Jump to content

Scand Dynamic 8600/9200 og 2006 modell Yanmar 6lpa, erfaring ?


KenBjork

Recommended Posts

Har lest og søkt litt mere på motor, ser der er vært/er ventilproblematikk på yanmar 6lpa?

Når var dette og når ble fikset og hva egentlig var feil som resulterte i at ventiler løsnet og falt ned og ditto motorhavari?

 

Er dette tilstede eller fikset på denne 2006modell motoren? som står i båten jeg skal se på.

Link to post
Share on other sites

Da har kona jeg og en kompis vært og sett på båten, er tildels fornøyd.

 

Skroget fra fenderlista ned var bra, over delen (hva kaller vi det igjen nå...) var også bra. Men trengs en del kosmetisk pleie, blant anna sparkling fra gammle rekkenes fester, er byttet til de nye moderne 9200 rekkene.

Rubbing og polering av hele skuta.

 

Motor og drev såg bra ut. Nye batterier ifjor blant annet (start og forbruk)

Motorrommet relativt ok, bare heng på plass noen ledninger stort sett og lage orden.

Motoren har hatt sin service angående registerreim osv ditto tilhørende service. Så dette var da gjort på 250timer, nå gått 274timer.

Det var nye instrumenter innkjøpt fra Bård Eker (Hydrolift) men ikke helt ferdig opp-koblet.

Trengs litt jobb med å få ferdig dash-bord.

Dørken trengs oppshining (ute/inne), med nye plater på sikt (min mening) var litt preget av tidens tann.

Få opp nye lanterner (IOM det er kjøpt/montert 9200 targabøyle), og ditto elektrikk til disse.

Innredning generelt ser ok ut.

Fant heller ikke noe mugg og fukt mm bak innredninger osv.

Kjøleskapet skal ut og erstattes med nytt uansett om det virker eller ei.

Varmvannstank skal inn igjen.

Nye lamper og div anna belysning må på plass, stikkord LED.

Alt edeltre så bra ut.

 

Dette som jeg kommer på i nå.

 

Så slik sett så ble til at jeg ser ett godt potensiale i en båt som igjen kan bli en pen av en kjærlig hånd og leve mange år til og fortjene å seile på bølgan blå.

 

Så jeg har da sagt at jeg kjøper båten om den får en vellykket sjøsetting og en prøvetur.

(han tar min bella 530 som mellomlegg.)

 

Ett minus... han kom hjem i dag og reiser allerede på jobb tirsdag igjen og blir bort 4-5uker, og det gidder ikke jeg vente på så vi må få dette gjort pronto.

Han sa også selv at om vi ikke klart dette før tirsdag å få gjennomført, så skulle han få bror og far sin til å stille opp.

Men hvertfall så er ballen igang hos han nå med å få sitt ønske om salg oppfylt, så håper han "ligger i sælan"

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

God kveld, da ligger jeg god og varm i sengen.

Og scand dynmicen ligger trygt i sin nye bås, og jeg blitt eier av ny båt.

 

Var veldig blandede følelser da jeg satt i nye båten og vendte bauen hjem og titta bak og sågar bella'n dra uten meg..

Men gleden over scanden kom fort da den gjorde sitt for å få frem smilet på meg og kompisen.

Ble nitrist vær med sykt til regn, samt det blåste opp litt. Men scaden forserte uanfektet 0.5-1 meterbårene.

 

Nå må jeg legge fra meg mobilen og sove, så ikke dagen bli så tung på jobb i morgen.

Men prøver meg på å legge inn bilde/linken via mobilen, men om det virker vet jeg ikke.

http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/263406_10150299654071273_724906272_9305524_6229172_n.jpg

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...