26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 @ Bøljan. Det er bare for og vise at den står på malen. Har ikke kjøpt noen instrumenter ennå, men har fått ett godt tilbud fra Båtbua i Fr.stad. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Bøljan Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Hvor stor motor har du i denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 Det sitter en 30 HK Diesel fra Watermota. Det er en 1,6 liters blokk fra Ford... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Bøljan Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Ok! Såpass bør det sikkert være. Selv har jeg hatt maken båt men den var bygd som motorseiler, vistnok eneste i landet. Overbygget var tegnet av Linge. Jeg hadde bare en 10 hk Sabb i den og fikk maks 6 knop på flatt vann, men den seilte brukbart til å være en motorseiler. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Så ut som en grei løsning det, også kan du jo lage til en konsoll inntil hytteveggen for plassering av gass/gear spaken f.eks Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 Gass/gear spaken sitter på BB sida av førerstolen i skapet som setet er festet i. Blir å bytte dette etterhvert også, må da ha nye kabler og "spak".. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
M/S Bastard Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Akkurat, men en sidekonsoll er jo nyttig likevel om du har plass. Der kan det plasseres brytere som ofte er i bruk, som horn vindusvisker og lanterner. Jeg plasserte de bryterene i sidekonsollen min, slippe og strekke meg da Det er spesielt hendig med viskerbryteren nærme syns jeg Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 Det får bli neste vinters prosjekt.Da kan jeg finne ut til sommeren hvordan jeg vil ha den konsollen. Har for mange prosjekter denne vinteren / til våren. Skal lage Badeplattform og tilmplan også i vinter. Så har jeg lurt på og lage ett nytt bord i cokpitten. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
M/S Bastard Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Da har du litt og finne på Har veldig mye jeg skal gjøre sjøl, men det tar litt tid og finne arbeidslysta, så får håpe den dukker opp etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 JA finner du arbeidslyst så send over litt. Vært så mye tåke og grått vær så en mister arbeidslysta..... Da det gjelder trimplan og badeplattform så er vi to som skal lage dette sammen. (Har like båter). Har sett litt på maritim sine sider at dem har 2-delt badeplattform til snekker til en hyggligere pris enn seasea.... Noen som har noen erfaring med og bygge badeplattform i Bonocell? Den er jo langt rimligere enn Dinenycell.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Hei og Godt nytt år Baatfolk Driver og planlegger og lage meg ett bord til båten Det blir 1400 mm langt og 590 mm og 900mm bred. Skal ha ei kompassrose i midten. Noen som har forslag på hvor stor denne bør være? Ligger en mal her inne og på ett A3 ark blir denne 230 mm spiss til spiss er dette for lite? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Ingen som har mening om dette her? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 13.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 Har prøvet meg frem og trur jeg har funnet løsningen Er Kompassrosa i passe størelse? Bordet er 140 cm langt 90 cm på det bredeste og 58 cm på det smaleste. Lager bordet så jeg kan legge det ned mellom benkene i cokpitten og legge over puter. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
lillefot Svart 13.Januar.2012 Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 vil hadt kompassrosa littegrann større jeg.større=bedre. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 13.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 Den er ca 40 cm spiss til spiss. Dem størtst pilene er ca 18 cm lange og 6 cm brede.... Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Fredrik Svart 13.Januar.2012 Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 Jeg synes at kompassrosa har perfekt størrelse der Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 13.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 Ja det var det jeg synes også. Har laget en ny tegning der ramtre, spiler og midtsprosse er bredere. 70, 45 og 95 mm. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
M/S Bastard Svart 13.Januar.2012 Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 Det jeg ville ha forandret på er hjørner, de bør gjæres Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 13.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2012 jepp det skal gjøres. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
gjeldfri Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Hei. Jeg kjøpte badeplattform på Seatronic i Moss for noen år siden. Den var riktignok til en plattgatter, men de var rimeligst da, og kvaliteten var bra. Leser at du har god erfaring med malingsfjerner fra BT får å fjerne bunnstoff. Måtte det være varmt i været for at den skulle virke? Min erfaring fra tidligere med anne type malingsfjerner, er at det skjedde lite i typisk vårpusstemeratur, men da sola sto på og det nærmest seg 20 grader, skjedde det ting. Keep ut the good work. Snart har dagen blitt en time lenger her på østlandet. Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 14.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Husker ikke temp da jeg brukte den. Da jeg kostet den på så løsnet bunnstoffet og alt ble svart. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 14.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Her er siste utkast til bord: Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Kaptein Fredrik Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Stilig Hvilket program lager du skissene i? Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
26 Gimsøy Svart 14.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 AutoCad.... Tegner i 3D... Men må konvertere til JPG pg opplastning på BP. Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
26 Gimsøy Svart 17.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2012 Da har jeg bestemt meg for og lage bord. Kjøper 21 x 70 mm i ramtre som 6 mm x-finer blir freset inn i og 12 mm staver som jeg limer i epoxy opppå x-fineren. Hva skal jeg bruke i natene? epoxy blandet med grafittipulver eller Sikaflex 290 DC? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.