Jump to content

VHF som backup, uten sertifikat


wilma

Recommended Posts

Reglene er endret nå, så det er ikke nødvendig at eier (eller andre) har sertifikat for å få tildelt konsesjon.

 

Gir meg, jeg :blush:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Er det bare meg som tenker at hvis Hifo hadde brukt tiden sin til å lese VHF-teori istedet for å reklamere for at han gir "beng" i lover og regler, så hadde han hatt VHF-sertifikatet allerede?

Ja riktig. Og jeg kunne gjort noe enda viktigere som feks starte et kakelotteri til inntekt for redd barna i de samme timene.. Skal dog sette meg inn i det mest elementære før jeg begynner å bruke den. Hadde vhf`n tilkoblet hele sommer , men hadde den ikke på en eneste gang..Det skal det bli forandring på nå , for alles beste.

 

Tror ikke det hjelper stort å peke fingeren på hilfo.

 

Vil påstå at det er lett å ta sertivikatet å dessuten temmelig rimelig, de som velger å ikke ta det har helt andre prioriteringer som vi ikke kan regne med å få gjort noe med.

 

Desverre helt riktig oppfattet Free..

 

VHF snyltere uten ryggrad og moral finnes nok overalt.

Men det er skuffende å se dem her på BP forumet.

Folk biter seg nok merke i hvem disse er...

:giggle::giggle: Og du dømmer og nedsabler andre KUN fordi de innrømmer at vhf sertifikat ikke står i den øvre delen av prioriteringsskalaen? Jeg har da ryggrad så det holder. Og mine innrømmelser her, bør tilogmed få DEG til å oppfatte det. Og . Det er ikke pengene det står på.. Hvis du sender meg kontonummer , så skal jeg overføre penger til deg , så kan du vidresende de til rette vhf innstans. Eller du kan få rette innstans til å sende meg regning på årlig lisens.. Nå er det opp til deg :cool:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

...Hvis du sender meg kontonummer , så skal jeg overføre penger til deg , så kan du vidresende de til rette vhf innstans. Eller du kan få rette innstans til å sende meg regning på årlig lisens.. Nå er det opp til deg :cool:

 

Hei hifo!

Regning på lisensavgiften får du helt automatisk, null problem :thumbsup: . Det forutsetter imidlertid at du har lisens, men heller ikke det er noe problem; fyll ut dette skjemaet og send det per post. epost eller fax til en av adressene som står oppgitt, så har du nok lisensen i orden i løpet av veldig kort tid (utstyret må være av godkjent type).

Sertifikatopplysninger er ikke lenger obligatorisk.

 

Dette burde ta omtrent like lang tid som å skrive et innlegg på Baatplassen :smiley:

Hjemmeside på WEB og på facebook.

Arbeidssted er Florø Radio.

Link to post
Share on other sites

Samhandlingen av at ALLE lytter, gjør at systemet fungerer. Å gjøre kun det ene, slå på VHF'n når en selv ønsker å bruke den, er å snylte på felleskapet.

Bare for å få klarhet i én ting først, selvfølgelig er det best å ha både vhf og sertifikat. Sertifikat er også påkrevet og ikke vanskelig å ta, så det er ingen grunn til å hoppe over det. Man får heller ikke fullt utbytte av utstyret uten alle formaliteter i orden.

 

Når det er sagt; Det er vhf'en som redder liv, ikke sertifikatet. Hvis nødanropet mitt blir fanget opp av en snylter skal jeg faktisk klare å leve med det!

 

Skuffende å lese moraliserende innlegg, som over. Å seile rundt med utstyr ombord uten å lyttepå ch16 er høl i hue uansett hvordan man vrir og vender på det, og jeg vil ikke engang kommentere moralen i det. Så får man heller skaffe seg sertifikatet etter sommerferien eller så snart man har anledning. Pensum er enkelt og man blir ikke noen «supreme being» av å ha bestått eksamen.

Link to post
Share on other sites

Og du dømmer og nedsabler andre KUN fordi de innrømmer at vhf sertifikat ikke står i den øvre delen av prioriteringsskalaen? Jeg har da ryggrad så det holder. Og mine innrømmelser her, bør tilogmed få DEG til å oppfatte det. Og . Det er ikke pengene det står på.. Hvis du sender meg kontonummer , så skal jeg overføre penger til deg , så kan du vidresende de til rette vhf innstans. Eller du kan få rette innstans til å sende meg regning på årlig lisens.. Nå er det opp til deg :cool:

 

Men av ren nyskjerrighet, hva i all verden ér det det står på da? Hvis du - som du skriver - faktisk setter deg inn i det elementære, så vil du også med meget stor sannsynlighet klare å ta sertifikatet. Men du vil av prinsipp ikke ta det likevel?

Link to post
Share on other sites

Bra ! det hjalp tydeligvis å trekke deg opp litt. :fishing:

Du tar nok lappen også etterhvert, trur eg. :thumbsup:

 

Sorry. Nå er det blitt en prinsippsak. :tongue:

 

Men du vil av prinsipp ikke ta det likevel?

:yesnod::yesnod::lol::lol:

 

Saken er den. Dere. Jeg blir ikke ferdig til det. De som vet hvordan det muligens er skjønner hva jeg mener. Jeg må prioritere.

