Jump to content

Hva skal service på VP D4 koste ?


Puffen

Recommended Posts

Jeg har fått utført full service på mine 2 stk. D4-260. Skifte av alle filter. Olje på drev og motorer, belger og impellere og alle sinker. Dette er utført på VP verksted. Jeg har fått en durabelig regning, og lurer på hva som er "normalt" for en full service ? Erfaringstall mao.

Link to post
Share on other sites

Fikk pris fra min lokale VP forhandler. 5500 + deler og opptak av båt. DVS i mitt hode 10 til 15000 for en motor inkl drev. Litt avhengig om det er tid for belg bytte eller ikke. Noe av årsaken til høy pris er dele priser, de er nesten ikke til å tru.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Så 10-12000 inkluderer alt inkludert ilandsetting demontering\montering drev og nye belger, oljer og filter og annet som måtte tilkomme??

Syntes det ikke var avskrekkende.. (til sammenligning betalte jeg kr 10.000 for tectylering og tefcar behandling av bilen nå) Har min første drevbåt nå og tenkte å ta service med belger selv til høsten, men om prisen ikke er værre blir det nok verksted. Får spørre etter pris på det lokale verkstedet tenker jeg :thumbsup:

Redigert av ollebolle2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nettop hadde service på D4 I stavanger inkl drev. 21000 I alt med løfting osv. Helt skremmende spør du meg. De til og med tar penger for en bakkeman I tilleg til lofte pris. Neste gang blir det ikke en VP offisielt verksted - håper og tror det blir fem båt lap mindre da, og det er plenty med bra erfarent mekanikker ute for VP forhandler.

Like all the best things - I'm from Wales

Link to post
Share on other sites

Mellom 10 og 12 tusen for motor og drev, avhengig av størrelse på service.

 

Som jeg skriver, så dreier dette seg om en komplett service med belger og hele dri....

 

Hva jeg har fått regning på vil jeg ikke snakke så høyt om foreløbig. Det ble gjort litt forskjellig annet også, og jeg vener på en spesifikasjon.

 

Uansett så mener jeg at en slik service ikke bør overstige 25 - 26 tusen for en dobbelinstallasjon. Inkl. løft.

Selv om deleprisene er helt hinsides.

Link to post
Share on other sites

Tillader mig at krydsposte denne fra en anden tråd:

 

Fuld service på 2xVP D6-310 og to drev: (olieskift, filter, remme, impellere, anoder, bælge, trykprøvning, mm mm (the full monty))foretaget af Ringens Varv (Marstrand) i februar 2011:

 

Arbejdsløn: 10.000

Dele: 15.000

 

prisen i SEK og ex. moms.

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Tar full service og skifter belg til drevknute, eksos pluss grovfilter og finfilter, motorolje og olje drev pluss full rens av skrog med ny bunnsmøring og det koster meg ca 2100 i deler og slipsetting kommer på usle 600 kr. Gjør jobben sjøl og bruker ca en dag på jobben :-) Har en Falcon 26 med KAD 43 og VP DPE drev.

Link to post
Share on other sites

Betalte 21000,- for drev og motor på 1 stk. D6-310.

 

Da må det da være ekstra arbeid inkludert? Disse D motor prisene er jo helt hinsides..

 

hvis man bruker båten usle 50 timer hver sesong som ikke er unormalt her i landet så koster altså kun servicekostnadene deg 420kr PR motortime, + muligens renteutgifter,båtplassutgifter etc så runder man 2000 pr time..

 

:rolleyes:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Jeg hører her lokalt også noenlunde de samme prisene fra volvo folket. Jeg har 2 x mercruiser 4.2 d-tronic og bravo 3x drev og da pleier regningen for service komme på 16-17'000 for helle bøttebaletten. (motor- og drevolje, alle filtrer, sink av og på med dreva mm)

Da tar jeg båten opp selv og servicemannen kjører 5-6 mil hver vei og tar servicen hos meg.

Link to post
Share on other sites

10000 - 12000 er billig.

Du bør nok regne 15000 + løft.

Klar du kan få det billigere men sjekk hva de forskjellige verkstedene gjør på service.

Det er her folk driter seg ut.

Ikke min sjekker VP verksted dom det er noen service bulletiner som skal utføres.

Husk at det er ditt liv og familien sitt liv som står på spill hvis noe skulle skje.

Da er det grei og vite at de som har skrudd vet hva de driver med.

Ikke bruk et billig bakgård verksted.

Link to post
Share on other sites

10000 - 12000 er billig.

Du bør nok regne 15000 + løft.

Klar du kan få det billigere men sjekk hva de forskjellige verkstedene gjør på service.

Det er her folk driter seg ut.

Ikke min sjekker VP verksted dom det er noen service bulletiner som skal utføres.

Husk at det er ditt liv og familien sitt liv som står på spill hvis noe skulle skje.

Da er det grei og vite at de som har skrudd vet hva de driver med.

Ikke bruk et billig bakgård verksted.

 

Faktum er at jeg har måttet ta igjen mye slurv, etter besøk på merkeverksted. Eneste grunnen til å oppsøke VP verksted, er for å ha papirene i orden, når den skal selges igjen.

Link to post
Share on other sites

For å si det på en annen måte, har du fått regning på 40tusen så er det dyrt men ikke uvanlig. Alt billigere enn det er ikke grunnlag for å klage i det hele tatt når vi snakker full service på motorer og drev. Gitt at jobben er gjort ordentlig selvfølgelig. Det er MYE arbeid vi snakker om her, det kan fort ta over en dag for en mann. :yesnod:

 

Du trenger jo ikke ta full service hvert år heller.

Redigert av kimosabi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

. Det er MYE arbeid vi snakker om her, det kan fort ta over en dag for en mann. :yesnod:

 

 

Hvis en regner timepris på mellom 800-1000,- pr time a 8 timer. Dette er da arbeidspenger rundt 6400-8000,-. Med andre ord 40000 - 8000. Ok da sitter vi igjen med 32000,-

 

I mine øyne skurrer dette veldig, veldig mye.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...