Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp

bliss X

Recommended Posts

saken ern ikke ferdig enda gutta har anket videre til høyesterett

Kan neppe tenke med at Høyesterett vil behandle saken, og det på bakgrunn av det som er postet under, om dette stemmer da..

Så lenge man som domfelt ikke er tiltalt for et straffebud som kan innebære fengsel i mer enn 6 år, har man ikke krav på å få prøvd skyldsspørsmålet ved høyere rettsinstans.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 3 måneder senere...

ok, de har neppe noe å tape på det...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 1 måned senere...

Som jeg har sakt flere ganger i denne saken.. båten flyter med ventilene lukket.. noen har åpnet dem.. Jeg synes hele opplegget med Transport betaling osv er et veldig tvilsomt kapittel. Slepet er utført svært uaktsomt! Det er en mikroskopisk mulighet for at dem har hatt uflaks, men indisiene er veldig i mot dem.. I tillegg brant en Grand Banks for dem tidligere.. samt at skøyta dem hadde også sank! Dem økte forsikringspremien plutselig. Det er sikkert vanskelig å bevise at dette er svindel, men i det minste bør dem få straff for grov uaktsomhet. Tenk om flesteparten av dem som eier lystbåt hadde bedrevet import transport slep osv på samme måte som de to...

f.eks er det normalt å betale speditør flere hundre tusen i kontanter..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Tenker litt høyt:

Båten ankommer Strømstad. De er misfornøyde med båtens tilstand, men hever likevell forsikringssummen. De starter slepet på nattestid og på det dypeste stedet på ruta synker tilfeldigvis båten. Uflaks at dette var i nattens mulm og mørke med lite båter som kunne ha bistått eller i det minste ringt RS eller politi.

Skrogventilene er tilfeldigvis åpne og slangene er koblet fra motorene (som ikke har vært startet siden den gikk ned i Spania) samt eksosslangene er kappet av. Uheldigvis er skrogvinduene under dekk åpne slik at det ikke kan samle seg luftlommer forut under dekk idet den går ned med rumpa først.

Begge guttas mobiltelefoner er tilfeldigvis tomme for for strøm slik at man ikke får ringt etter hjelp når båten starter og synke. VHF finnes antagelig ikke i skøyta, evt så virker ikke den heller...

Når de så kommer seg til land litt senere har de ikke lader til mobilene eller mynter til en telefonkiosk, men de kjører likevell til Strømstad for å hente den andre bilen. Når det er gjort, er de så trøtte at det er best å få seg litt søvn før de senere omsider kontakter politi, RS eller forsikringsselskapet.

Må ha hatt fryktelig uflaks disse gutta gitt... ;)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

forøverig spora dem opp en samtale i ettertid der samboeren til den ene spurte hvordan det gikk med slepet.. dette ble det ikke svart på... Jeg hadde vel kansje nevnt det i en bisettning til min samboer om jeg bedrev slep av en sunseeker!!!

Blir spennende å se om dem klarer å legge frem noe vettugt for retten. sap_2000 hadde et greit sammendrag

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Eller..uvettigt kanskje..

Jeg synes hele opplegget med Transport betaling osv er et veldig tvilsomt kapittel. Slepet er utført svært uaktsomt!

Uvettig eller svært uaktsomt er vel noe kan medføre redusert utbetaling av forsikringsbeløpet, men kvalifiserer vel ikke til fengselsstraff?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

De fleste skjønner hva som har skjedd her. At de har senket båten med fullt overlegg tror jeg alle som leser hendelsesforløpet skjønner...

Håper bevisene holder til en knusende dom. Om ikke burde det bli straffbart å være så tjukk i pappen.

Mvh. SAP

Ingen av gutta som hadde verken samboer eller kjæreste på den tiden ...

Ja det er jo forståelig. Eg tenker at i så fall hadde de vert 18 år og blonde :giggle: Slik som Ullmann kommenterte til han overjentenakennervøse fyren fra farmen i senkveld.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...