Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Veivakslingen og blokka kan jo kanskje til nød brukes til et eller annet.. moring f.eks. :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

........ikke for å ødlegge for selger , men hva er igjen her..................

 

 

Hentet fra annonsen: akslinger, proppeler, 2 stk Flaps, 2stk. ror, :wink:

 

Det er nok ikke mye på motorene som kan brukes, han burde vell egentlig være glad til om noen ville tatt med seg skrotet :lipseal:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Er det egentlig så ille? ToppDEKSLENE kan jeg se er smeltet, men de er kanskje av en lettmetall-legering som vanligvis ikke tåler så mange hundre grader før de smelter.

Derimot kan jo topp, blokk, stempler, råder og veiv ha klart seg fint. Ikke umulig at man kan komme ganske nær EN komplett motor ved å bruke så mye som mulig. Bare veivakselen til disse koster vel brått 20'...

Link to post
Share on other sites

xxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxx xxxxx xx xxxxx xxxx xxxxxxxx

xxx xxx xx xxxxx xxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xx xx xxxx xxx xx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xx

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xxx xxxx xxxx xxxxx xxxx

 

xxxxx xxxx xxx xx

Kommentar fra moderator: Promotering av egen Finn-annonse slettet.

Link to post
Share on other sites

"Volvo sier at eneste service som trengs på motorene er på toppene rundt 16000 timer".

Vel og bra.. men for så store motorer som er kjørt bare 50 timer pr. pr i 18 år kan det jo være andre ting enn indre slitasje som dukker opp.

 

Her er forresten litt av et prosjekt i samme størrelsesklasse :rolleyes:http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29727819

"Kjøpes på rot" :lol:

 

19_1004987830.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Sonderer markedet i hordalandsdistriktet etter en daycruiser og har i den forbindelse funnet et intressant objekt lagt ut 30/7. Sender henvendelse via finn.no èn gang; får ikke svar. Sender henvendelse èn gang til; intet svar. Sender så henvendelse via sms; intet svar! Tenker at vedkommende som har båt til salgs er på ferie? Er det spørsmålene mine (vedr. gangtid motor, trimflaps og kalesje) som er ubehagelige eller er det andre grunner...? Snåle greier (Selv om jeg ikke greier å hisse meg opp over det.. :cheers: )

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Ca 240 l på full guffe. Marsjer i 20 knop på 1700rpm. Bør bruke ca 150 l i marsj da.. Med denne skroglengden bør man kunne ligge i 8 knop med et mye mindre forbruk..

Men selvsagt vil driftsutgiftene gjøre til at den nå er uoppnålig.. Tror hodeputen min hadde blitt tynn hvis jeg skulle brukt sparepenger på den..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

kreativ ungdom :lol:

jeg svarte på annonsen, jeg spurte om det var noen garanti mot å få virus :wink:

 

Oppdatert: Nuhvel.. spørs om han er så ung da allikevel. Fant bare en med det navnet der, -65 modell og millionær :clap:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/f...nnkode=29451339

 

Denne fikk jeg sykt lyst på.. Synspunkter? Farten og plassen er jo formidabel til det budsjettet..

 

Ser ut til å være masse båt for pengene, men jeg håper den gassbeholderen som står under vasken på toalettet ikke er ment å stå der.

Lurer også litt på hvordan skroget oppfører seg i over 40 knop !!! Pen så den ut til å være, men jeg fikk litt samme følelsen som av Princess 32 fra 70-tallet, trange ganger innvendig og da virke båten liten når man beveger seg om bord. Må sikkert se den "live" for å få noe korrekt inntrykk.

Ta deg en tur å de på da vel.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

er den 33 eller 38 fot tro?

med bredde på 378 bør det ikke være så veldig trangt i den da.

jeg trodde ikke at eldre Bravo 3 drev tålte Yanmar 330 hk men med to motorer blir vel ikke belastningen altfor stor kanskje.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Nydelig med litt objektive øyne.. :thumbsup: Selger\megler påstår den er gedigen innvendig og at bildene lyver.. Har vært i nyere 36 fotere av div merker og de virket også for meg litt trange innvendig. Det blir vel litt sånn når man skal ha slik oppdeling av lugarer osv? Har lest litt på erfaringsdatabasen her og tror de båtene er ganske flate under og dermed kan slå i sjø og er lett påvirket av vind i sakte fart\tillegging osv. Tror det er en vaskeekte og stor 33 foter men vet ikke.. Det ene bildet ligger den vel på siden av en wiking 28 ?? Og den ser stor ut i forhold til den.

 

Burde den hatt bravo x2?? drev Teerex?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...