hanto1 Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Meningsløs ? Hvor vil man heller være en fin dag med 8,2L V8 brummende i kjelleren & kaldt drikke i hånda? Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Dette må da være en av de vakreste båtene jeg har sett https://www.finn.no/mobility/item/425979639 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Vidar F.H. Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September https://www.finn.no/mobility/item/425087120 "Sterk og god Suzuki df140 som drar båten i plan uansett tyngde - kraft i massevis. Fått sjekket opp i timetall motor - 2900timer, går som en klokke." 2900 timer på en utenbords? Eller er det egentlig ikke så ille som det høres ut? Ellers reagerer jeg egentlig ikke på annonsen ut over at båten er litt drøyt priset mtp. motor og de skadene som foreligger - og et ukjent (for meg i alle fall) merke. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Okkaby Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Vidar F.H. skrev 37 minutter siden: https://www.finn.no/mobility/item/425087120 "Sterk og god Suzuki df140 som drar båten i plan uansett tyngde - kraft i massevis. Fått sjekket opp i timetall motor - 2900timer, går som en klokke." 2900 timer på en utenbords? Eller er det egentlig ikke så ille som det høres ut? Ellers reagerer jeg egentlig ikke på annonsen ut over at båten er litt drøyt priset mtp. motor og de skadene som foreligger - og et ukjent (for meg i alle fall) merke. Nok mye dorge fart/timer. Samt det jo står den har vært brukt i næring tidligere. Så nok vært brukt på Fiskecamp. Da blir det fort mye timer. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September 43 minutes ago, Vidar F.H. said: https://www.finn.no/mobility/item/425087120 "Sterk og god Suzuki df140 som drar båten i plan uansett tyngde - kraft i massevis. Fått sjekket opp i timetall motor - 2900timer, går som en klokke." 2900 timer på en utenbords? Eller er det egentlig ikke så ille som det høres ut? Ellers reagerer jeg egentlig ikke på annonsen ut over at båten er litt drøyt priset mtp. motor og de skadene som foreligger - og et ukjent (for meg i alle fall) merke. Leste om noen fiskere i USA som hadde to Suzuki 300hk. De kjørte 7500timer før de bytta. så lenge rett bruk og service etter boka varer en moderne påhenger i flere tusen timer. Problemet er mest de som ikke brukes så mye og som ikke får periodisk vedlikehold. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Cheyenne Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September -morten- skrev 58 minutter siden: Leste om noen fiskere i USA som hadde to Suzuki 300hk. De kjørte 7500timer før de bytta. så lenge rett bruk og service etter boka varer en moderne påhenger i flere tusen timer. Problemet er mest de som ikke brukes så mye og som ikke får periodisk vedlikehold Er nok mange flere båtmotorer, både innenbords og utenbords som står seg ihjel enn de som går seg ihjel. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Cheyenne skrev 29 minutter siden: både innenbords og utenbords som står seg ihjel enn de som går seg ihjel. Litt på siden av temaet for tråden, men å "stå seg ihjel" er en gammel og seiglivet myte. I de aller fleste sammenhenger vil en motor med få driftstimer være i bedre stand enn en med mange. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Ingar skrev 51 minutter siden: ... å "stå seg ihjel" er en gammel og seiglivet myte. I de aller fleste sammenhenger vil en motor med få driftstimer være i bedre stand enn en med mange. Nja, det kan kanskje diskuteres. For det forutsetter både at motoren får nødvendig service, og at den konserveres slik at den ikke korroderer i filler. Det med å "stå seg ihjel" er nok tett knyttet opp mot korrosjon. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 19.September Link til dette innlegget Svart 19.September 12 hours ago, Ingar said: Litt på siden av temaet for tråden, men å "stå seg ihjel" er en gammel og seiglivet myte. I de aller fleste sammenhenger vil en motor med få driftstimer være i bedre stand enn en med mange. Om en motor uten vedlikehold står i mange måmeder, kansje på en fuktig ugunstig plass. vil drivdtoff avleire, korrosjon oppstå, pakninger tørke ut. alt av gummi og plast vil over tid morkne. Etter 10-12 år er det en god del komponenter i en motor som begynner å bli dårlige, selv med få motortimer. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 19.September Link til dette innlegget Svart 19.September Tiden er en mye større fiende enn gangtimer ( under forutsetning av vedlikehold gjøre s iht anbefalinger ) Mange av båtmotorene finner man også i bil. 2900 timer tilsvarer en ca kjørelengde på 140 000Km. Mao snaut innkjørt. Svoger har en 140 Hk Suzuki med ca 7000 timer. Min Yamaha har 3800 begge uten problemer/ større reperasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 20.September Link til dette innlegget Svart 20.September 1150000kr for en 19 fots skjærgårds jeep???? Finnes det virkelig kjøper til noe sådan? En får jo mye større båt med overnatting å dobbelt motor til den prisen. Til salgs: Boston Whaler 190 Montauk -leveringsklar på Holmen Yachtværft i Asker. - 2025 | FINN.no Eller er det bare at det er fra US?? