Jump to content

Årets båtentusiast 2011, Svaap! (klikk her og les startinnlegget)


Ingar

Recommended Posts

Ehh..og "unnskyld Ingar"?

 

Ja, manglet liksom noe etter å ha gått så høyt ut....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Svaap, fortjent seier dette :thumbsup:

 

Du Jarle B, Hvor mange innlegg bør man ha før du tåler kritikk? :thumbsdown:

jeg har da ganske mange så jeg kan da i det minste si i fra hva jeg mener om en ting som blir urettferdig eller galt - det blir tydligvis ikke hørt

og hvis brorparten syntes dette er greit da må jeg jammen revurdere alt jeg har lært på nytt

det er uhørt og ikke ha en avstemming på noe sånt selv om jeg som sagt er ganske sikker på utfallet

men PRINSIPPET :flag_bp:

 

vi ble faktisk snytt for en litt spennende avstemming

Link to post
Share on other sites

Jeg oppfatter også dette somm et diskusjonsforum, men akkurat denne tråden var vel heller ment å skulle hedre en person som har bidratt ekstra i året som har gått med å gjøre dette til et levende og attraktivt forum for båtinteresserte. Sånn sett er det synd at tråden har endt opp slik den har endt opp og det har vel ikke akkurat vinneren gjort seg fortjent til, etter mitt syn.

 

Gratulerer til Svaap! :thumbsup:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

 

Hvorfor ble innlegget mitt i denne tråden slettet der jeg "tipset" deg om betydningen av å nominere?

 

 

Det har ikke blitt slettet noe innlegg fra deg i denne tråden så dette må bero på en misforståelse.

 

Ok Ingar. Jeg skjønner jo hvor dette bærer og at du ikke har tenkt å ta noen selvkritikk.

 

Gnisten, innlegget ditt er her, nummer 63

 

Mvh,

 

 

Hvorfor det Frue? :rolleyes: Jeg står for kritikken! Så får man kalle kritikerene til fremgangsmåten i denne saken både surmaget og sutrete. No problem. Dette er da et diskusjonsformum; eller tar jeg feil der også? :discuss::santcheer1:

 

Derfor...


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Skjønte det Fru Jacobsen.

 

Jeg var rimelig sikker på at innlegget var borte en tid for så å bli lagt tilbake. Men hvis Ingar sier at noe slik ikke har blitt gjort, så godtar jeg det og ligger meg flat! (i motsetning til andre) :giggle:

 

Synet har tydligvis blitt dårligere med alderen så her har jeg bare å unnskylde. Sorry Ingar for at jeg insinuerte at innlegg fra meg var blitt fjernet! :ghost: Slikt gjør man selvsagt ikke.

 

Fornøyd Frue? :santcheer1:

 

P.S!

Veldig dårlig prosess dette må jeg bare få sagt... :tongue:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Den årlige avstemmingen har som regel (ett unntak- jfr Lano 2) vært et fint høydepunkt på baatplassen. Avstemmingen har fått verdige vinnere blant de som har bidratt utover det vanlige.

Årets versjon er en kåring som blir uinteressant og lite engasjerende. Det har blitt mye negativitet, fremfor mye positivt i de fleste tidligere avstemmingene. Uansett gratulere til årets utkårede Svaap!

Link to post
Share on other sites

Jeg oppfatter også dette somm et diskusjonsforum, men akkurat denne tråden var vel heller ment å skulle hedre en person som har bidratt ekstra i året som har gått med å gjøre dette til et levende og attraktivt forum for båtinteresserte. Sånn sett er det synd at tråden har endt opp slik den har endt opp og det har vel ikke akkurat vinneren gjort seg fortjent til, etter mitt syn.

 

Gratulerer til Svaap! :thumbsup:

 

hadde jeg vært nominert hadde det vært ekstra stas hvis jeg så at brorparten stemte på meg og ikke en som eier forumet bare gikk inn og gjorde kort prosess

ja ingar gjør en bra jobb

ja svaap fortjener heder og ære - bevares

Link to post
Share on other sites

Å slette innlegg her, vil vel bli helt feil. Men å trekke ut alle innlegg der misnøyen er så sterk mot ledelsen av forumet som den er her og overføre disse til en egen tråd i underforumet "Om baatplassen.no", kunne vel være en tanke? Å slette innlegg med kritikk mot ledelsen ville jo være en form for sensur som jeg er sikker på at ledelsen ikke ønsker å innføre.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Å "pynte på brura" når skjeden er skadd, ved å slette innlegg har også etter mitt skjønn lite for seg....!

