Draco24styling Startet 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2012 Lager en tråd om oppgraderingene jeg tenker vår Draco 2400 styling skal få, regner med og ta dette litt pø om pø, og ikke gape over for mye på en gang Båten ble kjøpt i Juli 2011, og fremsto som meget bra i utgangspk, denne oppgraderingen er mest ment som vedlikehold. litt om båten : 87 mod 2400 Styling med 4,3L mercruiser efi fra 2000, drevet er alpha gen II, båten er jevnlig oppgradert og vedlikeholt av tidligere eier/eiere dette bildet er fra hjemme havn i grimsøykilen Lakken på teak i kabin har sprekt opp og blitt solbleket, skal skrapes ned, beises og oljes opp. kommer ikke til og lakke på nytt nedskraping av toalettdør, bruker skrape og varmluftpistol Ferdig skrapet vegg til toalettet vegg til toalett ferdig oljet, bruker ovatrol d1 silkematt tenkte også og olje teak dørken, gjorde så et forsøk på trinnet ned til kabin, ble bra det, men fugene, blir liksom ikke helt tørre, Tips om oljetype eller fremgangsmåte som trekker inn i fugene og tørker ønskes fortsettelse følger Norske båter er best! Link to post
Kaptein Thomas Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Spennende tråd. Liker disse båtene svært godt!! Pøs på med bilder Hilsen Thomas. Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Draco24styling Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Jo takk for det, flere bilder kommer, skal montere tilbake dører og badeplatform i helga. Samt teak på dekket tenker jeg. Har også plukket opp drevet for impeller skifte, regner med og sette det sammen til uka igjen Norske båter er best! Link to post
Bitteliten Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Vær forsiktig med olje på natene. Flere har opplevd olje som løser opp natene, med masse klin som resultat. Bruk teknisk hvitolje Link to post
Draco24styling Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Ok, takk for tips. hvor kjøper man teknisk hvitolje? Norske båter er best! Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Hør med Aaby Marine eller Bjerkåsholmen Marina. Statoil selger slik olje i fat. Vil tro at disse to har i mindre kvanta da de jobber mye med Windyer Link to post
Bonus Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Jeg har en 5 liters dunk med teknisk hvitolje. Du kan gjerne få en passe slant av den. Har du et ærend forbi Moss, så fikser vi det. Link to post
Draco24styling Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Takk for tilbudet Bonus. Når jeg nevnte at jeg trengte Hvitolje for fruen, kom hun jaggu drassene med 2 flasker hun hadde stående som hun bruker på eikemøblene inne, på de står det faktisk at de inneholder hvitolje, og er organisk uten tilsatt løsemidler, funker vel disse tenker jeg har også pusset opp Badeplattformen. legger inn et før bilde av teak plankene før behandling. Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Og slik ble den ferdige plattformen Norske båter er best! Link to post
Bonus Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Takk for tilbudet Bonus. Når jeg nevnte at jeg trengte Hvitolje for fruen, kom hun jaggu drassene med 2 flasker hun hadde stående ... Fruer som kommer opp med to flasker teknisk hvitolje er det ikke mange som har Ta vare på henne! Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 I dag har jeg tatt av burkaen, og montert tilbake teak på dekket, Så nå nærmer deg seg bare vask og polering før sjøsetting. regner med og komme på vannet første uke av april Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 5.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2012 Når jeg skrapte ned sidene til toalett og stikkabin, rev jeg av teppene i trappa, hadde først tenkt å legge nye tepper, men fant ut at jeg like gjerne kunne bruke teak Tok desverre ingen bilder under selve tilpasningen, men slik ble resultatet Deretter ble det tid for service og impeller bytte på drevet, første gang jeg plukker i et mercruiser drev, men dette virket overaskende enkelt, service deler ble kjøpt på Fredrikstad marineservice. flott service Drevet er tidligere hatt service på merkeverksted, det som slo meg, var at oljen var bek svart etter bare en sesong! er dette vanlig at oljen blir svart på disse alpha drevene? ellers så var impelleren like god, men det var greit og skifte den alikevel synes jeg. Da var det tid for sjøsetting, Fornøyd med transportøren, brukte han både inn og ut La ut på Walberg i kvastebyen, og kjørte båten til hjemmehavn på Grimsøy, nå ligger båten i båsen sin, og venter på og bli brukt God påske Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 (redigert) vinter prosjektet ruller videre. har tatt ned taktrekket kabinen . og tatt hjem noe teak for lakk fjerning og oppshining . tenker og montere maritins kremhvite skottbekledning i taket igjen.kommer med bilder underveis Redigert 20.Januar.2013 av Draco aq140 (see edit history) Norske båter er best! Link to post
torbi Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Min kompis har en slik som din, men med Volvo maskin, en fin og romslig båt som har det meste ombord. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Draco24styling Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 vi er veldig fornøyd med båten torbi. akkurat passe stor for vårt behov. planlegger 2-3 uker ferie langs svenskekysten i juli Norske båter er best! Link to post
torbi Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Ja det må bare oppleves på denne turen, vi har også tenkt oss en tur nedover fra Bergen hvis motoren er ok etter overhaling.. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Draco24styling Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Kjenner jeg er skikkelig sjuk etter å komme på vannet igjen, sitter på amadores på gran canari, og ser alle som er ute å farten med båtene sine (pinnebåter da), så får vel gi gass med årets oppgraderinger når jeg kommer hjem, Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Har vært dårlig på å oppgradere tråden, fortsetter nå, så får jeg se om jeg klarer å følge opp, Dette var i fjor våres, fikk ut de illeluktende teppene, å brukte skrogtrekk i stedet Har drevet siden jeg fikk båten egentlig, med å fjærne lakk fra teaken, beise opp, og olje med D1, her er det frontveggen styrbord side som får seg en omgang Det samme med dørene inn til stikkabin og toalett Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Er fornøyd med Owatrol D1, men må legge en 10-15 strøk vått i vått for at det skal bli bra Ser ut som det er veldig fargeforskjell, noe er det, men lyset juger litt Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Dørken må også fo litt næring, her bruker jeg en tyntflytende olje som er beregnet på fruens spisestue i eik Siste Helgeturen en sen september helg til Halden Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Max har blitt en skikkelig skipshund, på bildet er han 14 mnd Kommer tilbake med flere bilder etterhvert, har flere planer før utsett Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 1.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Dørene som jeg tok framsiden på for et par år siden. Får seg et par nye strøk med d1 Norske båter er best! Link to post
ottiss Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Flott båt! Jeg holder selv på med en 2100SC (http://www.flatsea.net/forum/index.php/topic,57.0.html?PHPSESSID=a44536d4a1d2c5f607cc5ac90b60ca12). I fjor ribbet jeg alt ute i salongen, og fikset opp. I år er planen å ribbe inne i cabinen. Har tenkt å bruke skrogtrekk selv, men har du brukt skumgummi eller annen demping under? Ser for meg at skruene i vinduslistene sitter litt for godt, og at det blir knotete og få trukketnom taket. Gleder meg egentlig ikke til å starte.. Har du ellers noen inspirerende tips? Mitt prosjekt - https://baatplassen.no/i/topic/114386-prosjekt-draco-2100-sportscab-pimpmydraco/ Link to post
Draco24styling Svart 23.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Ottiss. Når det gjelder taktrekket har jeg desverre ingen tips. Skruene rundt vinduene gikk lett ut hos meg i allefall. Selve trekkingen går nok greit. Skal starte på det i løpet av uka. Presenningen gikk av nå i helgen. Så det er bare å komme igang. Skal på vannet før 1 mai tradisjon i tro. Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn