Jump to content

Thaule Gimsøy 26 oppussingstråd


26 Gimsøy

Recommended Posts

Husk å smøre O-ringen på dieselpåfyllingen med litt silicongrease en gang i blant, da holder den tett, er lettere å åpne og sprekker ikke i gummien! Enkelt vedlikehold som sparer deg for mye ergrelser...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har planer om og bytte instrumenter og kjøpe noe til.

 

Her er hvordan jeg tenker meg at det blir der instrumentene er i dag.

Platen til Instrumentene vinkles mere så den kommer helt opp til lista

Bryter panel fjernes og monterer Superswich.

 

dash.jpg

 

Noen som ville gjort det på en annen måte???

 

Sånn ser det ut nå:

 

dsc_0006.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei:) Jeg skal gjøre samme jobben på min Nidelv 24 i vinter. Bytte ut den originale platen og lage "nytt" instrumentpanel.

 

Blir spennende å se hvordan du gjør det :thumbsup: Vet du forresten om det går greit å bytte ut originalinstrumentene til motoren? Kan man da beholde eksisterende givere?

 

hilsen

Geir Emil

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Jeg slenger meg med her jeg også :flag_bp: Det blir ny styrekonsoll, med nye brytere(superswitch) og nye instrumenter(VDO). Jeg tentke jeg skulle lage en litt mer annerledes styrekonsoll enn den tradisjonelle treplata som er montert skrått på en boks :thumbsup:

 

Vet du forresten om det går greit å bytte ut originalinstrumentene til motoren? Kan man da beholde eksisterende givere?

 

Det spørs litt på hvordan givere som sitter montert i motoren. Om du har bare hatt en lyspære til eks: oljetrykk, så kan det ikke kobles på noe instrument. Da må giveren byttes :flag_bp:

 

Mvh

Kaptein Fredrik

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Stilig testkonsept du har laget. Den ser veldig bratt ut? Burde du ikke ha litt vinkling på den? Angående knopmåler, er det ikke bedre å ha en kartplotter/GPS eller knopmåler til ekkoloddet, enn en trykklogg?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Hvordan det er med utsikten får jeg testet ut i morgen. Fronten er i "3 deler" der midten er trukket inn 65 mm for at sidene vinkle litt imot fører setet.

Bakstykket er satt ca 15 grader iforhold til "loddlinja". Vet ikke hvilken løsning jeg går for.

 

1. Kun instrumenter og brytere i den gamle instrument plata som også vil bli modifisert.

 

2. Instrumenter og brytere...

Link to post
Share on other sites

Hvorfor vil du ha knopmåler egentlig? Den er jo uansett rimelig unøyaktig i snekkefart, så da har det egentlig lite for seg. Jeg bruker GPS til å følge med på farten, da blir det nøyaktig og du kan i tillegg legge inn ruter, waypoints etc.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...