Jump to content

Prosjekt Draco 2400 styling Make up


Draco24styling

Recommended Posts

Lager en tråd om oppgraderingene jeg tenker vår Draco 2400 styling skal få, regner med og ta dette litt pø om pø, og ikke gape over for mye på en gang

Båten ble kjøpt i Juli 2011, og fremsto som meget bra i utgangspk, denne oppgraderingen er mest ment som vedlikehold.

litt om båten : 87 mod 2400 Styling med 4,3L mercruiser efi fra 2000, drevet er alpha gen II, båten er jevnlig oppgradert og vedlikeholt av tidligere eier/eiere

 

fra_siden_styrbord.jpg

dette bildet er fra hjemme havn i grimsøykilen

 

toalett_vegg_foer_behandling.jpg

Lakken på teak i kabin har sprekt opp og blitt solbleket, skal skrapes ned, beises og oljes opp. kommer ikke til og lakke på nytt

 

toalettdoer_under_behandling.jpg

nedskraping av toalettdør, bruker skrape og varmluftpistol

 

toalettvegg_ferdig_skrapet.jpg

Ferdig skrapet vegg til toalettet

 

toalettvegg_ferdigbehandlet.jpg

vegg til toalett ferdig oljet, bruker ovatrol d1 silkematt

 

 

trinn_til_cabin_ferdig_behandlet.jpg

tenkte også og olje teak dørken, gjorde så et forsøk på trinnet ned til kabin, ble bra det, men fugene, blir liksom ikke helt tørre, Tips om oljetype eller fremgangsmåte som trekker inn i fugene og tørker ønskes

 

fortsettelse følger

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbudet Bonus. Når jeg nevnte at jeg trengte Hvitolje for fruen, kom hun jaggu drassene med 2 flasker hun hadde stående som hun bruker på eikemøblene inne, på de står det faktisk at de inneholder hvitolje, og er organisk uten tilsatt løsemidler, funker vel disse tenker jeg

 

har også pusset opp Badeplattformen. legger inn et før bilde av teak plankene før behandling.

badeplatform.jpg

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Når jeg skrapte ned sidene til toalett og stikkabin, rev jeg av teppene i trappa, hadde først tenkt å legge nye tepper, men fant ut at jeg like gjerne kunne bruke teak

Tok desverre ingen bilder under selve tilpasningen, men slik ble resultatet

teak_lagt_trapp.jpg

Deretter ble det tid for service og impeller bytte på drevet, første gang jeg plukker i et mercruiser drev, men dette virket overaskende enkelt, service deler ble kjøpt på Fredrikstad marineservice. flott service

servicedeler_2.jpg

Drevet er tidligere hatt service på merkeverksted, det som slo meg, var at oljen var bek svart etter bare en sesong! er dette vanlig at oljen blir svart på disse alpha drevene?

ellers så var impelleren like god, men det var greit og skifte den alikevel synes jeg.

impellerbytte.jpg

Da var det tid for sjøsetting,paa_lastebilen.jpg

Fornøyd med transportøren, brukte han både inn og ut

paa_vei_til_sjoesetting.jpg

La ut på Walberg i kvastebyen, og kjørte båten til hjemmehavn på Grimsøy, nå ligger båten i båsen sin, og venter på og bli brukt

God påske :drink:

i_baasen_sin_april_2012.jpg

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

Har vært dårlig på å oppgradere tråden, fortsetter nå, så får jeg se om jeg klarer å følge opp,

 

Dette var i fjor våres, fikk ut de illeluktende teppene, å brukte skrogtrekk i stedet

bilde

 

Har drevet siden jeg fikk båten egentlig, med å fjærne lakk fra teaken, beise opp, og olje med D1, her er det frontveggen styrbord side som får seg en omgang

bilde

 

Det samme med dørene inn til stikkabin og toalett

 

bilde

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Flott båt!

 

Jeg holder selv på med en 2100SC (http://www.flatsea.net/forum/index.php/topic,57.0.html?PHPSESSID=a44536d4a1d2c5f607cc5ac90b60ca12). I fjor ribbet jeg alt ute i salongen, og fikset opp. I år er planen å ribbe inne i cabinen. Har tenkt å bruke skrogtrekk selv, men har du brukt skumgummi eller annen demping under?

 

Ser for meg at skruene i vinduslistene sitter litt for godt, og at det blir knotete og få trukketnom taket. Gleder meg egentlig ikke til å starte.. Har du ellers noen inspirerende tips?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ottiss. Når det gjelder taktrekket har jeg desverre ingen tips. Skruene rundt vinduene gikk lett ut hos meg i allefall. Selve trekkingen går nok greit. Skal starte på det i løpet av uka. Presenningen gikk av nå i helgen. Så det er bare å komme igang. Skal på vannet før 1 mai tradisjon i tro.

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...