Jump to content

Najad vs Hallberg Rassy

Bitteliten

Recommended Posts

Flotte båter, men alt for liten cockpit. Kun champ for 4.

Selv om en sikkert kan mene det underlig at en så stor båt ikke har cockpit bygd for å ha halve havna på cocktailfest er jeg ikke så sikker på om det er et stort poeng i praksis: hvilken bruk vil disse båtene i praksis få? Hvor mange er det vanligvis om bord, og hvilke prioriteringer følger fra det? Jeg tipper det normale er 2-4 ombord. Å dimensjonere alt som om en alltid er 8-10 personer ombord har også sine kostnader, den plassen som ikke går til å ha en enorm, åpen cockpit blir jo brukt til noe annet.

Etter å ha blitt vant til (den opplevde) tryggheten i en nokså kompakt sentercockpit ser jeg meg ikke tilbake, skjønt jeg gjerne skulle hatt 16 fot ekstra og HR-stempel på båten.

Careka. Jeg har vært i kontakt med de nye eierne av Najad, og jeg deler fullt ut Enzos syn.

Hr har en utfordring i sitt sortiment ved at 43 er litt for liten og 48 altfor dyr. Derfor passet Najad 460 oss bra. Men slik ble det jo ikke :smiley: 460 ser heller ikke ut til å være i sortimentet til Najad lenger.

Benny gjorde mange store og små endringer på alle Najadene i den tiden han eide det. Disse endringene har ikke nye eiere rettigheter til - det kan derfor bli interessant å se hvilke tekniske løsninger nye eiere velger på Najad.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Har Bitteliten kjøpt seilbåt ?

Så vidt jeg vet har jeg ikke det.

Takk for inventeringslisten Baatsmann :wink:

Beklager sent svar. Jeg registrerer for tiden at livet går skuffende bra uten å være veldig aktiv på Baatplassen.no.

Kan tillegge at Bitteliten V er i de beste hender og får bla oppgradert øvre gearhus på IPS drevene i vinter.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Navn :-)

Blue

Uxorious

Vitamin

Nuberu

Salperton

Isis

Sutura

Lone star

Solvind

Creembluelea

Det er båtnavnene jeg ser herfra hvor jeg sitter nå, jeg tror det meste vil fungere :-) bare ikke kall helle ihatecustoms eller fuckimmigration ol. Det vil skape problem

Solvind heter min K6a, har gjort så i snart 50 år :smiley:

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...