Bitteliten Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Du får spray lim Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Casco gulvlim er hundre ganger bedre å arbeide med.Og så løsner ikke skrogtrekket etter noen år.Har vel etter et langt båtliv konkludert med at kontaktlim ikke duger til noe som helst,bortsett fra sniffing. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 16.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Bruker Kontaktlim i taket og 3m Spray lim (74) på veggene. Veldig fornøyd med Den sprayen. Kontaktlimet Gir deg lite å jobbe med annet en løsemiddel skader he he måtte pent ta på maska ja. Lurte på å legge tepper på gulvet inne. Da er det vel Våtroms lim som gjelder???? har hørt det er bra å bruke i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Anbefaler ikkje med teppe i båt om du har hunder, eg ville valgt teak laminat, Mye enklere å ren holde, og holder mye lenger enn tepper Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 20.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2012 Nå er pussen i god gang igjenn.. har i vinter byttet transom da det blir en noe oppgradert motor pakke :) Gjør jo ikke noe å få Duopropp heller. Satt godt den gamle gitt, måtte over 1 tonn trykk til for å få den av.. Tec7 er sakene sine :) Årets utfordringer blir: Ombygging av kjølesystem til freskvannskjøling Diesel varmer. (Vann varmer eller luft varmer?) Har defroster å håper å kunne bruke vann varmer og på den måten ha kun 1 vifte element.. Ser store fordeler i dette da jeg også får varmt vann ombord. Hvor Mange batterier 2 eller 3.. jo fler jo berder men skall ha plass til de også... Hovedstrøm kabel er 70m2 greit?? ca 3 m strekk. Mulig bygge egen kjøle boks til drikke.... Hvordan?? materialer osv... Begynner å bli greit båt sjuk nå!!!! Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 21.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 (redigert) VP Transomen på plass... Det var veldig positivt at alle bolt hullene var like. måtte bare skjære litt større plass til eksos, gir gjennomføring og ikke minnst Styringen. Hadde selfølgelig glemmt sisst nevnte når jeg monterte da jeg anntok dette var greit, det var det da altså ikke. Så da ble det av med sakene sage litt ca 5mm og så på igjenn. Så det heldighvis før tech7 hadde herdet Ble veldig bra, og styringen glir nå lett og fint. Redigert 21.Mars.2012 av tsb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 21.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2012 Dette blir en knalltøff båt! Har veldig sans for denne type båt, og med 31 fot må den jo bli ganske så grom i sjøen Lykke til, blir spennende å følge med på denne Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 26.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 Jobber med styringen.... Men har dette noen hensikt.. Hydraulisk Servostyring?????? Hmmmmmmmmmmm :confused: :confused: Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 26.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2012 har du ikkje montert 2 sylindere på no? Den typen der er mekanisk og hydraulisk. Du skal bare ha ein vanlig teleflex styring inn der som den grå sylinderen er montert på no, også skal du ha 2 slanger i fra servopumpe og inn på sylinderen(den ene slangene skal gå gjennom oljekjøleren til servostyringen og inn på ekspensonstanken også inn igjen på pumpen(trur eg) kan sjekke opp for deg og sende noen bilder om du lure ;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 27.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2012 Det er helt korrekt at her er montert 2 sylindere. En Hydraulisk og en med servo styring. På Mercriuser bravo transomen jeg hadde tidligere var det nemlig en kombi servo/hydraulisk. så siden allt da er lagt opp alerede, monterte jeg altså hydraulikk sylinderen til å mate servo styringen. For å slippe å bytte styresnekka.... Dette virker for meg som smør på flesk. men hvis det funker så er det jo flott. da slipper jeg å "bygge om til Teleflex". Problemet jeg nå har fått er en hydraulikk sylinder der hvor Ankervinsjen skall stå.... så er ikke helt overbevist om min egen kjekkt å ha løsning her... Servo styringen i seg selv burde vel vere tilstrekkelig??? Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Har nå fjernet den hydrauliske styringen da den pluttselig begynte å lekke. Så nå er Teleflex montert, burde vere tilstrekkelig i mine øyne. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Bade plattform på plass Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Montert noe rails på dekk.. 2m ble pluttselig litt kort. men er tilstrekkelig for å feste litt fendere.. Vanskelig å få bøyd de syrefaste likt på beggesider hjemme i garasjen. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 (redigert) Smurt med Jotun Racing Bunnstoff og klar for å få i motor! Undres hvorfor Hvitt Bunnstoff ikke kan vere hvitt.. de burde heller kalt det off white eller noe! Noen som har noen formening om det er noen spessiel hensikt å våtslipe bunnstoffet?? Snakker vi 1 knop + eller 10? Redigert 25.Mai.2012 av tsb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Da var endelig smykket på plass.... Noen tilpassninger må til men det ordner seg Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Om du har brukt selvpolerende bunnstoff er det lite vits i å slipe. Flott at motoren er på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Da var endelig smykket på plass.... Nydelig Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
tsb Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Har smurt in 2 gode strøk med hardt bunnsoff med håp om et farts område over 45 knop. Da Selvpolerende er mest gunstig opp til et farts område max 45 . slites fort av over Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Husk at når du bruker hardt bunnstoff vil du få mange lag med bunnsmøring(vist du bruker hardt bunnstoff hvert år) , det selvpolerende bunsstoffet slipes av over tid, og forhindrer at du får mange lag bunnstoff, Men vist det er første gang du har bunnstoff på skal du bruke hardt, men då skal du også ha 3 strøk med primer før du smøre på hardt bunnstoff. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 29.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Dette er første gangen båten stoffes. Har husket primer ja Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 flott prosjekt ... Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Ja så kom den seg på vannet igjenn da etter nesten 15 år på land. Selv om det endet opp med mottor ras første dagen på vannet var den virkelig en fryd å manøvrere. Gleder meg til motoren er frisk og på plass igjenn for dette vil jeg ha mere av. Ble 45 Gps knop på jomfruturen. med marsj fart 29 på 3000 rpm. helt kurant og veldig fornøyd med oppsettet. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Sjø setting Fikk i det minste brukt båtplassen 1 dag... får håpe vi rekker utpå igjenn før isen kommer.. hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Flott prosjekt :-)Synd med motoren, hva skjedde? Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Da gleder vi oss til (nok et) motoroppbyggingsprosjekt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.