Jump to content

Årets båtentusiast 2011, Svaap! (klikk her og les startinnlegget)


Ingar

Recommended Posts

Jeg har nominert to personer som vel ikke har vært så aktive her på forumet (men er registrerte brukere) i det siste. Den ene er Ingvar Johnsen som nå jobber i Redningsselskapet. Riktignok har han konvertert fra motor til seil, men det får så være. Han er tross alt en ihuga båtmann som jobber for sikkerhet til sjøs og det gode båtliv. Omtrent det samme kan jeg si om Syvert (Jan Syvertsen) som nå er pensjonert generalsekretær fra KNBF. Å være pensjonist, er tydeligvis ikke noe hinder for å stå på for båtfolket.

 

Lars H. :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Etter min mening er det naturlig at kandidatene må ha bidratt med mye positivt her på baatplassen.no. . . .

Eller med generelt positivt arbeid for båtfolket også utenfor vår egen nesetipp.

 

Eventyrere med kjempe-ego som reiser til f.eks. Sydpolen og utsetter medseilere for dødsfare, ser jeg absolutt ikke som kandidater som årets båtentusiast på dette båtforumet.

Lars H.

:santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nei sikkert ikke, han er vel på fjorden mens båtentusiastene sitter hjemme på Pc'n ;-)

Men fra spøk til alvor; han utøver sin jobb med en entusiasme langt utover det som kan og bør forventes av ham. Men at ikke alle er enige i nominasjonen er greit nok :-)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Baatplassen hadde ikke hatt samme verdi for meg uten bidragsytere som kommer med noe med substans.

 

Jeg foreslår derfor Ole Petter som iherdig prøver å lære oss noe, på tross av at han har hatt diverse mobbe kampanjer mot seg på dette forum.

 

SailorBoy

 

Veldig enig med deg her SailorBoy. Dette er en profesjonell aktør, så det er veldig bra at han vil bruke fritiden sin på oss her på Båtplassen.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nominert Adeno. Han har masse teknisk kunnskap som han gjerne deler med medlemmene, hans forklaringer er alltid veldokumentert og detaljerte.Trygve

Enig, trenger mer av slike som han. Tror jeg nominerte han i fjor

Redigert av onkel_ove (see edit history)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Grattis Svaap.

 

En verdig vinner med høy kompetanse innen restaurering. Dette til tross for en siv. øk status(såvidt jeg minnes)som er relatert til helt andre områder. Men karen er meget målbevisst, og viser at ingen ting er umulig med "kontorfingre". Har fulgt tråden og er meget imponert over en alsidighet. Tråden er alt i alt en fornøyelig lesing.

 

Et godt valg. Grattis igjen!!

:flag:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Da er det bare å beklage at de som ikke nominerte noen kandidat ikke fikk anledning til å stemme på hvem som i år skulle bli kåret til årets båtentusiast. :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

 

Er du sikker på at resultatet hadde blitt det samme om det hadde blitt en real avstemning Ingar? Jo da, - årets "båtentusiast" var nok en god kandidat for noen, men utpekt som vinner uten votering? Fy, fy! Jeg trodde det var brukerne av forumet som skulle avgjøre dette og ikke admin for forumet. :confused:

 

Hadde reglene vært slik, burde det vært opplyst på forhånd.

 

Lars H. :cryin: :cryin:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God julemorgen til alle sammen.

 

Det var litt overraskende å lese overskriften på strengen når jeg logget på.

 

At jeg har fått mange nominasjner og dermed blitt tildelt utmerkelsen "Årets båtentusiast" er veldig hyggelig, og jeg setter pris på at mitt bidrag betyr noe for noen der ute. Samtidig så forstår jeg at det har kommet - og vil komme- reaksjoner på at avstemmingen ble avlyst.

 

Takk til dere som har nominert meg - takk til alle som bidrar med råd og kommentarer på både Svaap og Minde trådene - og takk til alle på Båtplassen for bidrag som gjør forumet så lærerikt, underholdende og bra!!

 

God Jul til alle sammen :santa:

Redigert av Svaap (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye til Svaap med en velfortjent tittel!

 

Når det er sagt så serveres herved en svær ripe i lakken til Ingar som tok "sporten" ut av hele prosessen for alle oss andre, Fy!

 

Kan ikke i min villeste fantasi se at årets båtentusiast kunne bli noen annen en Svaap, en verdig vinner av tittelen, derfor synes jeg det det var fint at andre og ble nominert slik at vi kunne få et reelt valg å at litt ære kunne falle på de som er nominert også selv om de ikke nådde opp i Ingars utpekelse av årets båtentusiast.

 

 

Oppforderer Ingar til å poste navnene på de nominerte i alfabetisk rekkefølge.

 

Red. God Jul alle sammen!

Redigert av free (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svaap er sikkert en flott vinner men jeg lente meg tilbake for å bli med på avstemningen på slutten av året. Det tror de fleste andre også.

Neste år må nok Ingar kunngjøre fremgangsmåten tydligere.

 

God jul og gratulerer Svaap!

 

Tiltres. Inklusive gratulasjonen!

 

Kan hende er det en tanke at neste års utvelgelse av Årets Båtentusiast foretas av den celebre klubb av tidligere års entusiaster? Fra en slik broget forsamling av erfarne og betenkte båtmennesker kan det jo umulig komme noe annet enn et fornuftig og fortjent resultat.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...