DR_Nelson Svart Onsdag 07:51 Link til dette innlegget Svart Onsdag 07:51 Hei, kjekk tråd nå når vi ser etter en slik båt. Vi ser nå på 320 og 335 fra 2008-2012 og syns disse er ganske praktiske. Det er særlig lugarene som trakk oss mot denne. Vi kommer fra 20fot Ibiza med Suzuki og Grandezza 27 med VP D4 og drev. Det orker jeg ikke igjen, og skal ha aksling denne gang. Lest en del tester og virker som en god båt å kjøre, og ikke minst trygg i røff sjø. Jeg er godt kjent med sjekkpunkter på en Volvo Penta, men lurer på om Cummins motorene er bra? Har derfor notert noen punkter jeg håper jeg får svar på. Motor Cummins Noe jeg bør se særlig etter? Varmeveksler rens intervall etc? 1000t, er det mye/lite? Enkel service selv? Båt Svake punkter i laminering på kjente plasser? Reservedeler sånn som vinduer, fåes det tak i lengre? Er teak på fly en ekstrapakke ved bygging, eller ettermontert? Hvordan oppleves det å gå mned båten og familien sittende i U sofaen? Dusjen, ser det er sete der, men det er mulig å stå? Link to post
Edh1 Svart Onsdag 10:42 Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:42 DR_Nelson skrev for 2 timer siden: Hei, kjekk tråd nå når vi ser etter en slik båt. Vi ser nå på 320 og 335 fra 2008-2012 og syns disse er ganske praktiske. Det er særlig lugarene som trakk oss mot denne. Vi kommer fra 20fot Ibiza med Suzuki og Grandezza 27 med VP D4 og drev. Det orker jeg ikke igjen, og skal ha aksling denne gang. Lest en del tester og virker som en god båt å kjøre, og ikke minst trygg i røff sjø. Jeg er godt kjent med sjekkpunkter på en Volvo Penta, men lurer på om Cummins motorene er bra? Har derfor notert noen punkter jeg håper jeg får svar på. Motor Cummins Noe jeg bør se særlig etter? Varmeveksler rens intervall etc? 1000t, er det mye/lite? Enkel service selv? Båt Svake punkter i laminering på kjente plasser? Reservedeler sånn som vinduer, fåes det tak i lengre? Er teak på fly en ekstrapakke ved bygging, eller ettermontert? Hvordan oppleves det å gå mned båten og familien sittende i U sofaen? Dusjen, ser det er sete der, men det er mulig å stå? Jeg hadde en 320 fra 2008 noen år. Kan ikke svare angående motor da jeg hadde Volvo. Men kan si noe spørsmålene rundt båten. Det er ikke meg bekjent noen svakheter i laminering. Jeg fant et par luftblemmer i gelcoat på dekk, men ikke noe alvorlig. Teak på fly var ekstra-utstyr ved bestilling. Det er ikke noe problem å bevege seg forbi salongen selv om det sitter noen der. Vi stod og dusjet, synes å huske det var grei høyde (men vi er ikke veldig høye:-)). Veldig god familiebåt med gode køyer, et overlegent motorrom og veldig gode sjøegenskaper. Link to post
DR_Nelson Svart Onsdag 12:13 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:13 Edh1 skrev 1 time siden: Jeg hadde en 320 fra 2008 noen år. Takk for svar. Ja virker for meg veldig robuste båter og godt bygget. Du hadde D6 370? Hvordan var det mtp vedlikehold? Jeg hadde en D4 2012 modell tidligere og eneste jeg hadde å utsette på den motoren var varmevekslerløsningen. Uhyre sårbart punkt hvis ikke det blir demontert og renset hvert 5 år. Vi skulle egentlig gå ned i størrelse til 23fot, men savnet uten båt nå i 3 år har gjort at vi velger oss en større båt. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn