Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Kraftige påstander, men har du noe hold for disse? Sånn rent faktisk mener jeg!

 

Fritz Moen er vel den eneste som har vært utsatt for dobbelt justismord.

Jeg trodde han var den eneste i verden, men ser at Wikipedia begrenser seg til det eneste tilfellet i Europa.

 

Når det kommer til dommer på indisierekker, så er de aller fleste alvorlige dommer avsagt nettopp på grunnlag av indisierekker, slik som Moen, Hetle, Liland, Orderud, Sigrid-saken, egentlig innen alt fra momsunndragelse til spionasje og drap finner man slike dommer, og det er helt greit, ofte er indisier de eneste bevisene man har, men de må vurderes på en riktig måte, og indisiene må være så sterke at det er utenfor enhver rimelig tvil at tiltalte er skyldig, og der feiler norsk rettsvesen gang på gang.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde vel vært kjekt om moderatorer stengte denne tråden omtrent nå. I siste runde har vel en viss balanse i innleggene blitt ytret og at slike saker (dessverre) ikke alltid er entydig svart hvitt - uansett hva som er den faktiske sannheten i dette tilfellet. Noen ganger handler det kanskje om å være på feil sted til feil tid og har man ikke den "intellektuelle" kapasiteten (ikke det at det alltid hjelper) som er nødvendig for å få vekk den (skyldig inntil det motsatte er bevist) faktoren kan det bli en svært tragisk slutt - jfr Fritz Moen og Liland for å nevne noen stygge eksempler.

Link to post
Share on other sites

Joda, alt det er greit, men din påstand mht andel saker som har medført dom basert på indiser i en større sammenheng her i denne verden var mitt spørsmål, og din påstand.

 

 

Orderud mm

Link to post
Share on other sites

Hadde vel vært kjekt om moderatorer stengte denne tråden omtrent nå.

Hvorfor? Kan ikke de som ønsker å diskutere dette få lov til å fortsette? De som ikke ønsker å følge diskusjonen videre står jo også fritt til det.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor? Kan ikke de som ønsker å diskutere dette få lov til å fortsette? De som ikke ønsker å følge diskusjonen videre står jo også fritt til det.

 

Jeg kikket innom tråden for å se om det var noe interessant om saken, og ble skuffet.

Viser til moderators kommentar i post nr. 2693 (bla to-tre sider tilbake). På tide at tråden stenges og at diskusjonen evt. gjenoppstår under en annen overskrift, hvis trådenes overskrift skal ha noen som helst nytteverdi som indikator på hva man skal bruke tid på å lese gjennom. Det er ok med andre tema enn rent båtstoff, jeg er tilhenger av stor takhøyde for avsporinger eller ytringer (som regel sier de mest ekstreme mer om forfatteren enn om Baatplassen).

 

Men en diskusjon om jus og domstolenes avgjørelser generelt, fortjener en egen tråd, skulle jeg mene.

Link to post
Share on other sites

En diskusjon om jus og domstolenes avgjørelser generelt vil vel høre hjemme på OT og ikke her, og trolig bli stengt fortere enn du kan si BØ!

Vel, om denne tråden hadde vært på OT hadde den vært stengt for lenge siden. 

 

Men det er jo ingen grunn til å stenge tråden. Ikke veldig mange overtramp såvidt jeg kan se. Og de som er lei av tråden, kan vel bare la være å åpne den? Jeg kan ihvertfall ikke forstå hvorfor de skriver i denne hvis de er lei av den. :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært innom denne tråden omtrent hele veien, og synes det tildels har vært lærerikt. Etter at høyesterett nå har avvist klage, er saken faktisk avgjort, og det må jeg si også preger innleggene den siste tiden. Her er det mange som har prinsipielle synspunkt på norsk rettspelie, mer enn på å bidra til å avklare de faktiske og juridiske forhold i saken. 
Jeg synes det er riktig av moderator å vurdere stengning, og selv forlater jeg denne tråden  hermed.

 

Kommentar fra moderator: Tråden stenges, se tidligere kommentar.
 
Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...