Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Det er alternativt navn på skippere. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bearded Beast Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 (redigert) OK kaptein eller sjøkaptein da. Men skipper brukes i dagligtale om den som har kommandoen på en båt, liten eller stor da det er en ubeskyttet tittel og kan brukes om alt og alle uten å tråkke i salaten angående sertifikater som tilfellet er ang kaptein vs sjøkaptein. Likefullt er det som å sjå en flokk sauer langs vegen som ikkje vegrer seg for å krysse foran hva det skulle være Redigert 19.Juni.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Ja det det heiter bøndar, gardbrukerar, småbrukerar, husmenn og eg veit ikkje kva. Felles for dei alle er at dei driv ein gard, forskjellen er vel sølvtøyet Men ein samlar vel innleggspoeng til litt fleire striper her inne på BP kansje med å kverulere litt vil eg tru. Og då kan ein bli kaptein vettu fortare enn svint Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Takk Plutonium Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Viktig å ha alle stripene vet du. Kaptein må man jo være. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Nå ligger Hurtigruten (som tråden handler om) i Svolvær, men om 45 minutter legger hun avgårde mot Raftsundet og Trollfjorden. Så da er det bare å pusse brilleglassene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Får de sendt fra Trollfjorden? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gudrun Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Ja Lars H: Har pusset colabunnene...... Dette vil jeg ha med meg... Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Gudrun du får skaffe deg kontaktlinser, så slipper du å pusse colabunnene Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Kæpt'n Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Får de sendt fra Trollfjorden? Faktisk ja. NRK har mann med sat-feed på land på Ulvøya. Her leker vi ikke tv Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Det er bra det, så får vi sett vi og. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Slutt å ypp dere stripeløse Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Jeg har et par maskinsjef epåletter og et krus med kapteinstriper og teksten kaptein på. Så stripeløs er jeg ikke. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 RS Kaptein Skaugen observert på TV Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Er mest opptatt av å gjøre jobben jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Du er det ja, jeg er mest opptatt av å finne ut hvilken RS som er på TV å det helt uten hjelpemiddel. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Raftsundet og Trollfjorden neste Sitér dette innlegget Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Ja, sist jeg var i Raftsundet var det mørkt og uvær. Vi stampet oss inn til Svolvær, sløyfa Stamsund å gikk rett til Bodø i et forrykende uvær. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Mouche Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Trollfjordsuppe på dekk 7! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Ja hva er oppi den da? troll,fjord,grønnsaker osv Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Mouche Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Det får vi se kl 23.00. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Polarn Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Det er troll, litt fjord og litt dekk 7. Skal følge med denne etappen som dere skryter så fælt av Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Don Meeko Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Polarn sliter du med troll i trompeten eller noe, men Trollfjord suppe tror jeg er vanlig toro fiskesuppe. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Skipper Båtløs Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Lurer litt på hvordan UD har tenkt ...sendingen sendes live på T-banen i Seoul. En praktikant i den sør-koreanske ambasaden fikk tilfeldig vite om dette og informerte sine sjefer, som øyeblikkelig satte i gang denne prossesen. UD burde jo vært på banen, med samme opplegget i alle land hvor folk har penger...det hadde hatt en gigantisk effekt Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2011 Knallbra han på vannski hehe! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.