Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

bmwmaxi skrev for 3 timer siden:

Ser annonsen er fra 2018 Var det da du hadde den? Husker godt den fra kvelds rundene rund Bærøy, noen som holdt den tradisjonen ved like senest i helgen🙂 bilder fra Ramberg med den gamle taxibåtene vekker minner.

 

Det stemmer :) hvite catte på 21fot eller rød Frode 21 du så i helga ? 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev On 24.5.2024 at 20.24:

Denne var spesielle. Viknes 830 fra 2014 med D3-170 og så på montert en 50hk Yamaha som backup.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=354204527

Har Volvo Penta blitt så dårlige nå, at en trenger stor utenbords som backup?

 

Gullfisk skrev On 24.5.2024 at 20.51:

Ja:giggle:

De med Yanmar har i hvertfall ikke denne ekstramotoren:rolleyes:

 

Okkaby skrev On 24.5.2024 at 20.52:

Nei, å så tar jo dette stor del av badeplatform. Skjønner ikke dette opplegget jeg nei.

 

TrikkerN Lønning skrev On 24.5.2024 at 20.58:

De skulle over Jæren vet du 🙈

 

Dette gir ingen mening spør du meg,😊

 

Det er jo ikke så vanskelig å skjønne om man leser annonsen. Båten er spesialbygget for bruk som surveyfartøy, og har derfor en stillegående motor på plattform sammen med styring for denne. Samt kasse for aggregat samme sted. Påhengsmotor med tilbehør følger ikke med med mindre kjøper vil betale ekstra for denne. Og som fritidsbåt har dette uansett lite for seg. Men en rimelig 830 er det i alle fall, om man vil ta jobben med å konvertere den til fritidsbåt. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 13 timer siden:

Det der må være noe av det merkeligste jeg har sett noen gang! :giggle::eek::lol:

Når jeg så det første bilde skjønte jeg ikke hva som var så spesielt med denne båten. Men da trodde jeg det sto et naust bak båten.. Når jeg valgte neste bilde gikk det kjapt opp for meg.:giggle:

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 13 timer siden:

Det der må være noe av det merkeligste jeg har sett noen gang! :giggle::eek::lol:

 

Det står lagringshus, så det er nok ikke tenkt til å være på ved sjøsetting. Men rart ja, uten tvil...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 16 minutter siden:

 

 

 

 

Det er jo ikke så vanskelig å skjønne om man leser annonsen. Båten er spesialbygget for bruk som surveyfartøy, og har derfor en stillegående motor på plattform sammen med styring for denne. Samt kasse for aggregat samme sted. Påhengsmotor med tilbehør følger ikke med med mindre kjøper vil betale ekstra for denne. Og som fritidsbåt har dette uansett lite for seg. Men en rimelig 830 er det i alle fall, om man vil ta jobben med å konvertere den til fritidsbåt. 

Sto å så på båten igår, da den ligger på samme brygge som meg i Stavanger.

Så ut som den har ligget stille uten bruk siden den var på land i fjor. 

Så ikke så veldig velholdt ut heller der den ligger.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 49 minutter siden:

Sto å så på båten igår, da den ligger på samme brygge som meg i Stavanger.

Så ut som den har ligget stille uten bruk siden den var på land i fjor. 

Så ikke så veldig velholdt ut heller der den ligger.

 

Det kan nok stemme, det er vel ikke så ofte de har oppdrag som krever en såpass liten båt. Jeg ser også at prisen er pluss moms ved privatsalg, så da er den ikke så billig likevel....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 25 minutter siden:

 

Det kan nok stemme, det er vel ikke så ofte de har oppdrag som krever en såpass liten båt. Jeg ser også at prisen er pluss moms ved privatsalg, så da er den ikke så billig likevel....

Nei når moms kommer på, så ble det ikke noe kupp lengre. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg kanskje dum, men har den ikke ferskvannskjøling da? Det heter vel bare saltvannskjøling om saltvannet kjøler den direkte og ikke kjøler ned ferskvannet som går i lukka krets? Eller har kanskje Perkins motor saltvannskjøling og de tar feil?

