte en påhenger på Finn for 4 dager siden og skrev tydelig i annonsen at jeg kun var å treffe på epost.

Siden da har telefonen ikke stått og sms'er tikket jevnlig inn. Flere tilbud om å kjøpe usett. Men ikke så mye som én eneste epost hittil.

 

Så at bruk av internett fortsatt er langt mindre utbredt enn det inntrykket man får via media er det liten tvil om.

Egentlig bra, for det viser at potensialet for BP fortsatt er stort og mulighetene for å få hjelp vil øke ytterligere fremover.

Link to post
Share on other sites

Siden da har telefonen ikke stått og sms'er tikket jevnlig inn. Flere tilbud om å kjøpe usett. Men ikke så mye som én eneste epost hittil.

Så at bruk av internett fortsatt er langt mindre utbredt enn det inntrykket man får via media er det liten tvil om.

Egentlig bra, for det viser at potensialet for BP fortsatt er stort og mulighetene for å få hjelp vil øke ytterligere fremover.

 

Tror denne utbredte bruken av sms og ringing er for å komme i raskes mulig kontakt så man har sjans til å få kjøpt varen. SMS er jo beskjed rett i lomma og kan leses av deg som mottaker når du har anledning, med en gang eller når bilen er parkert. "kjøper" kommer både i umiddelbar kontakt og han får frem sitt budskap, for du leser garantert meldingen.

Telefonanrop gir jo muligheten for umiddelbar prat og avtale. Først frem i køen av interessenter. Samtidig som at sannsynligheten er størst for at når du ser er ukjent nummer, så avviser du anropet, om du er litt opptatt. Kjøper får overhode ikke frem sitt budskap, i motsetning til SMS.

 

Epost, derimot. Fint det, men ulempen er jo at man ikke har peiling på om når kjøpers "budskap" blir lest, og da er man vel redd for at varen som selges, glipper. Dessuten sitter vel mange med sin androide telefon i hånden og surfer på finn.no, og da er er det vel langte enklere å sende en sms eller ringe, enn å logge på epostkontoen på en datamaskin for å sende sms. Samtidig kan det jo hende at kjøper ikke har epost-tilgang store deler av dagen, og således ikke kan lese hva du svarer i "hans" første henvendelse.

 

Skal du selge en båt til 280tusen derimot, da kan jeg garantere deg at de første 5 henvendelsene er på epost og inneholder skambud, for det har ikke interessenten baller nok til å ta på hverken sms eller telefon :)

 

Alternativet, Ingar, er jo å gå tilbake til innrykk i lokalavisa og "bill. merk". :)

Link to post
Share on other sites

Denne er ikke helt fersk, men eksempel på overpriset båt. Det er en RJ 85, vakker, men ikke regnet som en veldig kurant båt. De må ha tatt utgangspunkt i normal salgsverdi og ganget opp med 2,5. (tidligere pris var 120 000,-)

http://www.finn.no/f...nnkode=28658827

 

 

Her, samme båttype med mere edruelig pris: http://www.finn.no/f...nnkode=28180715

Link to post
Share on other sites

Her er en som har bomma på båtfabrikatet.. det er jo en Mekling 27 og ingen Windy.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29103250

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Tidløs klasikker, med nydelig brunt skinninteriør! :wink: Syns det var et meget pent eksemplar av en Skibsplast VS 15, hva mener dere?

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28131825

SeaDoo GTX 185 Supercharged Rotax (60knop) - Cyber 370 Yamaha 50hk autolube Ballistic stålpropell (50knop) - River 350XR 9.9/15 Mercury - Finnsport 500RS Johnson 90 V4 - Musling 370 40hk Suzuki - SeaDoo Xp Rotax 90hk (50knop) - Skibsplast 460 VS Yamaha 50hk autolube - Stormway Hydrolift RU unlimited 600 RIB Yamaha 90hk Ballistic stålpropell (52 knop) - Yamarin 64DC 200hk HPDI Turbo stålpropell (49knop) - Honwave T35 Yamaha 9.9/15 V-max  - With Vital 15 Yamaha 50hk autolube - Bella 510R skjærgårdsjeep 50hk Johnson  - Askeladden 515 Explorer 115 V4 Johnson - Arimar 360 Top-Line 25hk Tohatsu - Key Lago 17 60 Mercury - Uttern s46 Johnson 90 V4 - Uttern 5500 90hk Mariner

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...