26 Gimsøy Svart 23.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Da har jeg fått skrapet ferdig under vannlinje, Mattet ned gelcoat og fått primet med 2-komp primer Siden min båt skal ligge i ferskvann så blir det ikke noe bunnstoff på den men blir 1 strøk med hvit 2-komp primer til slutt. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
index Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Husk å smøre O-ringen på dieselpåfyllingen med litt silicongrease en gang i blant, da holder den tett, er lettere å åpne og sprekker ikke i gummien! Enkelt vedlikehold som sparer deg for mye ergrelser... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
26 Gimsøy Svart 23.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Ja det er nok lurt. Fant feil på lufte slangen på SB tank og dårlige "paktninger" på mannlokk så feilen på disse 2 + evt. o-ringen på påfyllinga Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Da fikk jeg sjøsatt på fredag kveld. Så fikk jeg prøve kjørt på lørdag og på mandag og i dag har gått med til rep. av "barnesykdommer". Dvs. lage skikkelig stopper på roret, feste styrekabel bedre legge opp til en lensepumpe til og noe så dumt som skru fast batterisko.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2011 Da var sesongen over og båten står i krybba hjemme. Preseningen er trekt over ov båten vinterkonservert. Da begynner porsjektet meg og lage badeplattform og trimplate. Skal støpe dette i vinter og plaste det fast i båten til våren. Her er malen til trimplata. Den er ca 800 x 800 mm. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 29.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2011 Er bonocell og divinycel det samme bare med to forskjellige produsenter / Varemerker? Ser at Bonocell er en Polyuretanskive og Divinycell er Vinylcellplast. Er det samme bruksområdene på disse? Skal lage badeplattform i 30mm og trimplate i 20mm.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 15.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2011 Har planer om og bytte instrumenter og kjøpe noe til. Her er hvordan jeg tenker meg at det blir der instrumentene er i dag. Platen til Instrumentene vinkles mere så den kommer helt opp til lista Bryter panel fjernes og monterer Superswich. Noen som ville gjort det på en annen måte??? Sånn ser det ut nå: Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Gew77 Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Hei:) Jeg skal gjøre samme jobben på min Nidelv 24 i vinter. Bytte ut den originale platen og lage "nytt" instrumentpanel. Blir spennende å se hvordan du gjør det Vet du forresten om det går greit å bytte ut originalinstrumentene til motoren? Kan man da beholde eksisterende givere? hilsen Geir Emil Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
26 Gimsøy Svart 15.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2011 Jeg skal bytte både Instrumenter og givere.... Om du kan beholde givere kommer ann på hvilken type Instrumenter du har.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Fredrik Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Jeg slenger meg med her jeg også Det blir ny styrekonsoll, med nye brytere(superswitch) og nye instrumenter(VDO). Jeg tentke jeg skulle lage en litt mer annerledes styrekonsoll enn den tradisjonelle treplata som er montert skrått på en boks Vet du forresten om det går greit å bytte ut originalinstrumentene til motoren? Kan man da beholde eksisterende givere? Det spørs litt på hvordan givere som sitter montert i motoren. Om du har bare hatt en lyspære til eks: oljetrykk, så kan det ikke kobles på noe instrument. Da må giveren byttes Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 15.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2011 Kaptein Fredrik. Har du noen skisse på hvordan du vil lage konsollen? Var inne på tanken om og lage en som er vinklet oppå plate i mot vinduene. Stereon vet bjeg ikke hva det blir ennå. Hoved unit i dashbordet og fjernkontrollen bak i Cokpitt er det jeg tenker på nå.. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
M/S Bastard Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Konsoll strevde jeg litt med når jeg lagde min, hvor mange instrumenter trenger jeg osv. Jeg har også brukt superswitch, som jeg er fornøyd med. Slik ser min konsoll ut i dag, den er langt fra ferdig. Før og etter bilde Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 20.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2011 Har laget meg en prøve mal på instrument hus til båten i papp. Legger opp noen bilder. Her satte jeg bryterene på venstre siden. Nøkkelen plaserer jeg mellom turteller og Knop måleren... Kom gjerne med kommentarer: Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Fredrik Svart 20.November.2011 Del på Facebook Svart 20.November.2011 Stilig testkonsept du har laget. Den ser veldig bratt ut? Burde du ikke ha litt vinkling på den? Angående knopmåler, er det ikke bedre å ha en kartplotter/GPS eller knopmåler til ekkoloddet, enn en trykklogg? Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 20.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2011 Fronten er rett, bakveggen er skrå. Har skrevet ut bilde av instrumentene i ca riktig str. Den skal stå her: Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 20.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2011 Loggen står i båten fra før. Det er ikke en trykklogg da det sitter en giver i bunn av båten med 2 tynne signalkabler opp i loggen.... Bruker stort sett UlysseSpeed på min HTC som logg da jeg stort sett sitter på akterdekket og bruker rorkulten da jeg er ute i båten..... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 21.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2011 Her har jeg laget en mal i eikefiner. Inredningen min er i Magognyfiner så dette er bare en prøve. Skal prøve den i båten i morgen og da kommer det nytt bilde.. Komentarer? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
M/S Bastard Svart 21.November.2011 Del på Facebook Svart 21.November.2011 Vil den ikke ta mye av utsikten, jeg ville kanksje ha plassert den oppå den gamle konsollen. Jeg syns den ser grei ut ellers, om mulig noe firkantet. Ville vurdert og hatt en forhøyning på midten (over turteller og logg) Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 21.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2011 Hvordan det er med utsikten får jeg testet ut i morgen. Fronten er i "3 deler" der midten er trukket inn 65 mm for at sidene vinkle litt imot fører setet. Bakstykket er satt ca 15 grader iforhold til "loddlinja". Vet ikke hvilken løsning jeg går for. 1. Kun instrumenter og brytere i den gamle instrument plata som også vil bli modifisert. 2. Instrumenter og brytere... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
M/S Bastard Svart 21.November.2011 Del på Facebook Svart 21.November.2011 Blir spennende og se i morgen da Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 21.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2011 Var en tur i båten i stad..... Den ble for stor, den buttet i vindusramma på SB side... Så da blir det en ny tur i tenkeboksen.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 Etter en liten tur i tenkeboksen fant jeg ut for og gå for noe enkelt. Siden det blir mange hull i styrekonsollen/dashbordet som står der i dag, blir det og lage en helt ny kasse. Tradisjonelt og enkelt... Under instrumentene får jeg da plass til radioen. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
index Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Hvorfor vil du ha knopmåler egentlig? Den er jo uansett rimelig unøyaktig i snekkefart, så da har det egentlig lite for seg. Jeg bruker GPS til å følge med på farten, da blir det nøyaktig og du kan i tillegg legge inn ruter, waypoints etc. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bøljan Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 (redigert) Dette ser bedre ut Men knop måleren din tror jeg du får lite glede av Kanskje velge en annen som er for et lavere område. Eller som Index foreslår: Bruke GPS ! Redigert 24.November.2011 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 knopmåleren sitter i båten fra før. Tenkte og bruke den på nytt. Den går i fra 0-10 Kn. Det går 2 tynne ledninger fra en giver i bunn av båten og opp til denne. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.