Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Generelt burde det medføre redusert Nrk lisens da dette programmet sansynligvis er billigere å lage enn "barnetv og lekestua" :lol:

 

hadde vært interessant å sett budsjettet på dette, de må jo ha teknikere osv på døgnvakt, samt en ganske feit satellittlink for å overføre datamengdene det er snakk om

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det bilde er fra en video som ble vist i går. Det er tatt i Hustadvika...

I bildeteksten på marinetraffic.com står det følgende:

Place: Vardø

Date: 2010-08-17 15:35

 

:wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Altså kun 310-373 kroner pr. minutt :thumbsup:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg lei av at alle skal være så opptatt av hurtigruta :headbang: Det må vel gå ann å se på noen andre emner enn om hurtigruta vel. Alle andre som kanskje trenger hjelp får ikke hjelp for en del ikke gidder å se på det, for dem er så opptatt av hurtigruta og alt det der. Det er en båt som går langs kysten av norge, hva er liksom så spessielt med det. Dem har jo filma brgensbanen før også! Var det liksom så spessielt? nei, men hurtigruta skal være så spessielt for da kan man liksom komme på TV da, men jeg har blitt dritlei av alt hurtigrut-maset :discuss:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

leste et sted at budsjettet var 2,5-3 mill.

 

Pokker, var for sent ute igjen, kunne gjort det for under halve prisen :giggle: :giggle:

 

Lurer litt på hvorfor "hurtigruten" eller "hurtigruta" som de på gal side av elven kaller den :giggle: , burde jo vært "tregeruten" :lol:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

.... men jeg har blitt dritlei av alt hurtigrut-maset :discuss:

 

Sikkert mange andre også som har det som deg, som leser og svarer på andre spørsmål..

Men å kritisere dette programmet? Jeg for min del tar gjerne flere av samme slaget - dette er, som sagt tidligere - skikkelig bra :smiley:

 

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Link to post
Share on other sites

Hurtigruten betyr mye for meg, den betyr mye for oss som bor her nord også. Uten hurtigruta så stopper Norge opp, den tar med seg så mye gods som er viktig for folk langs kysten. Ikke noe tvil om at båtene er flotte, var ombord på MS Midnattsol i dag å det er virkelig en flott sak. Jeg foretrekker de gamle, Lofoten og Nordstjernen.

>>> END-OF-BULLETIN <<<

Link to post
Share on other sites

Trodde ikke jeg ville komme til å se på det selv, men man blir jo litt hekta samtidig. Flott natur, masse båter og de er flinke til å klippe inn reportasjer og stoff i sendingen som har relevans til der den er. Synes det er bra jeg.

Noe jeg derimot reagerer på er at man nå får sett alle som ikke burde hatt båt. Bare de glimtene jeg har sett i dag har det vært villmankjøring, kryssing foran baugen (setter de virkelig livet på spill for å komme på TV?), sitter på dekk uten vest, ferdes i småbåter uten vest, forsøpling!..... Jeg blir nesten litt flau....

Link to post
Share on other sites

Det er litt filmingen sin skyld at båter legger seg like ved/foran hurtigruten også. Holdt oss rundt skipet ut Trondheimsfjorden, men alltid på forsvarlig avstand. Da vi kom hjem, så vi igjennom sendingen for å se om vi så oss selv. Er med i noen øyeblikk, her og der... Men de som ofte er skikkelig fokus på, det er flere av de som legger seg helt opp mot skipet. Var de som filmet noe konsekvent på å filme båter som ikke legger seg like foran, så ville de helt sikkert unngått en del fare-situasjoner. :thumbsup:

 

Uansett, helt vilt bra tiltak av NRK (synes jeg). Så kan dere som ikke liker "å se maling tørke", se på en av de fantastisk bra såpeseriene på reklame-kanalene :lipseal:

Link to post
Share on other sites

@Quaoar

Kan ikke skylde på filmingen at uvettige båtførere legger seg selv i en farlig situasjon. Det blir helt på tryne etter mitt syn. Fint at vi får fokus på denne adferden her på BP før noe galt virkelig skjer. Hurtigruta med sine knop har ikke muligheten til å dreie unna vist en dust får motorstopp. De kan prise seg lykkelig at ikke noe allerede har inntruffet siden Bergen.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nordenfjeldske damskipselskap som hadde alle Jarl båtene:

 

MS «Erling Jarl» (1949 - NFDS)

MS «Håkon Jarl» (1952 - NFDS)

MS «Ragnvald Jarl» (1956 - NFDS).

