Puffen Startet 29.Mai.2011 Del på Facebook Startet 29.Mai.2011 Jeg har fått utført full service på mine 2 stk. D4-260. Skifte av alle filter. Olje på drev og motorer, belger og impellere og alle sinker. Dette er utført på VP verksted. Jeg har fått en durabelig regning, og lurer på hva som er "normalt" for en full service ? Erfaringstall mao. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Fikk pris fra min lokale VP forhandler. 5500 + deler og opptak av båt. DVS i mitt hode 10 til 15000 for en motor inkl drev. Litt avhengig om det er tid for belg bytte eller ikke. Noe av årsaken til høy pris er dele priser, de er nesten ikke til å tru. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Mellom 10 og 12 tusen for motor og drev, avhengig av størrelse på service. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Vanlig med mellom 10-12tusen per side ja. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Jeg har fått en durabelig regning, Fortell fortell. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
ollebolle2 Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 (redigert) Så 10-12000 inkluderer alt inkludert ilandsetting demontering\montering drev og nye belger, oljer og filter og annet som måtte tilkomme?? Syntes det ikke var avskrekkende.. (til sammenligning betalte jeg kr 10.000 for tectylering og tefcar behandling av bilen nå) Har min første drevbåt nå og tenkte å ta service med belger selv til høsten, men om prisen ikke er værre blir det nok verksted. Får spørre etter pris på det lokale verkstedet tenker jeg Redigert 29.Mai.2011 av ollebolle2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Min erfaring er at løft kommer i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
Clueless Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Nettop hadde service på D4 I stavanger inkl drev. 21000 I alt med løfting osv. Helt skremmende spør du meg. De til og med tar penger for en bakkeman I tilleg til lofte pris. Neste gang blir det ikke en VP offisielt verksted - håper og tror det blir fem båt lap mindre da, og det er plenty med bra erfarent mekanikker ute for VP forhandler. Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
kimosabi Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Det kommer helt an på motor/drevtype. Har du EVC pakke og nyere VP så er VP verksteder gode på kompetanse. Bare spør de som har vært hos RR. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 (redigert) Å la være å ta servive på vp verksted tror jeg ikke er så lurt med tanke på VPs meget steile holdning til reklamasjoner. Men prisen varierer fra verksted til verksted er min erfaring Redigert 29.Mai.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 29.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Mellom 10 og 12 tusen for motor og drev, avhengig av størrelse på service. Som jeg skriver, så dreier dette seg om en komplett service med belger og hele dri.... Hva jeg har fått regning på vil jeg ikke snakke så høyt om foreløbig. Det ble gjort litt forskjellig annet også, og jeg vener på en spesifikasjon. Uansett så mener jeg at en slik service ikke bør overstige 25 - 26 tusen for en dobbelinstallasjon. Inkl. løft. Selv om deleprisene er helt hinsides. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Enig Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Tillader mig at krydsposte denne fra en anden tråd: Fuld service på 2xVP D6-310 og to drev: (olieskift, filter, remme, impellere, anoder, bælge, trykprøvning, mm mm (the full monty))foretaget af Ringens Varv (Marstrand) i februar 2011: Arbejdsløn: 10.000 Dele: 15.000 prisen i SEK og ex. moms. Andy Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Betalte 21000,- for drev og motor på 1 stk. D6-310. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord-duden Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Tar full service og skifter belg til drevknute, eksos pluss grovfilter og finfilter, motorolje og olje drev pluss full rens av skrog med ny bunnsmøring og det koster meg ca 2100 i deler og slipsetting kommer på usle 600 kr. Gjør jobben sjøl og bruker ca en dag på jobben :-) Har en Falcon 26 med KAD 43 og VP DPE drev. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 Betalte 21000,- for drev og motor på 1 stk. D6-310. Da må det da være ekstra arbeid inkludert? Disse D motor prisene er jo helt hinsides.. hvis man bruker båten usle 50 timer hver sesong som ikke er unormalt her i landet så koster altså kun servicekostnadene deg 420kr PR motortime, + muligens renteutgifter,båtplassutgifter etc så runder man 2000 pr time.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
onkel_ove Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 Førstegangsservice på min D3-190 DPS 13.990,- Inkl ALT! Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
alfb Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 Jeg hører her lokalt også noenlunde de samme prisene fra volvo folket. Jeg har 2 x mercruiser 4.2 d-tronic og bravo 3x drev og da pleier regningen for service komme på 16-17'000 for helle bøttebaletten. (motor- og drevolje, alle filtrer, sink av og på med dreva mm) Da tar jeg båten opp selv og servicemannen kjører 5-6 mil hver vei og tar servicen hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
TPeck Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 10000 - 12000 er billig. Du bør nok regne 15000 + løft. Klar du kan få det billigere men sjekk hva de forskjellige verkstedene gjør på service. Det er her folk driter seg ut. Ikke min sjekker VP verksted dom det er noen service bulletiner som skal utføres. Husk at det er ditt liv og familien sitt liv som står på spill hvis noe skulle skje. Da er det grei og vite at de som har skrudd vet hva de driver med. Ikke bruk et billig bakgård verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 30.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 10000 - 12000 er billig. Du bør nok regne 15000 + løft. Klar du kan få det billigere men sjekk hva de forskjellige verkstedene gjør på service. Det er her folk driter seg ut. Ikke min sjekker VP verksted dom det er noen service bulletiner som skal utføres. Husk at det er ditt liv og familien sitt liv som står på spill hvis noe skulle skje. Da er det grei og vite at de som har skrudd vet hva de driver med. Ikke bruk et billig bakgård verksted. Faktum er at jeg har måttet ta igjen mye slurv, etter besøk på merkeverksted. Eneste grunnen til å oppsøke VP verksted, er for å ha papirene i orden, når den skal selges igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 30.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 For å spørre på en annen måte; Hvor mange timer skal en fagmann bruke på en full service på 2 D4 motorer og drev. Inkl. belgskift og impellere ? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 (redigert) For å si det på en annen måte, har du fått regning på 40tusen så er det dyrt men ikke uvanlig. Alt billigere enn det er ikke grunnlag for å klage i det hele tatt når vi snakker full service på motorer og drev. Gitt at jobben er gjort ordentlig selvfølgelig. Det er MYE arbeid vi snakker om her, det kan fort ta over en dag for en mann. Du trenger jo ikke ta full service hvert år heller. Redigert 30.Mai.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 (redigert) Det må jo lønne seg stort med bensinmotor i forhold til kompliserte diesler. Man skal kjøre mye før det lønner seg med diesel... I tillegg til dyrt innkjøp og dyr service, koster det skjorta dersom deler må byttes. Prisen på f.eks injektorer er hårreisende Redigert 30.Mai.2011 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mogens Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 Steike a dyrt det er med service ja, OMG. Hvor ofte kjører man service på motoren sånn typisk? Går til anskaffelse av en 1998 modell Yanmar 4lh-hte motor straks nemlig . Sitér dette innlegget Pioner 8, With 10, Pioner 13, Rana 16US, Nor-Dan Summer Family 27 Link to post
baatsman Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 . Det er MYE arbeid vi snakker om her, det kan fort ta over en dag for en mann. Hvis en regner timepris på mellom 800-1000,- pr time a 8 timer. Dette er da arbeidspenger rundt 6400-8000,-. Med andre ord 40000 - 8000. Ok da sitter vi igjen med 32000,- I mine øyne skurrer dette veldig, veldig mye. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.