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 3 timer siden:

Nå er jeg kanskje dum, men har den ikke ferskvannskjøling da? Det heter vel bare saltvannskjøling om saltvannet kjøler den direkte og ikke kjøler ned ferskvannet som går i lukka krets? Eller har kanskje Perkins motor saltvannskjøling og de tar feil?

 

En Perkins diesel med sjøvannskjøling i en slik båt hadde vært like utenkelig som dieselmotor i en Ferrari  :giggle:

Så at de framhever dette er jo komisk.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

@Teerex De vet jo aldri hvem som er kunden i den prisklassen (selv om jeg antar dette er fortsatt utenfor konfirmanters rekkevidde med mindre foreldre er veldig rause med penger og noen sparer hvert øre med gevinst på børsen siden man er 10) det kan jo være noen som meg når jeg kjøpte mini snekka. Den gangen når jeg var 15 var jeg så dum at jeg lurte på hvordan man har ferskvannskjøling i saltvann og at kanskje båtene var ment for ferskvann når det stod ferskvannskjøling. :lol:

 

Sånn kan det gå når man lærer å derivere og integrere på skolen, klarer kanskje til og med å forstå en teknisk analyse av aksjekurs, men har ikke peiling på hvordan ting i livet fungerer :giggle::lol:

For øvrig tror jeg at jeg visste en god del om biler som at Ferrari har bensinmotor men ikke en dritt om båter. Det kan jo alltids være noen som skal kjøpe første båten.

Link to post
Share on other sites

Stormwatch skrev for 4 timer siden:

Firma fremhever at motoren i Scand Atlantic har ferskvannskjøling...

 

Kjent og mye brukt begrep som beskriver indirekte / 2-krets kjølesystem på en folkelig og så godt som alment kjent måte.

 

Teerex skrev 37 minutter siden:

En Perkins diesel med sjøvannskjøling i en slik båt hadde vært like utenkelig som dieselmotor i en Ferrari  :giggle:

 

Bra sammenligning, haha :lol:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 50 minutter siden:

 

En Perkins diesel med sjøvannskjøling i en slik båt hadde vært like utenkelig som dieselmotor i en Ferrari  :giggle:

Så at de framhever dette er jo komisk.

 

Hva med en Lamborghini med båtmotor ? :p 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 47 minutter siden:

 

Hva med en Lamborghini med båtmotor ? :p 

 

 

Alltid noen som må tøye strikken :giggle:

 

Men hvis det først skal gjøres, så ville nok jeg ha valgt en V12 TDI motor fra gode gamle Audi Q7 :smiley:

500 hk og 1000 Nm FØR man begynner tuninga.

 

audiv12.jpg.45c9475a5ba56d7c3b7ccb6ee9da4fca.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Førstefender skrev On 20.9.2021 at 8.54:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=222338087

 

56fot og drev er vel ikke helt vanlig i en turbåt, ikke "kun" 4m bredde heller..

Byggekosnader har nok vært betydelige, hvis man begir seg ut på et slikt prosjekt, bør det vel være for å ha båten "livet ut"

Da er denne litt spesielle båten ute igjen :) 

Link to post
Share on other sites

15 hours ago, riskyrasmussen said:

Da er denne litt spesielle båten ute igjen :) 

Er nok veldig fornuftig bredde lengde forhold, om man tenker sjøegenskaper! Hadde man bytta ut de drevene med f.eks Konrad drev ville dette vært en meget bra drivlinje og interessant båt! synes den så bra ut innvendig selv om den har litt spessielt design utvendig. Men fine linjer!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

riskyrasmussen skrev for 16 timer siden:

Da er denne litt spesielle båten ute igjen :) 

 

Kikket gjennom videoen som ligger i Finn-annonsen. Ser ut som en god bygd båt dette og innvendig så ser det ut til at den på mange områder holder verftsstandard. Med dagens pris er han jo nødt til å ha tapt mye penger på dette prosjektet. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...