Jump to content

Prosjekttråd, Tresfjord 28, Fars Vilje II


Pettern1972

Recommended Posts

  • 5 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Ryktet sier at sommeren der nede sørpå ikke har vært så ille i år. Her oppe har den vært grå og fuktig med innslag av heftige mengder vind. Har ikke blitt så veldig mange båtturene på oss så langt, men vi kom oss helskinnet tur-retur Ny-Ålesund i det minste (på tross av at været ikke var helt enig i det stuntet....)

Vurderer å legge ho Gjertrud ut for salg en eller annen gang iløpet av denne måneden.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Da er vi i gang med nye forbedringer ombord. først ute var teaken og skrogtrekket ute i cockpit som skrek etter førstehjelp. 

 

her er sliping i gang med 80 kornet papir:

bilde


nytt skrogtrekk ved pentry:
bilde

 

brukte dette limet til skrogtrekket:
bilde

 

Teakdetaljer etter 2 strøk med Owatrol edelolje.
bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

 

 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

nye lamper Led-lamper montert. 

bilde

 

skiftet ut trykkvannspumpa også, hadde en gammel shureflo fra det året det var så bratt. erstattet med en ny whalepumpe på 11 liter, og skiftet samtidig ut krana over pentry. 

bilde

 

tronsalen trengte ny trone, og fikk samtidig gitt veggene et par strøk owatrol også. Men dørken der inne var mindre pen, så da kom jeg på ideen med hageheller fra jula. 79 penger, og ny dørk var på plass.

bilde

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Nå er all teakskapene, og veggen inn til "sjørøverlugaren" i piggen revet ut, nytt skrogtrekk skal inn, da det gamle mildt sagt ser jævlig ut. Eksisterende sittegruppe på babord side og styrbord sofa vil bli fjernet, og erstattet med dobbeltseng på 2 x 1,5 meter. 

vi får sove litt kummerlig noen dager.....
 

bilde

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Råflott arbeid (som alltid)! Burde virkelig ikke kike på tråder som dette da jeg bare blir inspirert til å gjøre mer ombord i Biamen og der er det mer enn nok å ta av fra før av... :crazy:

Gleder meg til å inspisere resultatet på Østfoldtreffet!

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

prosjekt dobbeltseng godt i gang. Rammeverk laget av 1.5×3" med 15mm kryssfiner oppå. Madrasslengde blir 2.10meter, ser ut som om planen skal fungere greit. Luke på venstre side ned til flydiumlageret.bilde

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

skrogtrekk røsket ut, 
bilde

 

 

 

 

Dette var opprinnelig bakre sittebenk til sittegruppa. Her bygges det istedetfor klesskap, og plass til bikjjeburet innerst. Pulpit-terrier Sam følger godt med..

bilde

 

 

 

Nytt trekk på plass. Tar bare opp til fenderlist nå, grunnet at jeg ikke gidder å styre med å ta ut vinduer nå. Fint prosjekt til vinteren det...Har ennå ikke bestemt meg om hylla under vinduet skal opp igjen.....
bilde

 

Hylle under vindu på babord side forlenges ut så det går i flukt med siden av sengen, Her blir det også klesskap
bilde

 

Alt bygges oppå eksisterende innredning, med unntak av babord side, som måtte skjæres ned 3 cm. Bjelkelaget til senga er felt inn i babord benk, mens den er hevet 12,5" i forhold til styrbord benk. Bakerste del av styrbord benk er det også laget skap som går i flukt med klesskapet. Dør inn til dette skapet er luke fra toalettrom. Tanken var å oppbevare toalettartikler, håndkleder og dossruller i det. 
bilde

 

Dør inn til skap fra toalettrom 
bilde

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Dagen benyttet til rengjøring og rydding i kaoset mitt, samt å sette låser på dørene og legge opp strøm til nye leselys framme i piggen. 

bilde

 

 

Og så har jeg fått lagt nye tepper, her over det nye skottet, fungerer også som trapp opp til senga
bilde

 

 

bilde

 

i morgen starter prosjekt pentry. Den skal heves ca 12 cm, og utvides slik at passasjersetet forsvinner, og det blir plass til et skikkelig kjøleskap. 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...