MS «Harald Jarl» (1960 - NFDS)

Foruten disse hadde de også noen fraktebåter bla. Faste Jarl, Frode Jarl, Sture Jarl? og noen flere mener jeg å huske.

Rederiet var lokalisert i Trondheim.

Hadde i stor grad egen proviantforsyning i Trondheim, tror faktisk de en tid også hadde ett grovkjøkken der.

Sigurd Jarl og Sote Jarl var to kombinert-båter: Last / fryselast og passasjerer.

De gikk hurtigruteleia og var over til Grimsby i England i tillegg.

Hadde min første jobb som trikker i utenriksfart på Sigurd Jarl i 1969...

Dessuten hadde de noen "større" tankbåter, Roald Jarl, Bruse jarl og Orm Jarl 30 - 50 tusen tonn

Hele lista til selkapet finner du forøvrig HER..

Rederiet drev også en rekke andre skip og hadde til slutt endel virksomhet inne offshore.

 

Var ute og fulgte Rutihurta fra Rødberg og inn til Trondheim. Da det var litt urolig sjø (for en så liten båt!), la jeg meg på 3. hekkbølge etter den. Ved å passe på å "ligge i unnabakke" på den bølgen, sparte jeg endel bensin. :yesnod:

Lå litt til styrbord for båten og ble meget skuffet da jeg kom hjem for å se opptakene. :eek:

Jeg hadde ligget i en dødvinkel, slik at min lille "Micro" ikke kom på TV!! :cryin:

Til tross for at jeg var eneste båt etter dem over Korsfjorden:cryin:

(Men er du snar og går inn på DENNE linken, kan du se bevegelsene mine siste 24 timer.) :smash:

Kjekk link det der! :saint:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

@Quaoar

Kan ikke skylde på filmingen at uvettige båtførere legger seg selv i en farlig situasjon. Det blir helt på tryne etter mitt syn.

Har du lest selv hva du skriver? Mange av båtene som møter Hurtigruta nå, på vei nordover, er der for å bli filmet. Du ser til og med personer ser på skjerm/pc i båten og vinker ekstra mye i det de ser at de -er- på TV. Jeg får inntrykket her, at du faktisk er av den oppfatning at det å komme på TV ikke har noen som helst drivkraft/motivasjonsfaktor?! :confused:

 

@Quaoar

Hurtigruta med sine knop har ikke muligheten til å dreie unna vist en dust får motorstopp.

Nei og -NETTOPP- derfor burde ikke NRK filme, og da mener jeg close ups av de som legger seg helt opp til hurtigruten, evt. rett foran.

Du er klar over at de har mange kameraer ombord, og derfor ikke har noe behov for å filme noen som ligger rett foran. Det er ikke tilfeldig hvor det blir filmet.

Link to post
Share on other sites

Lurer litt på hvorfor "hurtigruten" eller "hurtigruta" som de på gal side av elven kaller den :giggle: , burde jo vært "tregeruten" :lol:

 

Vel, hvis du skulle reist fra bergen til kirkenes med buss, og besøkt alle 34 anløpssteder langs kysten nordover, så tror jeg hurtigruten hadde vært framme en god stund før deg. Selv med egen bil og normale søvnmengder, så hadde du fått det travelt nok...

Link to post
Share on other sites

@Quaoar

 

Joda jeg leser alltid hva jeg selv skriver :giggle: og jeg peker jo ikke mot de som følger hurtigruta langs siden på avstand. Derimot peker jeg på de som legger seg forut for baugen eller krysser forut og skal en da skylde på filmingen blir atter en gang på tryne etter mitt syn.

 

Man enkelt å greit gjør ikke slike stunt forut for et skip i fart uansett hvor mange kamera som er montert forut.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...