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.September Link til dette innlegget Svart 20.September Kragstad selger bare kvalitet Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under evig reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 22.September Link til dette innlegget Svart 22.September tom Cognac skrev On 18.9.2025 at 15.54: Dette må da være en av de vakreste båtene jeg har sett https://www.finn.no/mobility/item/425979639 Og en far man bare kan drømme om. jeg har tegnet utallige båter i barndommen, men far har dessverre aldri bygget noen av de🤣 dvs. vi bygde en 14 foter for konfirmasjonspengene mine👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 22.September Link til dette innlegget Svart 22.September https://www.finn.no/mobility/item/428353417 ikke mange 14-fotere med elektrisk ankerwinch..😅 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
-morten- Svart 23.September Link til dette innlegget Svart 23.September 9 hours ago, glalaks said: Og en far man bare kan drømme om. jeg har tegnet utallige båter i barndommen, men far har dessverre aldri bygget noen av de🤣 dvs. vi bygde en 14 foter for konfirmasjonspengene mine👍 Det trearbeide der må jo være værd mer enn 120k!? utrolig flott innredning og flotte linjer på overbygget. ser og praktisk ut.. Skulle vært Yanmar eller Cummins så klart! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bellil Svart 29.September Link til dette innlegget Svart 29.September tom Cognac skrev On 18.9.2025 at 15.54: Dette må da være en av de vakreste båtene jeg har sett https://www.finn.no/mobility/item/425979639 Mye som ser flott ut her, men jeg stusser litt over at det er en ganske så bred vindusstolpe tilnærmet midt foran rattet. For meg virker det i hvert fall som at denne hindrer utsikten en god del. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
-morten- Svart 29.September Link til dette innlegget Svart 29.September 1 hour ago, Bellil said: Mye som ser flott ut her, men jeg stusser litt over at det er en ganske så bred vindusstolpe tilnærmet midt foran rattet. For meg virker det i hvert fall som at denne hindrer utsikten en god del. Mange båter som har stolpe der! Viknes, Nord West, alt av sjarker. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 29.September Link til dette innlegget Svart 29.September tom Cognac skrev On 18.9.2025 at 15.54: Dette må da være en av de vakreste båtene jeg har sett https://www.finn.no/mobility/item/425979639 Ja, et fantastisk stykke arbeid som fortjener en god skjebne. Synd med de lekkasjene, og den burde ha en 6-sylindret storvolum rekkemotor av anerkjent fabrikat fra f.eks Cummins, Yanmar eller VP. Ikke en type båt som ville passe mine ønsker og behov (bl.a. pga. akterkabin), men for den rette eier er det nok en fantastisk båt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under evig reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bellil Svart 30.September Link til dette innlegget Svart 30.September -morten- skrev for 23 timer siden: Mange båter som har stolpe der! Viknes, Nord West, alt av sjarker. Denne synes jeg var veldig bred og det at flere har det gjør jo ikke sikten noe bedre på denne båten 🙂 Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Okkaby Svart 2.Oktober Link til dette innlegget Svart 2.Oktober https://www.finn.no/mobility/item/416989151?ci=1 Hvordan i svarte har noen komt opp med sådan design på hytte til en sådan båt? Ser jo ut som noe fra en liten kabelferge eller noe som har stevn/akter i begge endre hehe Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 2.Oktober Link til dette innlegget Svart 2.Oktober Okkaby skrev 8 minutter siden: Ser jo ut som noe fra en liten kabelferge eller noe som har stevn/akter i begge endre hehe Eller som at noen har parkert en fyrlykt oppå. Mangler bare rødt tak. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Okkaby Svart 2.Oktober Link til dette innlegget Svart 2.Oktober enslagsgjest skrev for 1 time siden: Eller som at noen har parkert en fyrlykt oppå. Mangler bare rødt tak. Rødt tak å grønt glass forover å rødt akterover hehe Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Oktober Link til dette innlegget Svart 2.Oktober Okkaby skrev for 2 timer siden: https://www.finn.no/mobility/item/416989151?ci=1 Hvordan i svarte har noen komt opp med sådan design på hytte til en sådan båt? Ser jo ut som noe fra en liten kabelferge eller noe som har stevn/akter i begge endre hehe Jammen var ikke den fin da??😁😁 Jeg kan stå i den jeg!🙏 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart 2.Oktober Link til dette innlegget Svart 2.Oktober Chilli Solbris skrev 41 minutter siden: Jammen var ikke den fin da??😁😁 Jeg kan stå i den jeg!🙏 Fyrvokter Solbris Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.Oktober Link til dette innlegget Svart 3.Oktober Reagerer litt på folk som monterer ny motor og så selger båten! Verdien på motoren er jo verd hele salgssummen på båten. At duggen forsvinner når man åpner takluka har jeg ikke veldig tro på! 250 for en 20 foter er ikke spessielt smalt. når en båt er 650 lang er den 19,52 fot. så her er det smurt på et par fot ekstra.. Design på styrehus var rett og slett komisk. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.