 

Har oppfattet saken som følger:En kandidat har fremstått (helt fortjent)som soleklar "vinner" i nominasjonsprosessen! "Alle" virker å være enig i det og at det er særdeles fortjent!

Ingar velger av praktiske grunner å tolke dette som en overlegen og klar indikasjon på hvem som

derfor får prisen.

Han innrømmer jo selv at dette formelt sett,kunne vært behandlet mer omstendelig og korrekt av ham, selv om resultatet 100% sikkert ville blitt det samme......! Dette støtter jeg fullt ut.

Hva er det egentlige problemet?

 

Etter noen av innleggene i denne saken å bedømme, virker det som om noen å ha fått i seg gaillsur ribbe...eller sluppet opp for valium!! Direkte pinlig lesning er det!

Av og til gjør man "shortcut'ter" som kanskje ikke alltid er etter boka.

Improvisasjon, eller kall det hva du vil, må være lov i et uhøytydelig fora som dette?

Link to post
Share on other sites

Jeg foreslår å slette en del innlegg i denne tråden slik at den blir en overlegen vinner verdig.

 

At Ingar ikke ser at hans avgjørelse/metode er udemokratisk , eller evner å ta selvkritikk – gjør ikke SVAAP til en mindre verdig vinner.

 

Men en behøver jo ikke gjøre hele BP til et diktatur ved å pynte på/retusjere ”historien”, for kun å vise fram det en selv mener er best – det kan vi overlate til Jong-familien.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Å "pynte på brura" når skjeden er skadd, ved å slette innlegg har også etter mitt skjønn lite for seg....!

 

Har oppfattet saken som følger:En kandidat har fremstått (helt fortjent)som soleklar "vinner" i nominasjonsprosessen! "Alle" virker å være enig i det og at det er særdeles fortjent!

Ingar velger av praktiske grunner å tolke dette som en overlegen og klar indikasjon på hvem som

derfor får prisen.

Han innrømmer jo selv at dette formelt sett,kunne vært behandlet mer omstendelig og korrekt av ham, selv om resultatet 100% sikkert ville blitt det samme......! Dette støtter jeg fullt ut.

Hva er det egentlige problemet?

 

Etter noen av innleggene i denne saken å bedømme, virker det som om noen å ha fått i seg gaillsur ribbe...eller sluppet opp for valium!! Direkte pinlig lesning er det!

Av og til gjør man "shortcut'ter" som kanskje ikke alltid er etter boka.

Improvisasjon, eller kall det hva du vil, må være lov i et uhøytydelig fora som dette?

 

 

Kunne ikke vært mer enig!

 

Og; Gratulerer Svaap, seieren er din! :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Hei.

Svapp gratulere som verdig vinner.

 

At Ingar ikke ser at hans avgjørelse/metode er udemokratisk , eller evner å ta selvkritikk.

Ingar tok selvkritikk les innlegg 84.(dorsken)

Beklager, jeg har sikkert håndtert dette klønete, men startinnlegget i tråden ble oppdatert når nominasjonen ble avsluttet. Jeg postet om dette her, men ser i ettertid at det sikkert er mange som ikke fikk det med seg

 

Bjarne R

Redigert av Bjarne R (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ingar tok selvkritikk les innlegg 84.(dorsken)

 

Nei, vettu hva. Dette er da ikke noen som helst form for selvkritikk. I beste forstand er det en rettferdiggjøring av egen handlemåte.

 

Punkt 1)

Riktignok bruker Ingar ordet ”Beklager” i innlegg 84.

Men det følges av et komma da han sier at han sikkert har ”håndtert det klønete”

 

Altså oppfattes ikke beklagelsen i forhold til at han avbrøt en forstående stemmeavgivning – men i forhold til hans håndtering av saken. Det ser jeg for eksempel i sammenheng med at det tidlig ble ”ropt på hvor er du Ingar”

 

Punkt 2)

Det neste er jo at Ingar underbygger mitt punk1 med å vise til sine to tidligere innlegg ,1,2

og sier ” …. ser i ettertid at det sikkert er mange som ikke fikk det med seg.”

 

Altså er det de andre som ikke har fått hans innlegg med seg, og kun formen han beklager – ikke innhold/realitetene.

 

Selv har jeg gjennom alle mine innlegg i denne tråden sagt at SVAAP er en verdig vinner og var min kandidat. Faktisk så stemte jeg på han i fjor også.

 

Min begrunnelse for å velge SVAAP er ikke bare det enorme langsiktige/tålmodige arbeidet han har gjort. Men han drøfter med seg selv på BP/oss de valgene/problemstillingene han står overfor.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...