Jump to content

Hurtigruten "Live"

880

Recommended Posts

OK kaptein eller sjøkaptein da. Men skipper brukes i dagligtale om den som har kommandoen på en båt, liten eller stor da det er en ubeskyttet tittel og kan brukes om alt og alle uten å tråkke i salaten angående sertifikater som tilfellet er ang kaptein vs sjøkaptein.

Likefullt er det som å sjå en flokk sauer langs vegen som ikkje vegrer seg for å krysse foran hva det skulle være

Redigert av Plutonium (see edit history)

Ja det det heiter bøndar, gardbrukerar, småbrukerar, husmenn og eg veit ikkje kva. Felles for dei alle er at dei driv ein gard, forskjellen er vel sølvtøyet :giggle:

Men ein samlar vel innleggspoeng til litt fleire striper her inne på BP kansje med å kverulere litt vil eg tru. :giggle::giggle:

Og då kan ein bli kaptein vettu fortare enn svint :giggle:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Nå ligger Hurtigruten (som tråden handler om) i Svolvær, men om 45 minutter legger hun avgårde mot Raftsundet og Trollfjorden. Så da er det bare å pusse brilleglassene.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lurer litt på hvordan UD har tenkt ...sendingen sendes live på T-banen i Seoul. En praktikant i den sør-koreanske ambasaden fikk tilfeldig vite om dette og informerte sine sjefer, som øyeblikkelig satte i gang denne prossesen. UD burde jo vært på banen, med samme opplegget i alle land hvor folk har penger...det hadde hatt en gigantisk effekt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...