Jeg har dog forstått at vhf ikke er et leketøy , så som sagt skal jeg sette min inn i det mest elementære...Da gjør jeg det som er viktigst etter mitt syn...

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

[

Saken er den. Dere. Jeg blir ikke ferdig til det. De som vet hvordan det muligens er skjønner hva jeg mener. Jeg må prioritere.

Jeg har dog forstått at vhf ikke er et leketøy , så som sagt skal jeg sette min inn i det mest elementære...Da gjør jeg det som er viktigst etter mitt syn...

 

 

Dette er nytteløst folkens, om vi kjøpte han fri fra jobben, betalte kurset og eksamen for ham, så vil han alikevell ikke ta det.

Blir en merkelig instilling spør dere meg.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Saken er den. Dere. Jeg blir ikke ferdig til det. De som vet hvordan det muligens er skjønner hva jeg mener. Jeg må prioritere.

Jeg har dog forstått at vhf ikke er et leketøy , så som sagt skal jeg sette min inn i det mest elementære...Da gjør jeg det som er viktigst etter mitt syn...

Vel, det oppklarte jo ... ingenting. Men når alt kommer til alt er det antagelig bedre du har vhf og ikke lappen, enn motsatt. Ihvertfall syns jeg det. Akkurat hvordan du får tid til å bruke båten når du ikke kan sette av 45 minutter til eksamen er litt utenfor min mentale rekkevidde, men du har vel dine grunner.

Link to post
Share on other sites

hifo: Kanskje det kan hjelpe på motivasjonen å vite at når du har tatt SRC/VHF-prøven, så får du ett kort med RIKSLØVEN, og der det på baksiden står:

 

På vegne av Den Norske Regjering bevitner vi at innehaveren av dette sertifikatet har vist seg å være behørig kvalifisert i samsvar med gjeldende regelverk og kan tjenestegjøre i følgende stilling/stillinger spesifisert i administrasjonens bemanningsoppgave.....+++

:flag:

 

:cheers_wine: :cheers_wine:

 

JEG har et slikt kort :clap::cool:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Jeg har også et slikt kort, men hifo kommer ikke til å la seg friste. For ham har dette blitt en prinsippsak, som han selv sier.

 

Har for lengst skjønt at det verken er mangel på tid eller penger som er årsaken til at hifo ikke vil ta vhf "lappen". (Forøvrig er jeg enig i at det ikke er "lappen" som redder liv, men VHF apparatet og jeg mener absolutt at hifo bør bruke apparatet sitt uansett).

 

Men hifo, hvorfor? Greit med prinsipper, men hvorfor nettopp i forhold til dette? Det skjønner jeg ikke :confused:

Link to post
Share on other sites

Prinsippsak var en spøk med :tongue: etter.. Det er selvsagt ikke noen prinsippsak for meg. Årsaken er vel heller at jeg MÅÅÅ prioritere bort ting og tang som for MEG er mindre viktige enn andre ting. Jeg strekker simpelt hen ikke til på alle fronter. Ligger (tror jeg) helt i grenseland på hva jeg orker å engasjere meg i..

Driver bilverksted alene , og har et gammelt hus og gammel båt .

Så jeg må se meg nødt til å prioritere strengt på hva som er vesentlig\viktig og ikke. :cryin:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Så jeg må se meg nødt til å prioritere strengt på hva som er vesentlig\viktig og ikke. :cryin:

Og vi noterer oss at det har høyere prioritet å rote rundt på BP/OT enn å ta VHF-sertifikat :thumbsup::rolleyes:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Driver bilverksted alene , og har et gammelt hus og gammel båt .

Så jeg må se meg nødt til å prioritere strengt på hva som er vesentlig\viktig og ikke. :cryin:

Haha, akkurat samme årsak som gjør at markisa min henger skjevt for tredje året på rad nå. Helt umuuuuulig å sette av 45 min til å fikse det.

 

Bestill pensumhefte, så får du det i posten. Les noen timer på kveldstid og meld deg opp til privatisteksamen. Så kan du vifte med riksløvekortet etterpå, det gjør kraftig inntrykk i selskapslivet!

Link to post
Share on other sites

Og vi noterer oss at det har høyere prioritet å rote rundt på BP/OT enn å ta VHF-sertifikat :thumbsup::rolleyes:

 

Det er avkobling mister.. :thumbsup: Og jeg kommer til å lese vhf trådene med interresse fremover..

Har heller aldri lest reglene for åpent forum her. Men tror jeg er av de mindre modererte fordeom.

 

Nei, det er vel heller god gammeldags sørlandsk stahet! :giggle:

nope. :sweat:

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Det er selvsagt ikke noen prinsippsak for meg. Årsaken er vel heller at jeg MÅÅÅ prioritere bort ting og tang som for MEG er mindre viktige enn andre ting.

 

Det som flere forsøker å poengtere ovenfor deg Hifo, er at du IKKE trenger å prioritere bort "ting og tang". Går ikke bort så mye tid, ikke koster det noe særlig - så derfor må det ha gått sport i det rett og slett. Syntes det er synd, siden det skal så lite til og det er jo tross alt sikkerhet vi her snakker om.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...