Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Uff forsiktig, vær så snill a. Vi har fått med oss at du er mr. Moralpoliti nå. Dette stikker ikke så dypt for oss andre, vi er bare en gjeng med vanlige mannfolk som er glad i båt og litt skuffa over en dom. Hva synes du om at buksene til Blondinebella ble endret til jeans? Ble du rystet da også eller?

Link to post
Share on other sites

Skipper Worse:

 

Når lagmannsretten har kommet til en frifinnelse er skyldspørsmålet da endelig avgjort såfremt det ikke kommer frem nye bevis?

 

Mener at høyesterett ikke overprøver skyldspørsmålet, og at lagmannsretten ikke tar opp igjen saken.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt i å diskutere straffesaken, så sant du ikke er mer involvert i saken enn de fleste her på BP, noe jeg tror du er.

 

Du er tydeligvis ny her :flag_bp:

Sydvesten diskuterer og kverulerer gjerne på alt mulig, men slik sett passer han rett inn her, ettersom dette tross alt er et diskusjonsforum hvor vi diskuterer og kverulerer på alt !

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:flag_sw::flag::wflag::jollyroger:flagger for dem som er frikjente på bp og i domstol

 

De som kjenner meg her , vet at jeg sitter med svaret på om de er skyldige eller ikke. Noe som også er latterlig enkelt å tenke seg..

 

 

Hehe jeg gjorde mange forsøk på å få et bilde lite nok til å bruke det som avatar-bilde, men i min mangel på dataferdigheter gikk det dårlig. Plutselig fant jeg dette på nettet... (og jeg har lovet et par medlemmer å la det stå :lol: )

 

Tror jeg er en av de...Eneste grunnen til at du ikke er på ignorer listen til mange :lol:

 

Det var advokaten, økonomen og ingeniøren som gikk på kanibal restaurant... På menyen var det følgende

 

Ingeniørhjerne 100 kroner

Økonomhjerne 1000 kroner

Advokathjerne 10000 kroner

 

Advokaten nikket og smilte fornøyd, men ingeniøren som var en nysgjerrig kar sprute selvsagt hovmesteren om hvorfor advokathjernen var så mye dyrere.. Jo sa hovmesteren, hadde du vist hvor mange advokater vi måtte slå ihjel for å skrape sammen 1 kg hjerne så hadde du ikke spurt..

 

Jeg bare måtte..

 

Men summen av ditt innlegg er slik jeg ser det, er at de tiltalte kan være særdeles glad for at det ikke er straffbart å være dum

:giggle::giggle: Så enig så enig..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Du er tydeligvis ny her :flag_bp:

Om ikke nye, så iallefall i ny drakt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

@BAN: Spørsmålet var til SW, men tillater meg å svare: Det er riktig slik du antar. Høyesterett kan ikke prøve bevisene på nytt. Det er derfor ikke mulig å forsøke å anke dit for å oppnå en "skyldig"-dom. Høyesterett kan imidlertid prøve saksbehandling og lovtolkningen. Jeg har lest gjennom dommen noen ganger nå, og tror jeg kan si med en gang at det overhodet ikke er noe å anke på der. Så toget er nok gått - for godt.

 

Derimit kan If..., i vært fall i prinsippet, påanke den delen av dommen som gikk på erstatning for heving av båten. Jeg tror likevel jeg drister meg til å si at HR vil være uhyre varsom med å overprøve denne delen av dommen, ikke minst fordi man risikerer "å undergrave" den frifinnende dommen.

 

Så for ethvert praktisk formål er nok siste ord i straffesaken sagt. Argonautene kan trygt sprette champagnen.

 

Derimot er vil If... kunne nekte å utbetale erstatning, ut fra flere forhold (som allerede er nevnt i tråden). Og det er langt fra opplagt at If... vil tape en slik sak. Slik saken ligger an, her jeg vondt for å tro at If... nå uten videre kaster kortene.

 

Selv om hovedtemaet i tråden begynner å bli litt "utmelket", kunne jeg hatt lyst til å spørre forumdeltakerne følgende: Hva kan gjøres for å forhindre forsikringssvindel? Hva må gjøres fra forsikringstakere og forsikringsselskaper?

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

@BAN: Spørsmålet var til SW, men tillater meg å svare

 

Takker for svar. Det var vel omtrent slik jeg hadde forstått det.

 

Det er vel da bare eventuelle brudd på avtalevilkårene i forsikringsavtalen som gjenstår.

Link to post
Share on other sites

De som kjenner meg her , vet at jeg sitter med svaret på om de er skyldige eller ikke. Noe som også er latterlig enkelt å tenke seg..

det er faktisk bare jeg som vet svarte her inne ingen andre :saint:..og.hvorfor er det enkelt og tenke seg??

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi har fått med oss at du er mr. Moralpoliti nå. Dette stikker ikke så dypt for oss andre, vi er bare en gjeng med vanlige mannfolk som er glad i båt og litt skuffa over en dom. Hva synes du om at buksene til Blondinebella ble endret til jeans? Ble du rystet da også eller?

:nonod: Arne Hansen. Jeg er IKKE moralpoliti. Jeg prøver å bruke den iq jeg har fått utdelt, og jeg liker ikke å godte meg i andres tragedier! Spørsmålet ditt er usaklig!

Link to post
Share on other sites

Åpenbart er det svært lite man kan gjøre for å forhindre forsikringssvindel.

Det som er helt åpenbart er at mange skulle latt sine tanker være tanker. Men jeg skjønner det er mange som ikke besitter bremser, tiltross for at fasiten foreligger.

Link to post
Share on other sites

nå må dere slutte med den sutringa-\barne hage greia deres

Ja, kanskje det er det mest fornuftige, men jeg har lyst til å si at i mitt yrke har jeg møtt mange typer mennesker. det er de med høy iq, de med normal iq og de med lav iq, men det finnes også de som skylder iq

Link to post
Share on other sites

Det var vært en strøm av 'på grensen' innlegg i denne tråden, også etter at jeg postet den kommentaren. Å skille klinten fra hveten har blitt en nær sagt uoverkommelig oppgave.

Kan bare henstille om at diskusjon rundt skyldspørsmålet opphører, spes. nå da dommen, slik jeg forstår, er rettskraftig.

 

Fortsetter fordømmelsene blir tråden stengt.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...