kewiin Startet 6.Juni.2011 Del på Facebook Startet 6.Juni.2011 Heisann! Har da gått til annskaffelse av en Johnson Seahorse '81 mod. Fikk den av en kompis av meg, han mente det bare var å få orden på startern og driverket var veldig tregt. Det jeg lurte på var om noen her inne har noen bilder de vil dele med meg ang. denne motoren, slik at jeg får se hvordan enkelte ting skal være. Spesielt noen bilder av starteren. Og noen som har forslag på hva jeg bør se etter på en slik gammel motor. Status på motoren: - Har gjenget opp hullet hvor starteren skal stå, da det var null gjenger igjen. Tok gjengetapp M10, tenkte å dreie meg en bolt, slik at jeg får samme gjengestørrelse. - Driverket satt litt fast, så jeg hadde litt 2taktsolje i sylindrene og dro rundt, og det ble lettere. - Har også sjekket at det er kompressjon og det var det. Men om det er nok, det vet jeg ikke. Hadde tenkt meg å bytte impeller på den og sjekke at alt så bra ut i undervannshuset. Kan det stemme at det er en slik impeller jeg må ha: GLM89500 Evt. hvor kan jeg få tak i en slik en, billigst mulig? Kom gjerne med innspill på hva jeg bør gjøre med motoren. Sitér dette innlegget Kewiin's prosjekt 14 fot Link to post
knuthp Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Hvis du går inn på boats.net, finner du både sprengskisser og deler vha årsmodell. Mvh Knut Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 (redigert) Her er det mye info og mer info. Stephen.T. Redigert 6.Juni.2011 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kewiin Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 (redigert) Takker og bukker! Redigert 6.Juni.2011 av kewiin (see edit history) Sitér dette innlegget Kewiin's prosjekt 14 fot Link to post
kewiin Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 (redigert) Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne saken her? Og hvor kan jeg få tak i impellere til denne motoren, utenom å bestille fra utlandet? Redigert 6.Juni.2011 av kewiin (see edit history) Sitér dette innlegget Kewiin's prosjekt 14 fot Link to post
step Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Ring disse . Oslo MarineService AS – 22 25 60 70 Stephen.T. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kewiin Svart 10.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Noen her inne som har handlet på boats.net ? Erfaringer ? Sitér dette innlegget Kewiin's prosjekt 14 fot Link to post
GlennIversen Svart 10.Juni.2011 Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 (redigert) Har handlet både mye og ofte fra disse, meget fine priser, god service og rask ordrebehandling, så jeg kan virkelig gå god for dem. Support og onlinechaten dems er suveren, svarer raskt på mailer som blir sendt til dem. Nesten synd dem er så bra, for det gjør at jeg noen ganger heller venter noen dager på delene mine kontra å "sponse" lokale og norske forhandlere. EDIT: Når du handler fra dem, så må du beregne 25%mva på totalsummen inkl fraktkostnaden. De bruker US Postal, som ikke er dyre på shipping over dammen. :-) Redigert 10.Juni.2011 av GlennIversen (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
kewiin Svart 23.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Har handlet både mye og ofte fra disse, meget fine priser, god service og rask ordrebehandling, så jeg kan virkelig gå god for dem. Support og onlinechaten dems er suveren, svarer raskt på mailer som blir sendt til dem. Nesten synd dem er så bra, for det gjør at jeg noen ganger heller venter noen dager på delene mine kontra å "sponse" lokale og norske forhandlere. EDIT: Når du handler fra dem, så må du beregne 25%mva på totalsummen inkl fraktkostnaden. De bruker US Postal, som ikke er dyre på shipping over dammen. :-) Hehe, såppas! Hørtes meget lovende ut! Jeg får vel bestille derfra, jeg også. Lang leveringstid? 10 - 14 dager ? Sitér dette innlegget Kewiin's prosjekt 14 fot Link to post
GlennIversen Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Orderen blir som regel pakket senest 2dager etter bestilling, så det går fort hos dem, og postgangen bruker ca 10dager. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.