Jump to content

Glen-L squirt selvbyggerprosjekt


svenmorten

Recommended Posts

Takk for (enda flere) tips Honduras. Tro meg, byggetråden din er grundig lest, Flere ganger. :thumbsup: Og jeg er en av de som synes dekket ditt har blitt veldig pent.(det gjelder forsåvidt hele båten)

Smalning av midtfisken var joet fantastisk tips. Har aldri tenkt på det en gang, men det høres jo logisk ut, Krumingen vil jo få "rette" staver til å se ut som en svak vifteform.

Bra slike båtbyggetriks ikke dør helt ut. Nå kan jeg også spre det videre :yesnod:.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg elsker å lese bygge- og prosjekttråder med masse bilder. Likevel er jeg skikkelig dårlig til både ta (vet jeg kommer til å angre på det) og legge ut bilder selv. Men her er i alle fall et mobilbilde der første lag av dekket er på plass. Driver nå med "finskjæringen" før det er tid for epoxy og etterhver lag to, møbelfinishen :lol: . Dvs et lag med 6 mm teakfiner.

Når dette så er på plass må båten snus og skroget gjøres ferdig (ble for utålmodig til å gjøre det helt klart før arbeidet før jeg snudde henne første gang)

 

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har ikke blitt bedre med bilder legger jeg merke til...

Like fullt har jeg stor tro på sjøsetting i år. MEN, jeg mangler motor. Aller mest foretrukne løsning? En 50-talls mercury med masse krom, men det ser ikke ut til å skje. Derfor vurderer jeg faktisk en helt ny motor. Men blir dette veldig tungt på min Squirt? En ny 15HK som er strupet til 10, og kan trimmes til 20 veier rundt 50 kg. Noen av dere andre Squirt-brukere som har erfaring å dele? 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...